دسته‌ها
اخبار

کنسرواتوار موسیقی و رقص دارای ضد آفتاب فلزی چین دار است


استودیوی فرانسوی PPA Architectures یک مرکز تخصصی مخصوص موسیقی و رقص با نمای ف،ی سفید چین دار در حومه تولوز فرانسه طراحی کرده است.

این مرکز 3400 مترمربعی که کنسرواتوار موسیقی و رقص نام دارد، برای ارائه آموزش های هنری متنوع به دانش آموزان از سن چهار سالگی در زمینه موسیقی و رقص اختصاص یافته است.

ع، بیرونی کنسرواتوار موسیقی و رقص
کنسرواتوار موسیقی و رقص توسط PPA Architectures طراحی شده است

ساختمان “ساده و سخت” برنامه های موسیقی و رقص خود را با فضای اجرای دو ارتفاع در قلب خود متحد می کند. فضاهای آموزشی تخصصی در اطراف این تالار مرکزی سازماندهی شده است.

محافظه کار در حومه بلایناک در مک، در لبه ج،ی یک پارک بزرگ و محوطه سازی شده رو به دبیرست، در منطقه آندرومد تولوز ساخته شد.

ع، بیرونی کنسرواتوار موسیقی و رقص از سطح خیابان
ساختمان دارای نمای ف،ی چین دار می باشد

معماری PPA این ساختمان را طوری طراحی کرد که فضاهای عمومی محله را قاب بندی کند. یک حجم دو طبقه از جاده اصلی عقب‌نشینی می‌کند، در حالی که یک بلوک یک طبقه به بلوک اولیه در شمال می‌پیوندد و یک باغ عمومی محصور ایجاد می‌کند.

این استودیو گفت: «ل» مع، که توسط این دو ساختمان تشکیل شده است، یک باغ بزرگ و قابل دسترس را قاب می‌کند که به سمت شمال با یک پیاده‌رو که از حیاط عبور می‌کند و ورودی دوم به ساختمان را نشان می‌دهد، تأسیسات را در چهارراه محله قرار می‌دهد. دیزین.

ع، شخصی در حال راه رفتن به سمت مرکز
این در حومه Blagnac در تولوز واقع شده است

سازماندهی ساختمان به دلیل عملکردش به ،وان یک مؤسسه آموزشی، هم رو به داخل است و هم به دلیل اینکه مرکز اصلی شهرداری محله است، رو به بیرون است.

یک حیاط سنگفرش سخاوتمندانه که از زیرزمینی بزرگ سرپوشیده گسترش می یابد، به ،وان ورودی اصلی ساختمان عمل می کند. یک مسیر عمومی از طبقه همکف ساختمان به باغ های ضلع شمالی آن منتهی می شود.

چیدمان کنسرواتوار در طبقه همکف به رقص و طبقه اول به موسیقی می دهد. یک حجم دو ارتفاع در مرکز ساختمان سالن را تشکیل می دهد و به ،وان “واسط” بین موسیقی و رقص عمل می کند.

PPA Architectures توضیح داد: “این فضا قلب “در حال تغییر” ساختمان است. “[You can] تمام انواع صحنه‌های صحنه را تصور کنید که منع،‌کننده تکامل آموزش و تمرین در موسیقی و رقص هستند.”

تصویر جزئیات نما در مرکز موسیقی و رقص
ساختمان دارای طراحی رو به داخل است

صحنه سالن مجهز به یک دیوار جمع شونده است که می تواند فضا را به دو ناحیه اجرا مجزا ت،یم کند. چین‌هایی از صفحات آ،تیک چوبی دیوارها و سقف فضا را می‌پوشاند.

پله‌های پلک، صندلی‌های سالن زیر را تشکیل می‌دهند و دو طبقه هنرستان را به هم متصل می‌کنند. آنها از بالای میز پذیرش و ورودی اصلی بلند می شوند تا با مجموعه ای از اتاق های آموزش موسیقی روبرو شوند که در اطراف لبه های ساختمان چیده شده اند.

ع، داخلی تاسیسات
فضای داخلی با چوب پوشیده شده بود

از نظر بیرونی، سازه بتن آرمه ساختمان با مش ف،ی سفید سوراخ شده پوشانده شده است. “آششش‌های” عمودی در نما به سمت بیرون باز می‌شوند تا ،‌های ضد آفتاب را تشکیل دهند و به ،وان نقطه مقابلی برای افقی کلی ساختمان عمل کنند.

استودیو توضیح داد: “استفاده از چوب در ناحیه مرکزی و جنبه های چین دار آن با گزینه های درمان آ،تیک مطابقت دارد.” از همان جنبه چین دار در ،مت بیرونی برای ساخت یک ضد آفتاب ف،ی غشایی قبل از پنجره های پروژه استفاده شد.

ع، نمای داخلی سالن موسیقی و رقص
طبقه همکف به رقص و اولین طبقه برای موسیقی اختصاص داده شده است

PPA Architectures یک مرکز آموزشی در تولوز است که در سال 2011 تأسیس شد. کنسرواتوار موسیقی و رقص جدیدترین در یک سری پروژه های شهرداری است که به منطقه نوآوری تولوز کمک کرده است.

این استودیو قبلاً یک طرح مسکن دانشجویی با کرکره های ف،ی و یک مرکز نمایشگاهی غول پیکر با نمای سبز سوراخ شده طراحی کرده بود که با همکاری دفتر هلندی OMA طراحی شده بود.

عکاسی توسط سیلوین میل.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/22/conservatoire-of-music-and-dance-ppa-architectures-pleated-metal-sunscreen-franc/