دسته‌ها
اخبار

اصول کلی و روند طراحی معماری مهندسین نقش شهر

صحبت کردن در مورد نرم افزارهای معماری بدون اشاره به Revit تقریباً غیرممکن است. Revit به عنوان یکی از غول های صنعت معماری، به کاربران اجازه می دهد تا طرح ها و نقشه های ساختمانی ۲ بعدی، مدل های سه بعدی و رندر ارائه دهند. Revit با تمرکز بر روی مدل های کامل و یکپارچه، به کاربران این امکان را می دهد که به صورت سه بعدی و چهار بعدی در ساختارهای خارجی و داخلی طراحی کنند. معماران در واقع متخصصان دارای مجوزی هستند که در زمینه هنر و علم طراحی ساختمان آموزش دیده اند. این افراد مسئول طراحی و ساخت ساختمان ها و سایر سازه هایی هستند که در محیط های مختلف ساخته و استفاده می شوند. معمارها نه تنها روی زیبایی ظاهری یک سازه، بلکه روی ایمنی و نحوه عملکرد آن هم نظارت می کنند.

  • بنابراین باید فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای سطح اشغال و مشرف به حیاط طراحی کنید تا در طول روز، از نورگیری بهتر و مطلوب‌تری (نور جنوب) برخوردار باشند.
  • اطلاعات کمک می کند تا معمار بتواند تصمیمات درستی اتخاذ کرده و حتی در مراحل بعدی کار از آنها استفاده کند.
  • بررسی داده های ناشی از این مطالعات کمک شایانی به تعیین کاربری پروژه و تناسب زیر بنای بخش های مختلف در طراحی معماری می نماید.
  • معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد.
  • اگر بخواهیم معماری نئوکلاسیک را در یک جمله تعریف کنیم، می توان گفت نئوکلاسیک اجرای سبک معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد.

از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود. در آخر بعد از چند بار اصلاح و ارسال کردن طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری، بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری، آتش نشانی، کارفرما و دیگر نهادهای ذیربط می باشد. البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد. گیاهان در طراحی داخلی، گیاهان نقش مهمی در طراحی داخلی و طراحی معماری دارند و عنصری هستند که باعث ایجاد حس آرامش در فضا می شوند. گیاهان باعث رنگ بخشیدن به یک محیط می شوند و سادگی و یکنواختی را از بین می برند. معماران باید آموزش دیده و با سیستم های نقشه کشی به کمک کامپیوتر، مدل سازی ساختمان و سایر فناوری های مرتبط آشنا باشند.

ساختمان های در حال تخریب تهران

طراحی معماری ساختمان شامل سبک ساخت و کالبد ساختمان، روش ساخت و عملکرد معمار می‌باشد. مهارت و تجربه مهندس معمار، منجر به خلق سازه‌هایی با طرح‌های چشم نواز و منحصر به فرد خواهد شد. شرکت خط و خاک یک شرکت طراحی معماری و اجرای پروژه‌های ساختمانی است که با تکیه‌بر سال‌ها تجربه و دانش همکارانی متخصص، حرفه‌ای و باسابقه‌ای درخشان توانسته است پروژه‌های ساختمانی متنوعی را از ابتدا تا انتها مدیریت و اجرا نماید. ازجمله خدمات شرکت خط و خاک می‌توان به طراحی معماری ساختمان، طراحی نما، طراحی محوطه، طراحی دکوراسیون داخلی، مشاوره و مجری پروژه‌های ساختمانی، نظارت و مدیریت ساخت‌وساز، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و اداری و… اشاره کرد. مرحله اول در طراحی معماری، شناخت امکانات، محدودیت ها، نقاط ضعف و قوت پروژه می باشد.

هر پروژه ساخت و ساز، خواه مسکونی یا تجاری، با فرآیند طراحی معماری شروع می شود که در آن یک معمار و طراح داخلی با هم همکاری می کنند، تا طرحی از ساختمان را بر اساس نیازهای شما طراحی کنند. فرآیند طراحی معماری به فازهایی تقسیم می شود تا به سازماندهی بهتر پروژه کمک کند و مراحل قابل مدیریت بیشتری را برای پیمانکاران ایجاد کند. استفاده از ایده های دکوراسیون برای یک فضا بدون توجه به سبک معماری داخلی ، فرم ، نور و رنگ یکی از اشتباهات رایج است که با اجرای آنها ، نه تنها فضا دلنشین‌تر نشده بلکه ناهماهنگ‌تر نیز می گردد. داشتن فضایی فکر شده و مستقل باعث سلامت روان تک تک اعضای خانواده و کارمندان یک مجموعه کاری می شود. تخصص اصلی من طراحی پلان ساختمان‌های مسکونی است و از این کار بسیار لذت می‌برم.

طراحی معماری، فرایند و خدمات طراحی معماری ساختمان

مهم‌ترین هدف من در سایت رادآرشیتکت این است که علاوه بر آموزش اصول، تکنیک‌ها و ترفندهای طراحی معماری، تجربیات سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خودم را به شکل کاملاً کاربردی و به زبانی بسیار ساده به شما آموزش بدهم. اولین مرحله فاز صفر معماری یا همان مطالعات معماری می باشد در این قسمت مطالعات مربوط به زمین مانند خاک شناسی و ژئوتکنیک که بر شناخت گسل های موجود و میزان استجکام زمین و زلزله خیز بودن و میزان قدرت تحمل زمین برای ایجاد یک بنا و. تمرکز دارد انجام می شود ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت، کلیه مطالعات شهری و مدنی از حیث ضوابط شهری و..

هر چقدر در این مرحله اطلاعات بیشتری در اختیار طراح قرار گیرد موجب میشود که در مرحله های بعدی طرح بهتر و دقیق تر و بی نقص تری بدست آید و ایجاد شود . آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. برای هرچه دقیق تر و درست تر طراحی نقشه معماری باید پیش از هر چیز دیگری از نیازهای سازه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و آن ها را در طراحی نقشه معماری فراموش نکنید. قطعا طراحی نقشه هر بنایی با توجه به نیازها و شرایط آن بنا نسبت به طراحی نقشه سازه های دیگر متفاوت است. ایده‌آل‌های مختلفی در معماری وجود دارد و معمارانی موفق هستند که بتوانند با ایده آل‌های مختلف و متفاوت کار کنند. بنابراین، بکارگیری آن‌ها قطعاً تأثیر مثبتی در طرح کلی پروژه خواهد داشت.

ساکنان هر قسمت از ساختمان می توانند کرکره ها را به مقدار دلخواهی از هم دیگر دور کرده و یا نزدیک کنند تا یک چیدمان منحصربه فردی در نمای سازه ایجاد کنند. کرکره های چوبی را می توان در سرتاسر پنجره هایی به سبک لانه کبوتری در این آپارتمان کشید تا ظاهری یکنواخت تر داشته باشد. ساختمان ترمه توسط معماران، فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی طراحی شده است تا بتواند دو تصرف جداگانه و دو کارکرد مجزا را در یک فضای خرده فروشی در طبقه همکف و یک دفتر در طبقه بالا قرار دهد.