دسته‌ها
اخبار

مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان

در این گزارش به توصیف شرایط ایران ازجمله اقتصاد در حال گسترش، رشد تقاضای داخلی برای سبک زندگی مدرن و سرمایه گذاری پررونق در زیر ساخت های گردشگری می پردازد که فرصت های جدیدی را برای فعالان معماری مدرن در این کشور پدیدار کرده است. سایت رادآرشیتکت علاوه بر طراحی پروژه‌های اجرایی، با آموزش‌های کاربردی و پروژه‌محور به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری کمک می‌کند تا سریع‌تر رشد کنند. امیدوارم که مطالعه این مقاله، دید تازه‌ای نسبت به اهمیت طراحی پلان ساختمان مسکونی به شما داده باشد.

دو اتاق خواب در کنار سالن ورودی و یک گاراژ در طبقه بالاتر قرار دارند، درحالی که سالن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری در طبقه زیرین قرار دارند. مهم نیست تک تک اعضای خانواده در خصوص مسکن یا تمامی کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند. اما این مهم است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود.

  • تناسب ابن دو در کنار یکدیگر می تواند فضایی زیبا در اختیار افراد قرار دهد.
  • برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است.
  • ژئوتکنیک، محیط مکانیکی زمین‌شناسی و عملکرد مکان ساخت پروژه را تعیین می‌کند.
  • مهارت و تجربه مهندس معمار، منجر به خلق سازه‌هایی با طرح‌های چشم نواز و منحصر به فرد خواهد شد.

شما می توانید طراحی خود را در Revit مدلسازی کنید و از ۳ds Max برای اضافه کردن جزئیات دقیق تر — حفظ هندسه مدل، نور پردازی و داده های جانبی پروژه های Revit استفاده کنید. 4- معمار طراحی این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند. معماران طراحی طرح اولیه ساختمان را می کشند، نقشه ها را تهیه و تدوین می کنند و طراحی ساختمان را مطابق با ترجیحات مشتری تنظیم می نمایند. علاوه بر این، معماران طراحی در انتخاب مصالح مورد استفاده برای ساخت سازه و همچنین نظارت بر تیم ساخت و طراحی در طول فرایند ساخت نقش دارند. بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند. اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

-نقشه نماهای وجه های اصلی ساختمان

معماری خانه‌ بوستان، اثر محمدتقی باقری فصل مشترک ارتباط اعضای یک خانواده است، پروژه‌ی خانه بوستان در بافتی متراکم با تراکم ساختمانی کم با مردمی عموما از قشر ضعیف اقتصادی و کم‌برخوردار قرار گرفته است. یک سازه ساختمانی که به دقت به عنوان یک مجسمه ارگانیک مبدل شده است، خیابان سیدنی شماره ۶ مجموعه ای از ۱۵ آپارتمان در یک ساختمان است که در صنایع دستی ساخته شده و از طبیعت الهام گرفته شده است. در حومه شهر پرهران واقع شده است، شکل و موقعیت آن باعث ایجاد اتصال سیال به محیط طبیعی منطقه حفاظت شده مجاور اورونگ رومانیس می شود. طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد. هر فضا نیاز به آرامش خاص خود دارد ،در مبحث هیجدهم مقررات ملی ساختمان نوفه مجاز هر فضا گفته شده است و پوسته خارجی ساختمان و ظیفه دارد نوفه فضای بیرون را که حدود 80 تا 100 دسی بل است کاهش داده و آنرا به حد مجاز برساند .

اجازه دهید دستانتان کار را انجام دهند.

طراحی ویلا مدرن درگذر زمان با تغییرات زیادی روبه رو شده.طراحی ویلا در اقصی نقاط جهان با توجه به ویژگی های خاص منقطه ای ومعماری بومی آن منطقه متفاوت میباشد.یکی از خصوصیاتی که در زمین های ویلاها وجود دارد داشتن فاصله از چهار طرف میباشد به همین علت میتوان از نور… در طراحی ساختمان به نحوی باشد که با نمای انتخاب شده ( مدرن یا کلاسیک) از طرف کارفرما، همخوانی کامل داشته باشد. یک معمار همچنین باید به سبک، ایمنی و پایداری ساختمان فکر کند تا اطمینان حاصل کند که نیازهای ساکنان آن و فضای شهری و منطقی را نیز برآورده کند. البته، برخی از معماران در هنگام خلق یک سازه معماری از همه آنها پیروی نمی کنند. با اینکه انواع مختلفی از معماران در صنایع و مشاغل مختلف وجود دارد، اما در هر صورت هدف همه آنها برنامه ریزی و طراحی تمام اجزای یک سازه است.

همچنین باید با نرم‌افزارهای مانند آفیس از جمله اکسل و حسابداری آشنا باشند. Rhino3D یک نرم افزار گرافیکی سه بعدی و CAD است که از مدل NURBS استفاده می کند. Rhino از یک مدل ساز سطح آزاد، در صنایع مختلف از طراحی صنعتی گرفته تا طراحی محصول و معماری استفاده می کند.

به منظور بازنمائی این پویایی بصری آنها پنجره های مخصوصی مشرف به گذر طراحی کردند. در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت… طراحی ساختمان کوچک علاوه برآنکه طراحی معماری چالش بر انگیزی دارد ولی بسیار جذاب است.

این نقشه ها به روش دوبعدی و سه بعدی، این امکان را به طراح می دهد که تصاویر و تجسمات ذهنی خود را عملی کند و از اجرایی بودن آن پلان تا حدودی مطمئن شود. با شروع مرحله سند ساخت و ساز، طرح توسط طراح نهایی شده و توسط کارفرما تایید شده است. در مرحله اسناد ساخت و ساز، طراح معماری شروع به کار بر روی نقشه های ساختمانی، مشخصات فنی مورد نیاز برای مناقصه، ساخت و ساز، درخواست مجوز و سایر نکات مربوط به پروژه می کند. این اسناد با در نظر گرفتن چشم انداز کلی پروژه و مشخصات مشتری ایجاد می شوند.