دسته‌ها
اخبار

برترین معماری های ساختمان در ایران مجله خبری درباران

بر اساس این دیدگاه معماری در کنار افزودن هنر به ساختمان به جنبه عملی و کاربردی آن هم احترام می‌ گذارد. پس خصوصیات ساختمان عامل معماری نیست چون در کپی کردن ویژگی ها ثابت است. برای دانلود فیلم کامل مراحل نقشه‌کشی سازه‌های فولادی و بتنی ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید. مساحت یک اتاق‌خواب استاندارد، صرف‌نظر از شکل ظاهری اتاق و جداره‌ها که نقش تعیین‌کننده‌ای در چیدمان و نحوه مبلمان‌کردن تجهیزات داخل اتاق دارد، حداقل باید حدود ۱۲ مترمربع باشد. توجه داشته باشید که این میزان مساحت، بدون در نظر گرفتن فضای اشغال‌شده توسط کمدها است. بنابراین کاملا مشخص است که نباید سطح نورگیری اتاق نشیمن با اتاق‌خواب یکسان باشد!

  • ساختمان مسکونی اندرزگو در شش طبقه طراحی شده و هر طبقه دارای یک واحد آپارتمان است.
  • شهر نئوم NEOM، بزرگترین پروژه شهرسازی جهان که توسط کشور عربستان کلید خورده است از بلندپروانه ترین پروژه ها جهت ساخت شهرهایی که است به طور کامل با تکنولوژی روز ساخته و اداره خواهند شد.
  • تعداد این ساختمان ها در جهان بسیار زیاد است و حتی در ایران می توان نمونه های بسیاری از این دست سازه ها را مثال زد.
  • در یک سازه مسکونی در بیشتر مواقع کارفرماها فقط به داشتن نقشه فاز یک اکتفا می کنند اما وقتی که کار به اجرا رسید، در صورتی که در محیط ها و فضاها طراحی داخلی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار باشد، درخواست پلان فاز دو و همچنین دیتیل های اجرایی می کند.
  • در طراحی پلان معماری و ترسیم نقشه‌های فاز یک معماری باید ضخامت تمام دیوارهای خارجی و همچنین دیوارهای اطراف پله را ۲۰ سانتی‌متر و ضخامت دیوارهای داخلی را ۱۰ سانتی‌متر در نظر بگیرید.

آیا “فصلنامه معماری و ساختمان” متعلق به شماست یا عضو تیم آن هستید؟ عضو شوید و اطلاعات آن را ویرایش نمایید. شرکت توسعه مهندسی نیکان ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرا سالن کنفرانس و همایش و خدمات مدیریت بهره برداری به صورت EPC که توسط طراحان و مشاوران گروه نیکان قدم به قدم در کنار شما هستیم. هوای مورد نیاز فضا های داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم تهویه مطبوع تامین شود .عدم تامین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین می کاهد ،حق هر انسان است که از نور و هوای مناسب بهره مند باشد .

طراحی معماری ( فاز صفر معماری ، فاز یک معماری ، فاز دو معماری )

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، در معماری داخلی به چگونه ساخت سازه توجه می شود. در طراحی نقشه ساختمان‌های جنوبی باید به این نکته توجه کنید که تراس‌هایی که در نمای اصلی و مشرف به خیابان طراحی می‌شود، بیشتر جنبه نمایی پیدا می‌کند و از کارآیی آن کاسته می‌شود. این تراس‌ها را باید به‌گونه‌ای طراحی کرد که در زمان استفاده ساکنین، به نمای اصلی ساختمان خدشه‌ای وارد نشود.

روند طراحی معماری

طراحی، برنامه ریزی و توسعه از وظایف جدایی ناپذیر در روال روزانه یک معمار است. ممکن است معماران ملزم به ارائه ارقام از پیش طراحی مانند مطالعات اثرات زیست محیطی، تجزیه و تحلیل، هزینه و مطالعه کاربری زمین باشند. نقشه های ساخت و ساز نهایی توسط معماران ایجاد شده و توسط سازندگان به عنوان راهنمای گام به گام در مورد چگونگی ظاهر و جزئیات ساختمان، از جمله لوله کشی، ارتباطات و گرمایش، برق، تهویه و سیستم های سازه ای استفاده می شود. تیم فنی ما در شرکت خط و خاک باسابقه اجرای پروژه‌های متعدد، از ابتدا تا انتهای پروژه‌های ساختمانی در کنار شما خواهند بود و متبحرترین مهندسان و کارشناسان عمران که آن‌ها نیز دارای سابقه‌ای درخشان می‌باشند، طراحی نقشه‌های سازه و تأسیسات ساختمان شما را به عهده می‌گیرند. همانطور که ملاحظه می فرمایید بخش اعظمی از این اهداف بطور مستقیم و غیر مستقیم به خانه و کاشانه و محل کار مربوط می شوند.

معمار باید در این بخش از طرح معماری تقسیم بندی شماتیک فضا های مختلف را انجام دهد . قدرت تخیل بالا در نقشه کشی و کلا ترسیم و نقاشی مهم است و مهندس نقشه کشی باید بتواند نقشه های اولیه را در ذهن تصورکند و ایراد های آن را قبل ایجاد اشتباه پیدا کند و اشتباهات را با کارفرما درمیان بگذارد. پیشنهاد می شود در این گام کناره های نما نیز طراحی شود و همچنین مواردی مانند بخش قرار گیری داکت های مربوط به تاسیسات ساختمان نیز در طرح های معماری به نمایش گذاشته شود. در این قسمت از نقشه کشی طراح باید دقت خود را خیلی افزایش دهد و حالت های متنوع قرارگیری محل اتاق ها را مورد بررسی قرار دهد و در این باره بهترین تصمیم را بگیرد.

از آنجایی که این مرحله نهایی است که در آن مشتریان می توانند هر گونه تغییر لحظه آخری را درخواست کنند، باید طرح را به دقت تجزیه و تحلیل کنند و آن را بر اساس نیازهای خود اندازه گیری کنند. مرحله توسعه طراحی در فرآیند طراحی معماری شامل داد و ستدهای زیادی بین کارفرما و تیم طراحی است زیرا هر دو طرف با هم کار می کنند تا طراحی را قبل از حرکت به سطح بعدی نهایی کنند. مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردم در عین سادگی، بسیار مهم هستند و اگر به ساختمان‌های اطراف‌تان نگاهی بیاندازید، خواهید دید که اکثر این موارد در طراحی پلان معماری آن‌ها رعایت نشده است. شما سعی کنید در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی حتما این موارد کلیدی را رعایت کنید.