دسته‌ها
اخبار

فصلنامه معماری و ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نمونه های طراحی معماری نیز به همین دلیل می توانند بی نهایت باشند، و این واقعیت را اضافه می کنند که روندها بسیار تغییر می کنند و به بسیاری از عوامل دیگر واکنش نشان می دهند. در این حالت می توان در مورد برخی از گرایش ها در معماری و طراحی مدرن صحبت کرد که در هنگام ایجاد پروژه ها تأثیر گذاشته است. در این جنبه از طراحی معماری، عوامل دیگری نیز دخیل هستند که از جمله به هندسه، فضا یا زیبایی شناسی مربوط می شوند. به هر حال، معماری، و در نتیجه طراحی معماری، از عناصر و فرآیندها یا فازهای بسیاری تشکیل شده است.

  • معماری داخلی به تناسب کاربرد فضا و توجه به زیبایی آن صورت می گیرد و از این رو باید توجه ویژه ای به آن شود.
  • انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
  • البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند.
  • ما معماری را به صورت محصولی می بینیم که برآمده از خاستگاه های فرهنگی و اجتماعی است.

شهرداری وین با هدف ایجاد مناظر شهری خنک‌تر، به دام انداختن CO2 و تنوع زیستی برای مبارزه با تغییرات آب و هوا، اجرای یک ابتکار برای نصب فضاهای سبز کوچک در نما، سقف و حیاط ساختمان‌ها و ایجاد نمای سبز ساختمان را در پیش گرفته است. معمارانی که این توانایی و انعطاف پذیری را دارند که در پروژه های مختلف با ایده آل های متفاوتی کار کنند در ارائه خدمات به کارفرمای خود دارای برتری هستند. صورت مسأله اصلی در موزه هوا فضا سیرکولاسیون (چگونگی هدایت جمعیتی بزرگ) است و کانسپت ارائه شده عبارت است از یک گذر دو طبقه که تعدادی فضای بسته نمایشگاهی را به هم مرتبط می کند. همچنین سه سالن چند طبقه برای نمایش جاذبه های اصلی موزه در طول مسیر قرار داده شده اند.

نقش طراحی معماری در موفقیت

اهمیت این مسأله زمانی دو چندان می شود که در فاکتور اقتصادی پروژه افزایش هزینه ها در اثر تورم وجود داشته باشد. تأکید زیاد بر این جان مایه ها و ریشه های اصلی، برخلاف یک نگرش فلسفی دیگر، درباره خلاقیت در معماری است که اتفاقاً در قرن بیست هم طرفداران زیادی داشت. این نگرش بر پایه این عقیده قرار گرفته که هر معمار باید با خلاقیت و ذهنیت خاص خود به آفرینش بپردازد. کسانی چون فرانک لوید رایت یا اروسارنین و والتر گروپیوس (از موسسین با وهاوس) از حامیان این فلسفه بوده اند. 8- نقشه هایی که پیش بینی هایی را که در ساختمان، درها، پنجره ها و طرفین جلو و عقب وجود دارد نشان می دهد.

حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

به عنوان مثال زندگی خانوادگی و شخصی در خانه شکل می گیرد ، هرگونه ملکی می تواند بزرگترین سرمایه گذاری انسان باشد ، سلامتی و رشد فردی در خانه و محل کار بدست آمده و انرژی لازم برای رسیدن به اهداف حرفه ای از یک خانه مناسب آغاز و در محل کار تجلی می یابد. امروزه تاثیر طراحی داخلی و لحاظ استانداردهای عملکردی بر آرامش فضای خانه ، بازدهی در فضاهای اداری و اثربخشی در فضاهای تجاری امری بدیهی می باشد. طراحی داخلی در حقیقت با عنصر فضا آغاز شده و در نهایت بایستی به ارتقای کیفیت فضا بیانجامد. محسن کاظمیان فرد معمار این ساختمان اداری تجاری در سعادت آباد است که رتبه سوم گروه عمومی جایزه معمار در سال ۹۴ را کسب کرد.

در مورد پروژه‌های بزرگ، ممکن است آزمایش‌های مکانیک سنگ هم لازم شود و اصولی‌تر است که بررسی‌های زیست محیطی نیز انجام شود. ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های ژئوتکنیک و تلفیق آن با قوانین موجود، ضوابط فنی و همچنین نیازهای مورد نظر کارفرما نیز انجام می‌گیرد. فاز اول طراحی معماری شامل گرد هم آمدن طراحان و کارفرما برای رسیدن به یک نتیجه در مورد چشم انداز پروژه و اهداف کلی است.

در طراحی ساختمان های کوچک داشتن برنامه فیزیکی می تواند در داشتن کاربری مناسب کمک کند در چنین ساختمان هایی زیبایی و عنصر های… طراحی فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد. طراحی مفهومی به جنبه‌های معنایی معماری اشاره دارد و یکی از خلاقانه‌ترین مراحل طراحی معماری یک سازه است. قبل از آن لازم است کارهای مربوط به برنامه‌ریزی و توجیه اقتصادی طرح، مطالعات مختصر و امکان سنجی طرح انجام شود. معماران باید قوانین ساختمانی، مقررات آتش نشانی، قوانین شهری و… را هنگام انجام پروژه های خود رعایت کنند. برای ساختمان های عمومی، معماران باید از قوانین دسترسی معلولان آگاه باشند.