دسته‌ها
اخبار

۱۵ ساختمان با معماری خاص در جهان پایگاه خبری معماری و نما پایگاه خبری معماری و نما

این نکته قابل ذکر است که در این مرحله نیز مشخص کردن آسانسور و پله قابل انجام است ولی به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت جداگانه در گام اول مشخص می شود. به منظور سهولت در تردد ماشین‌ها، طول و عرض ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ بسیار مهم است. ساخته شده و از سیستمی استفاده شده است که درصحنه های تئاتر و نمایشگاه های اتومبیل نیز به این سیستم اعتماد می شود. روکش آجری که از بالای پنجره های طبقه همکف امتدادیافته و به سمت خیابان ادامه می یابد، یک سطح قابل دسترسی را تشکیل می دهد. از آنجا که این نشریه تمایلی به ارایه متن مطالب خود در مگیران ندارد، شماره‌های جدید آن در سایت نمایه نمی‌شود.

  • توجه بدین وسیله ضمن تشکر از اظهار توجه ی شما به این مجله، به اطلاع می رساند، علاقه مندان جهت درج مقاله یا گزارش خود در فصلنامه ی معماری و ساختمان، می توانند متن مقاله یا گزارش خود را به ایمیل مجله ارسال نمایند و نتایج داوری را از طریق ایمیل مجله دریافت نمایند.
  • این بحث اولیه چند عنصر حیاتی پروژه از جمله دامنه، هدف و عملکرد آن را پوشش می دهد.
  • از نظر مجموعه ما، کانسپت یک طراحی معماری، آن فرمی است که برای یک کاربری تعریف می شود، برای مثال کانسپت طراحی صورت تمامی انسان ها یک است، همه دو چشم در بالا، یک بینی در مرکز، یک لب پایین آن و ….
  • چرخ شانس ما اگر کوچک باشد هم می چرخد و ما از زندگی لذت لازم را خواهیم برد اما با یک چرخ بزرگ لنگ به هیچ کجا نخواهیم رسید.
  • پس از ارزیابی الگوی سیرکولاسیون موجود که بازدیدکنندگان را به جای جای موزه هدایت می کرد مشخص شد که در سال اول موزه دو برابر مقدار پیش بینی شده بازدید کننده داشت.

در واقع پلان یا نقشه کشی معماری همان نقشه ای است که توسط معمار طراحی می شود و در آن اطلاعات کامل و جامع در مورد ساخت سازه را به تصویر می کشد. پلان معماری انواع مختلفی دارد که شامل پلان موقعیت،پلان مبلمان، پلان طبقات و پلان بام می باشد. رعایت اصولی که در ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند، باید مورد توجه قرار گیرند. رعایت استانداردها نیز از دیگر نکات مهمی است که در معماری داخلی ساختمان باید به آن توجه شود. به جای لوور و کرکره های چوبی ، در طراحی این خانه در اصفهان که توسط گروه معماری براکت انجام شده ، از قطعات چوبی برای پوشاندن پنجره استفاده شده و در نمای ساختمان ادامه می یابد و زمانی که بسته باشد تقریبا پنجره ها پنهان هستند. این خانه با اتاق های چرخان در فصول مختلف و عملکرد های گوناگون برخوردار است که فضاهای داخلی ( درونگرا یا برونگرا) و فرم بیرونی متفاوتی را ایجاد می کند و به طور مداوم تغییر می کند.

آشنایی با دروس و نکات دیگر از رشته معماری

پس مرحله بعد شناخت اقلیم منطقه تا بتواند برحسب شرایط محیطی دست به انتخاب مصالح و طراحی فضاهای ساختمان بزند. طراح معماری کانسپت اولیه را براساس اطلاعات جمع آوری شده مراحل قبلی شروع می کند. معمار در این مرحله بعدی عرصه بندی فضاها باید فضاهای عمومی و خصوصی، اداری و…. مرحل بعدی شامل “طراحی فضا و حجم ساختمان“، “ترسیم و ارائه مدارک و نقشه ها” می باشد.

-سایت پلان

آزمون های صدور مجوز توسط همه ایالت ها از جمله ناحیه کلمبیا مورد نیاز است. برای شرکت در آزمون، یک معمار باید مدرک حرفه ای داشته باشد، یک دوره آموزش حرفه ای را نشان دهد و تمام بخش های آزمون ثبت نام معمار را پشت سر بگذارد. اگرچه اصطلاح طراحی معنای گسترده ای دارد، اما معمولاً به ترکیب بخش خلاقانه و فنی اشاره دارد که اساس یک پروژه یا یک ایده را تعیین می کند. بنابراین، طراحی معماری پایه و اولین مرحله قبل از تحقق ایده محسوب می شود. 2- معمار برنامه ریزی این نوع معمارها معمولا برای کمک به مشاوره در مورد پایبندی پروژه به الزامات و مقررات محلی و ملی وارد پروژه می شوند. به عنوان مثال، یک معمار برنامه ریزی محدودیت های قانونی سایت یا همان محل اجرای پروژه را مشخص می کند یا پروژه را برای تایید و کسب مجوز به مقامات محلی و منطقه ای ارائه می دهد.

۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود. ما در حال ‌کار روی بهبود زیرساخت هستیم و به زودی و در اولین فرصت، دسترسی مخاطبین خارج از کشور به صورت کامل و بدون مشکل برقرار خواهد شد. مکان، کمیت و نوع روشنایی پارکینگ به‌ دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا نور کافی برای کاربران پارکینگ فراهم شود. بهینه‌سازی پارکینگ طبقاتی و ارتباط آن با پیاده‌رو، خیابان و محیط اطراف باید در نظر گرفته شود.