دسته‌ها
اخبار

معماری و ساختمان پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی

به همین ترتیب کریستوفر الکسندر و همکارانش در کتاب رمان الگوها بیش از ۱۰۰۰ ایده مختلف درباره رفتار و واکنش انسانها نسبت به محیط های مختلف را در چهارچوب الگویی ذکر کرده اند. در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند. اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد. در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است. طراحی معماری صنعتی نوعی از طراحی ساختمان است که پس از انقلاب صنعتی شکل گرفت و پس از گذشت سال ها با شرایط روز دست خوش تغییراتی شده است تا به شکل امروزی که شناخته می شود.

  • به دلیل استفاده از متریال های چوبی در ساخت خانه های کرفتسمن، آن ها ساده، طبیعی و روشن هستند.
  • کرکره های چوبی را می توان در سرتاسر پنجره هایی به سبک لانه کبوتری در این آپارتمان کشید تا ظاهری یکنواخت تر داشته باشد.
  • از طریق همین الگوهاست که یکباره ساختمان ها پتانسیل شکل دادن و نمایش وجود زندگی اجتماعی و فرهنگی ما را پیدا می کنند.
  • تعاریف زیادی از این هنر وجود دارد زیرا معماری امروزه در موارد بسیاری ورود پیدا کرده است و در هر رشته ای رد پایی از معماری وجود دارد.
  • به عنوان مثال، یک معمار برنامه ریزی محدودیت های قانونی سایت یا همان محل اجرای پروژه را مشخص می کند یا پروژه را برای تایید و کسب مجوز به مقامات محلی و منطقه ای ارائه می دهد.
  • همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد.

علاوه بر این، آنها باید جنبه های اقتصادی ساختمان ها را هم در نظر بگیرند و مطمئن شوند که نیازهای افرادی که از این ساختمان ها استفاده می کنند را برآورده می کنند. بدون شک معماری داخلی ساختمان بر قیمت آن بسیار تاثیرگذار بوده و هم چنین می تواند زیبایی فضای داخلی با استفاده از ایده های دکوراسیون داخلی را چندین برابر کند. به طور کلی می توان گفت نکته مهم در تفاوت آن ها میزان توجه به چزئیات می باشد.

اصول طراحی معماری پذیرایی به روش پلان باز

در مورد آشپزخانه که قلب تپنده هر خانه‌ای است، پیشنهاد می‌شود که حداقل مساحت آن، از ۱۰درصد زیربنای مفید واحدمسکونی کمتر نباشد. به‌طورمثال، در آپارتمانی با زیربنای مفید ۱۵۰ مترمربع، آشپزخانه باید مساحتی در حدود ۱۵ مترمربع داشته باشد. روح فرهنگ شهری می‌تواند نگاه ما حتی در حوزه تخصصی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل را تغییر دهد؛ اگر به دنبال استقرار فرهنگ صحیح باشیم، خدمات حوزه حمل‌ونقل نیز به نحو دیگری ارائه خواهد شد. شهرداری مشهد مقدس براساس اطلاعات و بررسی‌های صورت گرفته حدود 24 هزار و 500 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد. آذربایجان در سال های اخیر سرمایه گذاری سنگینی برای تبدیل کردن خود به یکی دیگر از قطب های گردشگری اروپا انجام داده و مرکز حیدر علی اف در باکو یکی از نمادهای این سیاست است. این سازه در سال ۲۰۰۷ توسط زاها حدید طراحی شد و امروزه با عنوان نمادی برای آینده مدرن آذربایجان شناخته می شود.

کته طلایی در طراحی ساختمان‌های مسکونی

این خانه در یک منطقه شهری ساحلی در هالونگ، استان کوانگ نین ساخته شده است. به عنوان یک منطقه شهری جدید، این ساخت و سازهای اطراف اینجا همه خانه های جدید ساخته شده اند. با این حال، به نظر می رسد که بیشتر خانه‌ های اینجا سعیکرده اند تا حد امکان بسازند و ارتباط کمی با طبیعت دارند.

اهمیت اصول طراحی معماری

رایج‌ترین راه شکل دادن به یک تصور یا مفهوم مقایسه است؛ مقایسۀ روابط عینی بین اشیا. یک مثال در مورد کانسپت قیاسی در طراحی معماری، توجه معمار به بناهای قدیمی و الگو گرفتن از آن برای پروژه‌ای که می‌خواهد آن را طراحي کند. به عنوان مثال، زمانی سبک گوتیک کانسپ قیاسی طراحان معمار برای ساخت دانشگاه‌ها و کلیساها بود. فرم یکی از مقوله‌های اساسی در معماری است که به جنبه‌های صوری اشاره دارد. آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد.