دسته‌ها
اخبار

نقش معماری ساختمان در بهبود کیفیت زندگی وکار

همچین به تازه‌کارها کمک می‌کند تا بدانند طراحی خود را از کجا باید شروع کنند. معماری ، شیوه و سبک نقشه‌کشی، طراحی معماری و ساخت ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی است. معماری و طراحی معماری ساختمان، فرهنگ و نشانه تاریخچه‌ی یک ملت میباشد. تعاریف زیادی از این هنر وجود دارد زیرا معماری امروزه در موارد بسیاری ورود پیدا کرده است و در هر رشته ای رد پایی از معماری وجود دارد.

به طور معمول، در مرحله نهایی، طراح بر کار ساخت و ساز نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که طرح نهایی رعایت شده است. این شامل بازدید از محل در طول ساخت و ساز برای رسیدگی به هرگونه انحراف از طرح و یافتن راه هایی برای اصلاح مسیر است. اهمیت این اصل زمانی احساس می شود که زیبایی و نکات برجسته ساختمان آرامش برای هر کسی یهمراه بیاورد. اصول طراحی معماری به معماران کمک می کند تا بدانند چه چیزی را باید در اولویت قرار دهند تا خلاقیت ایجاد شده موثر باشد.

  • طراحی دیوار محوطه برای مرز بندی فضا ها طراحی وساخته می شود که با استفاده از المان ها با توجه به کاربری فضا و فرهنگ عمومی دسته بندی می شوند برای طراحی دیوار محوطه می توان از خط کشی روی زمین و یا این که از دیوارهای بتنی بلند استفاده کرد….
  • در هنگام طراحی دیوارها نیز باید به داخلی یا خارجی بودن آن توجه کرده و ضخامت آن ها مشخص شود.
  • این قسمت های سازه دارای سطوحی است که رویه آن ها از سنگ پوشیده شده اند و می توان از آن ها برای مهمانی ها و همایش ها استفاده نمود.
  • اولین وظیفه هر معمار این است که برنامه ای را دریافت می کند و برگردان فضایی آنها را ارائه دهد و به این ترتیب لابی یعنی فضایی برای ورود راهرو یعنی یک گالری و بودجه یعنی اقتصاد.

ما بر این باوریم که تنها در سایه همکاری و احترام متقابل ، می توانیم امکان رشد و نمو یکدیگر را فراهم نماییم چرا که خلق بستر مناسب برای هرگونه اصلاح و تغییر احتمالی تنها در گرو پذیرش ماهیت وجودی سایر دیدگاه ها و تلاش در جهت شناخت نسبی آنهاست . این فصلنامه با هدف شناخت دیدگاه های مختلف ، برگزار کننده دو جایزه معتبر در زمینه های معماری داخلی و طراحی نما است. حمایت و نشر نتایج این دو جایزه در هر دو فصلنامه معماری و ساختمان و بین المللی 2A ، فرصتی مناسب برای ارائه الگوهای موثر و شناخت بهتر جریان های معماری معاصر کشورمان است . توجه بدین وسیله ضمن تشکر از اظهار توجه ی شما به این مجله، به اطلاع می رساند، علاقه مندان جهت درج مقاله یا گزارش خود در فصلنامه ی معماری و ساختمان، می توانند متن مقاله یا گزارش خود را به ایمیل مجله ارسال نمایند و نتایج داوری را از طریق ایمیل مجله دریافت نمایند.

توصیه می‌کنم حتما این قسمت را کمی جلوتر یا عقب‌تر از پوسته اصلی نمای ساختمان طراحی کنید. این فیلتر علاوه بر اینکه از ورود مستقیم و یک‌باره افراد به فضاهای عمومی و خصوصی منزل جلوگیری می‌کند، می‌تواند محل مناسبی برای طراحی رختکن، کفش‌کن، سرویس‌بهداشتی و گاهی ورودی مجزا به آشپزخانه یا نشیمن خصوصی باشد. بهترین حالت در طراحی آشپزخانه زمانی اتفاق می‌فتد که آشپزخانه با کمی عقب‌نشینی و با فاصله از جداره اصلی نما طراحی گردد تا ضمن بهره‌برداری از نور و تهویه طبیعی، از تابش نور مستقیم و گرم‌شدن بیش‌ازحد آشپزخانه جلوگیری شود. آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و معمولاً بانوی منزل زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کند. اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود. پایگاه خبری معماری و نما در سال ۱۳۹۹ با هدف اطلاع رسانی و ارائه آخرین مطالب آموزشی و پژوهشی در حوزه معماری بویژه نما در صنعت ساختمان شروع به کار نموده است.

بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است. بازسازی ویلای قدیمی برای صاحبان آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که احیا سازه ساختمان، کاربری جدید، اضافه کردن فضاهای جدید و نوسازی ساختمان ویلا می تواند از جمله این دلایل باشد. ساخت سازه ویلا از ابتدا طراحی ویلا تا اجرای آن از مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود و…

طراحی درب ها و پنجره ها

در معماری داخلی ایده ها پاسخگوی مواردی نظیر بهترین مکان قرارگیری آشپزخانه، گردش فضایی، رنگ مورد استفاده در فضا و ….. البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. طی این مسیر، گزارشی از نتیجه مطالعات منطقه‌ای، ارزیابی هزینه‌های ضمنی و استراتژی‌هایی برای توسعه طرح ارائه می‌گردد. در این کانسپت سلیقه و نیاز کارفرما و همچنین مقررات شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه در نظر گرفته شده است.

آخرین پروژه های معماران ایرانی

در ساختمانهای قدیمی حتی برای استفاده از نور خورشید و یا عدم استفاده از آن در فصول مختلف به بخشهای تابستان نشین و زمستان نشین نقل مکان می کردند. اطلاعات مندرج در این پایگاه فقط جهت مطالعه کاربران با رعایت شرایط اعلام شده است. نسخه‌برداری و بازنشر اطلاعات به هر روش، در هر نوع رسانه و با هر هدفی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

به همین دلیل در طراحی این خانه سعی بر آن شده است که در یک منطقه شهری خانه ای ساخته شود که بتواند در معرض طبیعت، درختان و نور طبیعی باشد. دومین پروژه دفتر نکست آفیس در لیست ما خانه ای در لواسان است – منطقه ای ثروتمند با نام بورلی هیلز تهران. برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است. ساختمان مسکونی اندرزگو توسط دفتر آینه برای محلی در نزدیکی بلوار اندرزگو منطقه ای پرجنب وجوش و بانشاط در شمال پایتخت ایران طراحی شده است. کرکره های چوبی، حریم و سایه ای را برای این ساختمان ایجاد کرده که با خطوط نمای گرانیتی پشت آن هماهنگ است.

هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. این پل دارای یک سازه خرپایی بزرگ از استیل و فولادی است که به آن ظاهری سنگین در خط افق می دهد. ستون های چند شاخه، به گونه ای طراحی شده اند که مانند درختان هستند و تکیه گاهی برای سازه می باشند.