دسته‌ها
اخبار

برترین معماری های ساختمان در ایران مجله خبری درباران

بنابراین ساختمان و طراحی آن، شامل بسیاری تصمیمات کوچک است و طبیعتاً کسب مهارت و ارتقاء آن در جهت تولید ایده ها و کانسپت هایی که توانایی پاسخگویی به این گستره وسیع از امور را داشته باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است. طرح معماری یک برنامه ریزی ، تحقیق و نقشه ای از طرحی است که در حال ایجاد است و تمام آنچه که آنها در روند ساخت به آن احتیاج دارند و از تمام جزئیات پیش نویس تهیه شده است تا از بروز مشکلی در حین اجرا جلوگیری شود. آخرین کاری که برای تمام کردن و تکمیل طراحی نقشه باید انجام شود، مبلمان کردن پلان به روش صحیح و اصولی است. مبلمان کردن صحیح و اصولی پلان، به طراحان کمک می کند که ایراداتی را که پلان آن ها دارد بینند و آن ها را اصلاح کنند.

  • تهیه گزارش مختصر و بعد از آن تعیین یک استراتژی مناسب برای هر پروژه، مستلزم جمع‌آوری یک سری اطلاعات است.
  • همانطور که ملاحظه می فرمایید بخش اعظمی از این اهداف بطور مستقیم و غیر مستقیم به خانه و کاشانه و محل کار مربوط می شوند.
  • طراح معماری کانسپت اولیه را براساس اطلاعات جمع آوری شده مراحل قبلی شروع می کند.
  • آیا “فصلنامه معماری و ساختمان” متعلق به شماست یا عضو تیم آن هستید؟ عضو شوید و اطلاعات آن را ویرایش نمایید.
  • سنگ هایی را در اطراف هر طبقه از آپارتمان شماره یک که دارای پنج طبقه است، قرار داده.

به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق معماری در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است. ساختمان شش طبقه اندرزگو در هر طبقه خود یک واحد آپارتمان دارد و به گونه ای طراحی شده که امکان زندگی آرام و آسوده را در محله ای شلوغ که با انواع مختلفی از ساختمان با مصالح و ارتفاعات گوناگون پرشده است، فراهم می کند. اما معماران ایرانی این پروژه معتقدند نوع ملکی که برای این منطقه طراحی شده است نامناسب است. این قسمت های سازه دارای سطوحی است که رویه آن ها از سنگ پوشیده شده اند و می توان از آن ها برای مهمانی ها و همایش ها استفاده نمود.

(طراحی شده توسط گروه معماری نکست آفیس)

تمامی نقشه‌های معماری، نقشه‌های سازه و نقشه‌های تأسیسات طراحی شده که در فاز یک انجام شده بود، در این مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد. همفکری مهندس معماری، سازه و تأسیسات سبب انسجام، هماهنگی و افزایش کیفیت نقشه‌ها خواهد شد. تغییرات و پلان نهایی پروژه می‌بایست مطابق با آخرین مقررات ملی ساختمان اجرا شده و به پیمانکار ارائه شود. مطابقت نقشه‌های فاز دو معماری با نقشه‌های سازه (طراحی سازه) و نقشه‌های تأسیسات (طراحی تأسیسات مکانیکی و برقی) از الزامات فاز دو معماری است.

فصلنامه‌ی معماری و ساختمان 20 سال سابقه و فعالیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف و مرتبط با معماری در سطح کشور منتشر و توزیع می‌گردد. به همت دست اندرکاران و مخاطبان خود امروزه به عنوان مرجعی قابل قبول در گستره ادبیات مکتوب معماری، جایگاه مورد انتظار خویش را در سطح ملی به دست آورده است. مساحت تراس، ارتباط مستقیمی با مساحت مفید واحد مسکونی دارد و طبیعی است هر چه مساحت واحد مسکونی شما بیشتر باشد، می‌توانید تراس بزرگ‌تری طراحی کنید.

آموزش معماری و اصول اولیه آن با 6 درس رایگان

بنابراین، علیرغم این باور عمومی که معماری تنها یک وظیفه فناورانه است، هدف ترکیب فن‌آوری و زیبایی‌شناختی است. 3- معمار سایت معمار سایت مسئول نظارت بر کلیه فعالیت ها در محل ساخت ساز، از ابتدای پروژه تا انتهای آن است. معماران سایت می توانند به کارگران ساختمانی دستورالعمل های لازم برای اجرا را بدهند، قرارداد ساخت را تهیه کنند و روی حفظ کیفیت و ایمنی در طول پروژه نظارت کنند. وظیفه معمارها طراحی انواع ساختمان ها، سازه ها و سایر مفاهیم خلاق در صنایع مختلف است. ما در این مطلب شما را با کارهایی که یک معمار انجام می دهد و همینطور رایج ترین زمینه ها و انواع معماری و مراحلی که شما را به یک معمار تبدیل می کند آشنا می کنیم.

گاهی نیز با تاکید مضاعف بر ساختار سازه ای، فرم معماری بر اساس قواعد سازه ای شکل می گیرد. شرکت مهندسی آنلاین سازه پیمانکار و مجری انواع طراحی معماری ساختمان‌های مسکونی، ویلایی، اداری و غیره به صورت فنی و بکارگیری شیوه‌های نوین، آماده همکاری با کارفرمایان گرامی است. توانایی تبدیل ایده به فرم، که از حساس‌ترین و پر چالش‌ترین بخش‌ها در فرایند طراحي معماري است، تخصص ماست.

خانه ی مسکونی باغ جنت

طراحی معماری صنعتی چیست؟ طراحی معماری صنعتی زیر مجموعه ای از طراحی معماری می باشد که… طراحی برج های 150 متری به نام برج ها واحه در منطقه مالی جیانگ بی در نانجینگ چین با رویکرد کاربری مختلط توسط شرکت MVRDV که توسط مناظر سرسبز احاط شده اند طراحی شده است. طراحی معماری این دو برج به صورت L شکل که هر کدام 40 طبقه است از زاویه… از موارد مهمی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است. منظور از هندسه پارکینگ، اندازه، ارتفاع و شعاع چرخش خودرو در پارکینگ می‌باشد. علاوه بر این‌ها، پیکربندی‌ طراحی سطوح شیب‌دار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد.