دسته‌ها
اخبار

چطور متوجه شویم نقشه ی خانه مان نقشه ی مناسبی است؟بهترین نقشه خانه مستطیلی

می‌توانید با در نظر داشتن یک معمار خوب از باکیفیت‌ترین نقشه های ساختمان با عرض ۸ متر در کمترین زمان ممکن بهره کافی را ببرید. بهتر است بدانید عوامل بسیار مهمی برای نقشه یک خانه مؤثر واقع می‌ شوند و لازم است برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر از افرادی که در این امر تخصص کافی دارند، استفاده کنید. برای آشنایی با روند انجام طراحی نقشه و پلان فضاها بهتر است نمونه ای از آن را برای شما بازگو کنیم. این پروژه متعلق به خانواده ای دو نفره به همراه سه حیوان خانگی بود که برای زندگی دائمی خود به خانه ای با نیاز های مشخص احتیاج داشتند. به عنوان مثال اتاقی برای حیوانات، محلی برای آبتنی آن ها، فضایی برای نگهداری پرنده، اتاق کار شخصی و…

  • انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
  • از سوی دیگر هزینه گرمایش و سرمایش قرنیزی بیشتر است، اما دسترسی و کارکردن با آنها در قسمت های مختلف ساختمان آسان است.
  • در برخی موارد ممکن است که کارفرما به ‌غیر تصمیم نادرستی بگیرد و توجهی به این‌که شرایط مالی پروژه را پرداخت می کند، نداشته باشد.
  • البته این امری منطقی می باشد که نیاز است فضای مدنظر با سلیقه کارفرما مطابقت داشته باشد.

شما در نما ارتفاع ساختمان، پیشامدگی، تورفتگی، بالکن، باز شوها (درب و پنجره ها)، پله خانه و غیره راه مشاهده می کنید. طراحی معماری ساختمان در واقع پلان ها، طراحی سه بعدی داخلی و نمای ساختمان را در برمی گیرد. حواستان باشد که حین ترسیم نقشه مجاری ارتباطی فضاهای مختلف ساختمان را در نظر بگیرید. پس از مشخص شدن پهنه بندی ، مالک تقاضای دستور نقشه می کند که بر اساس آن کار تهیه نقشه های مهندسی شروع می شود. در زمان نقشه کشی باید سایر ضوابط شهرسازی از جمله تامین نور و نورگیری ها ، حریم همسایه های مجاور ، تامین پارکینگ و ارتفاع هر طبقه را رعایت نمود در غیر اینصورت نقشه ها مرجوع می شوند و نیاز به اصلاح و ویرایش مجدد آن است تا صدور پروانه ساختمان صورت بگیرد. البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد.

مراحل طراحی نقشه معماری یک ساختمان مسکونی

سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلیهنگامی که قصد طراحی نقشه ساختمانی با عرض ۸ متر دارید، لازم است که به روابط فضاهای داخلی و دسترسی ‌های آن ‌ها بسیار توجه کنید. به همین جهت نکات مهمی که برای رعایت کردن سیر کولاسیون و روابط فضاهای داخلی مهم شمرده می ‌شود را در ادامه این مطلب برای شما ذکر می‌کنیم. از همه مهم‌تر لازم است در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به این نکته دقت کنید که ساختمان درباره برابر رفتارهای طبیعی همانند زلزله از مقاومت خوبی برخوردار باشد. جهت ساخت هر بنا اعم از ساختمان مسکونی، اداری، تجاری، محوطه سازی فضای سبز جهت حیاط، بام، شهرسازی، تغییر و یا طراحی دکوراسیون داخلی، بناهای کوچک و بزرگ، در قدم اول یک طرح از بنا و یا فضای مورد نظر بر اساس خواسته ها و محدودیت ها و دغدغه های کارفرما تهیه می شود. همه ی ما در ساختمان هایی زندگی می کنیم و دیوارهای آن خواسته یا ناخواسته تاثیر به سزایی در زندگی مان دارد.

در آن از مصالح بتنی استفاده شده و شامل دو طبقه بر روی طبقه پارکینگ است.هر کدام از این طبقات نیز شامل یک واحد سه خواب هستند. نقشه با عرض 10 متر طراحی شده است .در طبقه ی همکف پارکینگ و یک واحد مستقل قرار دارد .طبقه اول به یک واحد دو خوابه و طبقه دوم به یک واحد سه خوابه اختصاص یافته است. نقشه تمام دوبلکس طراحی شده و برای مقاومت بیشتر بنا از سازه بتنی در آن به کار رفته است.دسترسی از جنوب دارد و نمای ویژه ای برای آن تدارک دیده شده است.

خدمات طراحی معماری آنلاین چیست؟

به همین جهت است که محل قرارگیری اتاق خواب ها در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر پر اهمیت است. حال در نظر داریم که در ادامه این موضوع تفکیک و تشریح انواع اتاق خواب‌ ها را برای شما به ‌همراه داشته باشیم. لازم به ذکر است بدانید که اتاق میهمان باید مواردی همچون کمده رختخوابی، مستر و دیگر مزایا را داشته باشد تا هنگامی‌که میهمان به این اتاق مراجعه می کند، هیچ‌گونه نیازی به عرصه خصوصی ساختمان نداشته باشد و در این فضا بتواند، یک فضای بدون مزاحمت و امن را تجربه کند. به همین جهت استفاده از طبق نقشه طبقه همکف برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. از این جهت می توان تشخیص داد نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می تواند مطلوب در نظر گرفته شود.

نقشه خانه دوبلکس به همراه فایل نما مدرن

در مابقی استان ها نیز میبایستی از شهرداری منطقه میزان پیشروی را جویا و ترسیم نماییم و نقشه های معماری خود را طبق این اعداد تهیه نماییم. شما عزیزان میتوانید در هر زمان سوالات خود را از ما بپرسید و مشاوره و راهنمایی های لازم در این مورد و سایر موارد دیگر را دریافت نمائید. حمام در نزدیکی اتاق خواب‌ها طراحی شود و حتما توجه شود که درب آن از سایر قسمت‌های منزل قابل رویت نباشد.