دسته‌ها
اخبار

نقشه کشی ساختمان و اجرای طراحی ساختمان ، گروه معماری مسعودیان

جهت مشاهده پلان های سایر پروژه ها اعم از ویلایی ، مسکونی ، اداری تجاری و نما به بخش پروژه ها زیر مجموعه طراحی نقشه ساختمان مراجعه کنید . البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. هر ایده از طراحی نقشه معماری برای عملی شدن و پیاده سازی به ترسیمات خیلی دقیق اجرایی نیاز دارد که در دو گام فاز یک و دو اجرا می شود. طرح های جزئیات ساختمان به سازندگان بناها این امکان را می دهد که به طرح ذهنی معمار واقعیت ببخشند و با استفاده از مواد و متریال آن را قابل استفاده و ملموس کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های زیادی که در این زمینه وجود دارد این کار با دقت و سرعت خیلی زیادی انجام می شود. برای طراحی نقشه ساختمان مسکونی ۲۰۰ متری ، نمای مدرن پیشنهاد می شود.

  • پس از آن مشخصات و مدارک نامبرده را به واتساپ همین شماره ارسال می نمایند.
  • لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
  • این جزئیات شاملطراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان می شود.
  • چنانچه برای عمل نقشه برداری و نقشی کشی ساختمان در تهران به دنبال بهترین های این حوزه میگردید.
  • نکته پایانی در رابطه با بالکن ها و طراحی منحصر به‌ فرد آن‌ ها این است که برای ظاهری زیبای بالکن لازم است که نمای آن را هم‌اندازه با جداره اصلی نمای ساختمان در نظر نگرفت.

نکته دیگری که در راستای تهیه زمین لازم است حتماً آن را در نظر بگیرید، این است که بتوانید به وضعیت جغرافیایی زمین بسیار توجه کنید تا از این طریق نقشه ساختمان با عرض ۸ متر بتوان برای آن تعبیه شود. لازم است که در این مواقع آگاه باشید برخی از مشاورین املاک ممکن است با در نظر گرفتن قیمت مناسب زمین پیشنهاداتی برای شما داشته باشند. اما این‌که بتوانید وضعیت جغرافیایی زمین را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، مهم شمرده می‌ شود. این جزئیات شاملطراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان می شود.

سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلی

هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک، نئوکلاسیک ، سنتی و … نیز طراحی گردد. مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردم در عین سادگی، بسیار مهم هستند و اگر به ساختمان‌های اطراف‌تان نگاهی بیاندازید، خواهید دید که اکثر این موارد در طراحی پلان معماری آن‌ها رعایت نشده است. شما سعی کنید در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی حتما این موارد کلیدی را رعایت کنید. رعایت همین اصول و نکات به‌ظاهر ساده، می‌تواند کیفیت طراحی پلان‌های معماری شما را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد. ساختمان در زمینی با موقعیت شمالی واقع شده.سازه این ساختمان اسکلت بتنی می باشد.

۱۸ ایده جذاب برای علاقه مندان به خانه چوبی مدرن!

ممکن است خواب مستر دارای زیرمجموعه ‌هایی همانند مستر، کلوززینگ روم، اتاق لباس، اتاق آیینه و دیگر موارد باشد. اما به دلیل این‌که امروزه آشپزخانه‌ ها فقط لازم است که از فضای اصلی سالن پذیرائی تفکیک شوند، وجود اوپن می‌تواند فقط برای جلوگیری از دید ساکنین باشد و ممکن است به‌ خوبی عمل نداشته باشد. با در نظر گرفتن این‌که فضای آشپزخانه بیش از حد ممکن بسیار بزرگ باشد، می‌ تواند مشکلات متعدد دیگری به وجود بیاورد و می ‌تواند مثلث کار در آشپزخانه را بسیار طولانی‌تر کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که اغلب بانوان در تلاشند تا آشپزخانه بزرگ برای آن‌ ها طراحی شود این است که بتوانند میز ناهارخوری در وسط آشپزخانه جای دهند.

طراحی پلان معماری ساختمان دو طبقه

پلان یک صفحه نمایش از فضای داخلی ساختمان، که به صورت دید از بالا است. یعنی انگار ما سقف ساختمان را برداشته ایم و آنچه را که از بالا مشاهده می کنیم پلان ساختمان ما است. در پلان ساختمان نحوه قرار گیری فضاها و ارتباط آن ها با یکدیگر، همچنین نحوه قرار گیری تمامی بازشوها (درب و پنجره ها)، قرار گیری پله و آسانسور و چیدن مبلمان فضاها وجود دارد. در طراحی پلان ساختمان محیط هایی که در فضای ساختمان وجود دارند را به ترتیب تعیین و ترسیم کنید. لازم است تا حین ترسیم نقشه به نور ورودی هم توجه کافی را داشته باشید. در نقشه کشی ساختمان مسکونی به تزئینات و دکوراسیون داخلی توجه بیشتری می شود.