دسته‌ها
اخبار

معماری و زندگی

ما بر این باوریم که تنها در سایه همکاری و احترام متقابل ، می توانیم امکان رشد و نمو یکدیگر را فراهم نماییم چرا که خلق بستر مناسب برای هرگونه اصلاح و تغییر احتمالی تنها در گرو پذیرش ماهیت وجودی سایر دیدگاه ها و تلاش در جهت شناخت نسبی آنهاست . این فصلنامه با هدف شناخت دیدگاه های مختلف ، برگزار کننده دو جایزه معتبر در زمینه های معماری داخلی و طراحی نما است. حمایت و نشر نتایج این دو جایزه در هر دو فصلنامه معماری و ساختمان و بین المللی 2A ، فرصتی مناسب برای ارائه الگوهای موثر و شناخت بهتر جریان های معماری معاصر کشورمان است . توجه بدین وسیله ضمن تشکر از اظهار توجه ی شما به این مجله، به اطلاع می رساند، علاقه مندان جهت درج مقاله یا گزارش خود در فصلنامه ی معماری و ساختمان، می توانند متن مقاله یا گزارش خود را به ایمیل مجله ارسال نمایند و نتایج داوری را از طریق ایمیل مجله دریافت نمایند.

  • آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد.
  • به همین ترتیب کریستوفر الکسندر و همکارانش در کتاب رمان الگوها بیش از ۱۰۰۰ ایده مختلف درباره رفتار و واکنش انسانها نسبت به محیط های مختلف را در چهارچوب الگویی ذکر کرده اند.
  • در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان مسکونی ابتدا باید جانمایی آسانسور و پلکان در طرح مشخص شود.
  • برای تأکید بر فرم تندیسی ساختمان، مصالح بکار رفته در آن ساده نگه داشته شده اند، دیوارها در داخل و خارج بنا به رنگ سفیدرنگ آمیزی شده اند.

به همین دلیل در طراحی این خانه سعی بر آن شده است که در یک منطقه شهری خانه ای ساخته شود که بتواند در معرض طبیعت، درختان و نور طبیعی باشد. دومین پروژه دفتر نکست آفیس در لیست ما خانه ای در لواسان است – منطقه ای ثروتمند با نام بورلی هیلز تهران. برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است. ساختمان مسکونی اندرزگو توسط دفتر آینه برای محلی در نزدیکی بلوار اندرزگو منطقه ای پرجنب وجوش و بانشاط در شمال پایتخت ایران طراحی شده است. کرکره های چوبی، حریم و سایه ای را برای این ساختمان ایجاد کرده که با خطوط نمای گرانیتی پشت آن هماهنگ است.

طراحی معماری، فرایند و خدمات طراحی معماری ساختمان

بخش کوچکتری از افراد، این توانایی را دارند تا با استفاده از سینکتیک و یا سایر روشهای تولید اندیشه، به ارائه ایده های متنوع برای مسائل بپردازند. تمامی مهندسان در سطح دنیا برای انجام عملیات های ریاضی پیچیده و نقشه برداری از پروژه ها و کلا کارهای پیچیده دست به دامن رایانه و برنامه های آن میشوند. قبل از شروع پروژه در زمین ، نحوه اجرای ساختمان را توضیح دهید و اشتباهات را نشان دهید.

اصول و مبانی شهرسازی نیازمند بازشناسی و بازتعریف است

این موضوع شاید برای فضایی مثل پذیرایی تا حدودی درست باشد، اما برای بسیاری از فضاهای داخلی اینگونه نیست. اتفاقاً در خیلی از موارد باید شدت نور ورودی به داخل فضا کنترل شود تا ایجاد مزاحمت نکند. دقت داشته باشید که میزان و شدت نورطبیعی وارد شده به فضاهای داخلی پلان، باید کاملا متناسب با مساحت و نوع کاربری آن فضا باشد. طراحی کابینت آشپزخانه بعنوان قلب خانه و یک عنصر مهم در طراحی معماری و طراحی داخلی منازل مسکونی به حساب می آید. آشپزخانه، در درجه اول و مهمتر از همه باید به عنوان فضایی برای آشپزی کار کند.

ساختمان مسکونی اندرزگو

هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. این پل دارای یک سازه خرپایی بزرگ از استیل و فولادی است که به آن ظاهری سنگین در خط افق می دهد. ستون های چند شاخه، به گونه ای طراحی شده اند که مانند درختان هستند و تکیه گاهی برای سازه می باشند.