دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان و طراحی پلان ساختمان اویم شاهانه

هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای کلاسیک، نئوکلاسیک ، سنتی و … نیز طراحی گردد. مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردم در عین سادگی، بسیار مهم هستند و اگر به ساختمان‌های اطراف‌تان نگاهی بیاندازید، خواهید دید که اکثر این موارد در طراحی پلان معماری آن‌ها رعایت نشده است. شما سعی کنید در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی حتما این موارد کلیدی را رعایت کنید. رعایت همین اصول و نکات به‌ظاهر ساده، می‌تواند کیفیت طراحی پلان‌های معماری شما را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد. ساختمان در زمینی با موقعیت شمالی واقع شده.سازه این ساختمان اسکلت بتنی می باشد.

  • همچنین نحوه ی قرار گیری مبلمان نیز در این مساله دخیل است، مثلا اگر زمان ورود به خانه مجبورید از بین مبل ها و گلدان ها و میز بگذرید و سپس به اتاقتان برسید، احتمالا امکان طراحی نقشه ای بهتر نیز وجود داشته است.
  • سازه های فولادی و بتنی شرکت مهندسی نقش پاسارگاد آماده انجام کلیه امور مربوط به اجرا صفر تا صد و بازسازی و اجرای ساختمان های قدیمی و فرسوده یا…
  • فاز 2 معماری ، جزئیات ، بزرگنمایی ها مدل سازی سه بعدی از پروژه ها با 3D مکس و یا CAD حجم سازی و نماسازی با نرم افزارهای تریدی مکس…
  • لکه گذاری و جانمایی فضای داخلی پلانمهم‌ترین و اولین چیزی که در رابطه با نقشه ساختمان با عرض ۸ متر ماه مهم شمرده می‌ شود، این است که لکه گذاری پلان و جانمایی برای فضاهای عمومی و نیمه عمومی توجه بسیاری داشته باشید.
  • اما لازم به ذکر است بدانید که تمامی ساختمان ‌ها نمی ‌توانند از اتاق ‌های ۳ خوابه استفاده کند.

جهت مشاهده پلان های سایر پروژه ها اعم از ویلایی ، مسکونی ، اداری تجاری و نما به بخش پروژه ها زیر مجموعه طراحی نقشه ساختمان مراجعه کنید . البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. هر ایده از طراحی نقشه معماری برای عملی شدن و پیاده سازی به ترسیمات خیلی دقیق اجرایی نیاز دارد که در دو گام فاز یک و دو اجرا می شود. طرح های جزئیات ساختمان به سازندگان بناها این امکان را می دهد که به طرح ذهنی معمار واقعیت ببخشند و با استفاده از مواد و متریال آن را قابل استفاده و ملموس کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های زیادی که در این زمینه وجود دارد این کار با دقت و سرعت خیلی زیادی انجام می شود. برای طراحی نقشه ساختمان مسکونی ۲۰۰ متری ، نمای مدرن پیشنهاد می شود.

پلان ساختمان مسکونی یک طبقه زیر سه خواب دارد و با اسکلت بتنی است.جای گذاری اتاق خواب ها نیز در این نقشه وضعیت مناسبی دارد. پلان ساختمان سه طبقه با اسکلت بتنی طراحی گردیده و شامل سه طبقه پارکینگ ،همکف و اول می باشد.طبقه همکف به یک واحد سه خوابه و طبقه اول به دو واحد دو خوابه اختصاص داده شده است. نقشه آپارتمان دو واحدی در سه طبقه طراحی شده است و شامل طبقات پارکینگ و پیلوت،همکف و اول است. سازه به کار رفته در پروژه اسکلت بتنی و موقعیت دسترسی آن از سمت شمال است .

نکته دیگری که در راستای تهیه زمین لازم است حتماً آن را در نظر بگیرید، این است که بتوانید به وضعیت جغرافیایی زمین بسیار توجه کنید تا از این طریق نقشه ساختمان با عرض ۸ متر بتوان برای آن تعبیه شود. لازم است که در این مواقع آگاه باشید برخی از مشاورین املاک ممکن است با در نظر گرفتن قیمت مناسب زمین پیشنهاداتی برای شما داشته باشند. اما این‌که بتوانید وضعیت جغرافیایی زمین را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، مهم شمرده می‌ شود. این جزئیات شاملطراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان می شود.

در طراحی نقشه ساختمان اداری راحتی دسترسی و سیرکولاسیون مورد توجه است. جهت مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت دکوراسیون داخلی ، نمای ساختمان و یا قسمت دانستنی ها مراجعه نمایید همچنین جهت راهنمایی های بیشتر در قسمت تماس با ما پیام بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گیرند. طراحی نقشه های معماری بر طبق دستور نقشه ، پلان و نماها ، ضوابط و قوانین شهرداری و با توجه به نیاز کارفرما و پیشنهادات طراحان و مهندسین و کارشناسان عمران و معماری انجام می شود .

در نظر گرفتن نیازهای شخصی برای تهیه زمین

۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود. ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد. سایت رادآرشیتکت علاوه بر طراحی پروژه‌های اجرایی، با آموزش‌های کاربردی و پروژه‌محور به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری کمک می‌کند تا سریع‌تر رشد کنند.

دریافت آموزش‌های رایگان معماری

بخش ناهارخوری نیز قسمتی است که لازم است در کنار آشپزخانه و فضای نشیمن و پذیرایی به گونه‌ای صورت بگیرد که مشرف به تمامی مناطق باشد. لازم است که بخش ناهارخوری تمامی فضاهای هم‌جوار خود را پوشش دهی کند. آیا نصب آسانسور توجیه اقتصادی دارد؟ممکن است هنگامی‌که اسم آسانسور به میان می‌آید، شما نگران هزینه های موجود برای ساختمان ‌های دوبلکس باشید.

که از 25 سال پیش تا همین امروز مشغول به فعالیت در حوزه طراحی نقشه ساختمان، نظارت و اجرای ساخت و ساز ها بوده است. به صورتی که حتی در بازسازی ساختمان های کوچک و یا معماری داخلی نیز افراد ترجیح می دهند که بسیار حساب شده قدم بردارند و پیش از هر تصمیم اجرایی از جزئیات آن طرح اطلاع داشته باشند. برای آغاز یک پروژه ساختمانی بعد از مطالعات آغازین به نقشه کشی ساختمان نیاز داریم. و با چه بودجه‌ای قرار است عملیات نقشه کشی طراحی داخلی ساختمان اجرا شود. نقشه کشی ساختمان در رشته‌های مهندسی معماری، مهندس عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک بسیار پر کاربرد است. شاید در آغاز این طوربه نظر بیاید که اجرای نقشه برداری ساختمان و نقشه کشی ساختمان دارای یک مفهوم باشند.

چند طرح خلاقانه و جذاب گلدان

ممکن است خواب مستر دارای زیرمجموعه ‌هایی همانند مستر، کلوززینگ روم، اتاق لباس، اتاق آیینه و دیگر موارد باشد. اما به دلیل این‌که امروزه آشپزخانه‌ ها فقط لازم است که از فضای اصلی سالن پذیرائی تفکیک شوند، وجود اوپن می‌تواند فقط برای جلوگیری از دید ساکنین باشد و ممکن است به‌ خوبی عمل نداشته باشد. با در نظر گرفتن این‌که فضای آشپزخانه بیش از حد ممکن بسیار بزرگ باشد، می‌ تواند مشکلات متعدد دیگری به وجود بیاورد و می ‌تواند مثلث کار در آشپزخانه را بسیار طولانی‌تر کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که اغلب بانوان در تلاشند تا آشپزخانه بزرگ برای آن‌ ها طراحی شود این است که بتوانند میز ناهارخوری در وسط آشپزخانه جای دهند.