دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان ویلا و آپارتمان در مشهد طراحی نقشه

نقشه ساختمان در این پروژه که از سمت جنوب و غرب دسترسی دارد دوبلکس طراحی شده است. سازه به کار رفته در آن اسکلت فلزی است.جزییات بیشتر پلان ساختمان دو طبقه را ببینید. نقشه این ساختمان که در عرض 10 متر توسط تیم خانه معمار طراحی شده است ،دارای سه طبقه و اسکلت بتنی می باشد. طبقه همکف به پارکینگ اختصاص یافته .طبقه اول نیز توسط پله گرد مجللی با طبقه دوم ارتباط دارد. سازه ساختمان در این نقشه تلفیقی از اسکلت بتنی و اسکلت بنایی است .دسترسی ساختمان از سمت جنوب و غرب می باشد و دارای سه اتاق خواب است . نقشه ساختمان تجاری مسکونی چهار طبقه با موقعیت دسترسی از شمال و غرب است.طبقات زیر زمین و همکف این پلان با کاربری تجاری و دو طبقه بعد با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده اند.

  • از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود.
  • نقشه کشی ساختمان در رشته‌های مهندسی معماری، مهندس عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک بسیار پر کاربرد است.
  • درغیراین‌صورت فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را از نور جنوب محروم کرده و اتاق‌خواب‌ها (که در طی روز که عملاً کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند) بیشترین و بهترین نور ورودی به ساختمان را به خود اختصاص خواهد داد.
  • حتماً مشاهده کرده اید در برخی موارد بالکن ها ظاهری بد را برای یک ساختمان به ارمغان آورده اند.

حال در تلاشیم در ادامه این مطلب در رابطه با عوامل تأثیرگذاری که در رابطه با نقشه‌ ساختمان با عرض ۸ متر وجود دارند، بیشتر برای شما بگوییم. اگر در ذهن شما این سؤال نقش بسته که نقشه ساختمان با عرض ۸ متر چگونه در نظر گرفته می شود، می‌توانید در ادامه این مطلب با این موضوع با ما همراه باشید تا بتوانیم نکات اصلی و استاندارد یک نقشه را برای شما مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. بسته به نوع کاربری فضا نکات خاص آن در طراحی پلان در نظر گرفته می شود. در طراحی نقشه ی هر کدام از این فضاها نیاز به رعایت کردن ضوابط مخصوص به آن هاست.

طراحی نقشه های فاز دو معماری

حتی در نظر گرفتن هیچ‌گونه فضایی برای برای میز ناهارخوری و دیگر موارد بری ساختمان وجود نخواهد داشت. اگر شما نیز قصد دارید که یک نقشه ساختمان ویلایی در نظر بگیرید، بهتر است بدانید که می ‌توانید با در نظر گرفتن یک معمار خوب تمامی نواقص زمین مدنظر خود را بپوشانید و از این طریق بتوانید یک حیاط هندسی منظم را تعبیه و طراحی کنید. ولی از لحاظ هندسی یک حیاط منظم و یک ابعاد درست برای آن در نظر گرفته شده است. همین امر می ‌توانست یک نکته بسیار مؤثر برای وجود حیاطدر طراحی پلان داشته باشد.

اما به دلیل این‌که یکی از کهنه‌ترین موارد در فضای خانه اغلب ایرانی ‌ها فرش می باشد و مردم قدیم از آن استفاده می‌کرده اند، در نظر گرفتن ابعاد به واسطه فرش اتفاق می افتد. با در نظر گرفتن اقلیم و آب ‌و هوای فضای مدنظر برای نقشه ساختمان با با عرض ۸ متر لازم است که پنجره‌ های بزرگی از کف تا سقف ساختمان امتداد پیدا کنند. همین امر نیز می ‌تواند سبب بالا بردن ارزش ملک مدنظر شما شود و از این طریق فضای منحصر به ‌فردی را با در نظر گرفتن نقشه ساختمان با عرض ۸ متر برای شما ایجاد کند. حال ممکن است در برخی موارد شما هزینه لازم برای خرید آسانسور یا بالابر خانگی را نداشته باشید. همین طور خواب فرزندان، حال نشیمن، سرویس و حمام و توالت، آشپزخانه کوچکی بتوان برای احتیاجات بسیار اولیه در ساعات متعدد شبانه ‌روز از آن استفاده کرد، نیز در طبقه اول تعبیه می ‌شود و از این طریق می ‌تواند نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به‌ همراه داشته باشد. همان‌طور که می‌ دانید استفاده از ساختمان دوبلکس و طراحی پلان برای آن یعنی که ۲ طبقه به صورت مجزا طراحی پلان در نظر گرفته می شود.

هر استان نسبت به ضوابط شهرداری و شهرسازی خود درصد قابل ساختی را مشخص می نماید، که پروانه ی ساختمانی دقبقا طبق آن متراژ و مساحت صادر می گردد. در این پلان ها اصولا طبقه ی همکف یا زیرزمین یا هر دو، بعنوان پارکینگ، لابی و محل انباری ها قرار میگیرد و مابقی طبقات واحدهای مسکونی. ساختمان‌هایی هستند که در اطراف خود، دارای محوطه‌ای باز بوده و از ساختمان‌های پیرامون خود فاصله دارند.

تاریخچه نقشه کشی ساختمان در ایران

نقشه این ساختمان در 4 طبقه با مصالح بتنی طراحی گردیده است.دارای هفت واحد است و جنس مصالح به کار رفته در نمای این ساختمان تلفیقی از سنگ و آجر است. شما می توانید درخواستتان را در این صفحه ثبت کنید تا همکارانمان با شما تماس بگیرند. با توجه به مساحتی که ذکر کرده اید، به نظر می رسد هزینه ی طراحی در بازه ی بین 250 الی 350 هزار تومان باشد. طراحی سنتی , متریال سنتیتولید کاشی سنتی ، پرسی لعاب کلیه ی آجرها برای نمای ساختمان ،کف فرش مناسب باغ ،ویلا ،عمارت تاریخی ،بومگردی ،کارونسرا،هتل رستوران سنتی،و…. به دلیل این‌که الگوی مناسبی برای مصارف ساختمان در نظر گرفته شده است، اغلب آشپزخانه‌ های کوچک برای منازل ایرانیان طراحی می‌گردد.

یک معمار توانمند کسی است که با توجه به محدودیت‌های زمین، ضوابط و مقررات شهرداری و… بتواند پلان ساختمان مسکونی را مطابق با نیازها و خواسته‌های کارفرما و به بهترین شکل ممکن طراحی کند. در ادامه ۷ نکته کلیدی در طراحی نقشه ساختمان مسکونی را بررسی می‌کنیم. توصیه مورد نظر ما برای شما این است که در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به جای این‌که از ۳ اتاق‌خواب کوچک استفاده کنید، از ۲ اتاق خواب استفاده کنید.

همین امر می توانند هزینه آن ‌ها را کاهش دهد و اگر نیاز به استفاده از طبقات متعدد بود هزینه آن ‌ها را به آینده موکول کند. البته لازم به ذکر است بدانید قصد تهیه زمین‌ های جنوبی فقط به همین دو موضوع ختم نمی ‌شود. به دلیل این‌که در برخی موارد و مواقع ممکن است خرید و تهیه زمین ‌های جنوبی سبب امنیت بیشتر شود و همین امر و موضوع توانسته خرید انواع زمین ‌های جنوبی را پررنگ‌تر جلوه دهد. به طور کلی زمین ‌های جنوبی می ‌توانند برای ساخت آپارتمان ‌ها و ساختمان ‌های چندواحدی کاربرد مناسب‌تری را به همراه داشته باشند و از این طریق می ‌توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را برای آن ‌ها در نظر گرفت.