دسته‌ها
اخبار

ساختمان و معماری، از محصول تا فرآیند نظرآنلاین

همچین به تازه‌کارها کمک می‌کند تا بدانند طراحی خود را از کجا باید شروع کنند. معماری ، شیوه و سبک نقشه‌کشی، طراحی معماری و ساخت ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی است. معماری و طراحی معماری ساختمان، فرهنگ و نشانه تاریخچه‌ی یک ملت میباشد. تعاریف زیادی از این هنر وجود دارد زیرا معماری امروزه در موارد بسیاری ورود پیدا کرده است و در هر رشته ای رد پایی از معماری وجود دارد.

آنچه در یک طرح یکپارچه مهم است، ان است که ردپای یک خط فکری منظم در یک طرح دیده شد، از طراحی المان های جز تا طراحی المان های کل، این امر را مجموعه ما، وفاداری به کانسپت می نامد. در مجموع خروجی یک طراحی معماری مهم است که وقتی در نگاه بهره برداران آن بستر طرح قرار می گیرد، قضاوت جمعی آن بهره برداران، ارزش افزوده آن بنا بواسطه تناسب و نظم قرارگیری المان های مختلف در کنارهم را تحسین نماید. ایده ها تصاویری ذهنی هستند که از طریق مشاهده، تجزیه و تحلیل مطالعات، اندیشه و دانستن برخی روش ها در ذهن انسان شکل، تکامل و موجودیت می یابند.

این سازه شامل سه سطح است که از یک مسیر منحنی شکل می باشد و توسط رمپ ها و پله های مختلفی به هم وصل می شوند. مشتری بودجه متوسطی برای این پروژه داشت، بنابراین معماران تصمیم گرفتند برای دستیابی به اثر دلخواه از نوعی آجر خشت محلی استفاده کنند و از کارگران محلی استفاده کنند. ورودی دوم اداره در گوشه ای از بلوار اصلی قرار دارد که ارتفاع آن از سطح ورودی پارکینگ به محل کار، به اندازه یک پله، با شکلی عادی می باشد. استانداردها حداقل هایی هستند که باید در ساختمانها رعایت شوند رعایت حداقل عرض در ،راهروها ،پله ها ،دسترسی به پله فرار ،ارتفاع لازم برای هر فضا ،ارتفاع نرده ها و دست اندازها و سایر ابعاد و اندازه هایی که باید رعایت شوند تا انسان بتواند در یک ساختمان براحتی فعالیت کند. برندهای لوکس با ساختمان برند یا ساختمان مارک دار به صنعت ساختمان می آیند زیرا به مراتب مشتری با برندی که یک فرهنگ پایدار ایجاد کرده و آن را با خریدار در میان گذاشته، احساس نزدیکی بیشتری داشته و حس اعتماد بسیار بیشتری نیز نسبت به سایر محصولات و خدمات به آن برند دارد. لطفاً جهت اطلاع از خدمات این بخش از صفحه برندینگ ساختمانبازدید فرمایید.

توصیه می‌کنم حتما این قسمت را کمی جلوتر یا عقب‌تر از پوسته اصلی نمای ساختمان طراحی کنید. این فیلتر علاوه بر اینکه از ورود مستقیم و یک‌باره افراد به فضاهای عمومی و خصوصی منزل جلوگیری می‌کند، می‌تواند محل مناسبی برای طراحی رختکن، کفش‌کن، سرویس‌بهداشتی و گاهی ورودی مجزا به آشپزخانه یا نشیمن خصوصی باشد. بهترین حالت در طراحی آشپزخانه زمانی اتفاق می‌فتد که آشپزخانه با کمی عقب‌نشینی و با فاصله از جداره اصلی نما طراحی گردد تا ضمن بهره‌برداری از نور و تهویه طبیعی، از تابش نور مستقیم و گرم‌شدن بیش‌ازحد آشپزخانه جلوگیری شود. آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و معمولاً بانوی منزل زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کند. اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود. پایگاه خبری معماری و نما در سال ۱۳۹۹ با هدف اطلاع رسانی و ارائه آخرین مطالب آموزشی و پژوهشی در حوزه معماری بویژه نما در صنعت ساختمان شروع به کار نموده است.

  • حتما پلان‌های طراحی شده خودتون رو به همراه ابعاد و مشخصات دقیق زمین از طریق واتساپ به شماره ۰۹۹۰۲۲۰۱۹۶۱ ارسال کنید تا بررسی شود.
  • وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید.
  • شما می توانید تصاویر سه بعدی خود را بگیرید و تجربیات معماری VR را توسعه دهید.

در معماری داخلی ایده ها پاسخگوی مواردی نظیر بهترین مکان قرارگیری آشپزخانه، گردش فضایی، رنگ مورد استفاده در فضا و ….. البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. طی این مسیر، گزارشی از نتیجه مطالعات منطقه‌ای، ارزیابی هزینه‌های ضمنی و استراتژی‌هایی برای توسعه طرح ارائه می‌گردد. در این کانسپت سلیقه و نیاز کارفرما و همچنین مقررات شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه در نظر گرفته شده است.

آشنایی با انواع قالب فلزی بتن و کاربردهای آن

به طور معمول، در مرحله نهایی، طراح بر کار ساخت و ساز نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که طرح نهایی رعایت شده است. این شامل بازدید از محل در طول ساخت و ساز برای رسیدگی به هرگونه انحراف از طرح و یافتن راه هایی برای اصلاح مسیر است. اهمیت این اصل زمانی احساس می شود که زیبایی و نکات برجسته ساختمان آرامش برای هر کسی یهمراه بیاورد. اصول طراحی معماری به معماران کمک می کند تا بدانند چه چیزی را باید در اولویت قرار دهند تا خلاقیت ایجاد شده موثر باشد.

۱۰ نکتۀ مهم برای شروع طراحی معماریاجازه دهید دستانتان کار را انجام دهند. داشتن ایده های مختلف برای کارفرما باعث ایجاد پیشرفت یک مهندس نقشه کشی میشود چون ایده ها باعث متمایز شدن یک پروژه با پروژه های دیگر میشود و این خواسته کارفرما را که میخواهد پروژه اش با سایر پروژه ها فرق کند برآورده میکند. طراحی دیوار محوطه برای مرز بندی فضا ها طراحی وساخته می شود که با استفاده از المان ها با توجه به کاربری فضا و فرهنگ عمومی دسته بندی می شوند برای طراحی دیوار محوطه می توان از خط کشی روی زمین و یا این که از دیوارهای بتنی بلند استفاده کرد…. یک معمار قبل از طراحی باید تحلیلی انجام دهد و موارد چون نیازها و منابع طراحی و ساخت، زیبایی شناسی، ویژگی های فنی و همچنین قوانین اساسی ساخت را در نظر داشته باشد، و در آخر بر روی کاغذ (یا نرم افزار) منعکس کند.

معماری خانه باغ ۵*۵*۵ / آتلیه مکعب سفید

در ساختمانهای قدیمی حتی برای استفاده از نور خورشید و یا عدم استفاده از آن در فصول مختلف به بخشهای تابستان نشین و زمستان نشین نقل مکان می کردند. اطلاعات مندرج در این پایگاه فقط جهت مطالعه کاربران با رعایت شرایط اعلام شده است. نسخه‌برداری و بازنشر اطلاعات به هر روش، در هر نوع رسانه و با هر هدفی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

فرایند طراحی معماری (خدمات طراحی معماری در اصفهان)

بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است. بازسازی ویلای قدیمی برای صاحبان آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که احیا سازه ساختمان، کاربری جدید، اضافه کردن فضاهای جدید و نوسازی ساختمان ویلا می تواند از جمله این دلایل باشد. ساخت سازه ویلا از ابتدا طراحی ویلا تا اجرای آن از مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود و…