دسته‌ها
اخبار

تک ستون بتنی خانه تک پا را در ژاپن پشتیبانی می کند


یک ستون بتنی منفرد دیوارها و سقف این خانه را توسط استودیوی ژاپنی IGArchitects پشتیب، می کند و فضای داخلی انعطاف پذیری را ایجاد می کند که می تواند به چشم انداز اطراف باز شود.

این خانه که خانه یک پا نام دارد، روی تپه کوچکی مشرف به ساحل اوکیناوا قرار دارد و برای مشتری طراحی شده است که می خواهد “منظره ای واضح به اقیانوس و باد در طول روز در جریان باشد”. IGArchitects.

نمای هوایی خانه تک پا در ژاپن توسط IGArchitects
IGArchitects خانه تک پا را در ژاپن ایجاد کرده است

استودیو مستقر در سایتما، ساختمان بتنی را حول یک ستون بزرگ و منفرد در مرکز آن سازماندهی کرد، که اجازه می داد پاکت آن با درهای شیشه ای کشویی با قاب چوبی پیچیده شود.

«مثل یک چتر باز، سقف و دیوارها [of the ،me] IGArchitects توضیح داد: “سازه جامد به نظر می رسد که شناور است.”

خانه بتنی در ژاپن با نمای قابل باز شدن
خانه حول یک ستون بتنی تک طراحی شده است

در داخل، خانه تک پا به صورت یک فضای باز طراحی شده است که تضمین می کند در صورت تمایل می توان عملکرد آن را به راحتی در آینده تغییر داد.

ستون مرکزی یک منطقه آشپزخانه را از اتاق خواب و ،مت نشیمن جدا می کند، در حالی که حمام برای حفظ حریم خصوصی با پرده های سفید ساده بسته شده است.

فضای داخلی خانه تک پا در ژاپن توسط IGArchitects
ستون به ایجاد فضای داخلی انعطاف پذیر و باز کمک می کند

در بالا، سقف خانه توسط دیواری از بتن علامت‌گذاری شده پیچیده شده است که به سمت بالا امتداد می‌یابد تا یک جان پناه برای تراس پشت بام ایجاد کند و به سمت پایین برای جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید در فضای داخلی.

IGArchitects گفت: نور مستقیم خورشید در تابستان به داخل نفوذ نمی کند و نسیم اقیانوس هنگام باز شدن پنجره ها از فضا عبور می کند که استفاده از تهویه مطبوع را غیر ضروری می کند.

در جایی که خانه تک پا رو به عقب به سمت دیگر املاک مس، در ج، است، با پانل های چوبی و پنجره های ساختم، به پایان رسیده است تا حریم خصوصی در منطقه خواب فراهم شود.

استودیو گفت: «اگرچه این طرح فقط یک ستون در مرکز دارد، اما احساس «فضای بیشتر» را می‌دهد، از این رو ستون مانند یک دیوار بزرگ است.

این خانه ادامه داد: «هدف این خانه این بود که ساختاری انعطاف‌پذیر داشته باشد که بتواند برای عملکردی غیر از یک محل س،ت سازگار شود، و استحکامی داشته باشد که تحت تأثیر موقعیت‌های دیگر قرار نگیرد».

آشپزخانه خانه تک پا در ژاپن توسط IGArchitects
درهای شیشه ای کشویی خانه را به بیرون باز می کنند

وقتی باز می شود، ضلع شمالی خانه تک پا به حیاطی پوشیده از ص،ه که ساختمان را احاطه کرده است منتهی می شود. این پاسیو با مناطق کاشت پوشیده شده است و دارای یک راه پله بتنی خارجی است که به تراس پشت بام منتهی می شود.

دیگر خانه‌های ژاپنی که اخیراً در Dezeen به نمایش گذاشته شده‌اند عبارتند از خانه‌ای در توکیو توسط Cubo Design Architects که به هنرهای سنتی ژاپنی اشاره دارد و یک ویلای بتنی زاویه‌دار در شهر Minamiboso توسط تاکشی هیروبه آرشیتکتتس.

عکاسی با حسن نیت انجام شده است IGArchitects.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/14/one-legged-،use-igarchitects-،an/