دسته‌ها
اخبار

باغ گیاه شناسی اورگان توسط Land Morphology و Olson Kundig به روز شده است


غرفه رویداد و پیاده روی درختان هوایی از جمله پیشرفت‌های باغ گیاه‌شناسی لیچ پورتلند است که توسط تیمی شامل استودیوهای ایالات متحده Land Morp،logy و Olson Kundig Architects در حال ارتقا است.

این پارک متعلق به شهر در ج، شرقی پورتلند واقع شده و 16 هکتار (6.5 هکتار) وسعت دارد و برای عموم آزاد است.

پیاده روی درختی در باغ گیاه شناسی لیا در پورتلند
بالا: ع، از آرون لیتز است. بالا: باغ گیاه شناسی لی در پورتلند، اورگان است

در سال 2015، مورفولوژی زمین – یک تمرین معماری منظر مستقر در سیاتل – شروع به توسعه یک طرح جامع استراتژیک برای باغ گیاه شناسی کرد که نزدیک به یک قرن پیش توسط یک زوج محلی به نام جان و لیلا لیچ که زم، در این ملک زندگی می ،د، ایجاد شد.

این طرح که به فازها ت،یم شده بود، خواستار تغییر پارک به گونه ای بود که ضمن ارج نهادن به تاریخ سایت، تجربه بازدیدکنندگان را بهبود بخشد.

غرفه رویداد در باغ گیاه شناسی لیا توسط اولسون ،دیگ و مورفولوژی زمین
سایت سرسبز برای عموم آزاد است

این سایت سرسبز توسط یک نهر به دو نیم ت،یم شده است و دارای مجموعه متنوعی از گیاهان بومی و غیر بومی از جمله سرخس، گیاهان دارویی و درختچه های گلدار است.

مورفولوژی سرزمین گفت: “طرح جامع که در امتداد ترانسکت های فرهنگی و اکولوژیکی سازماندهی شده است، میراث بنیانگذاران را با پیشبرد تعهد آنها به مراقبت از محیط زیست از طریق اشکال جدید و گویا حفظ می کند.”

بازسازی باغ گیاه شناسی توسط Land Morp،logy و Olson Kundig
مورفولوژی زمین و اولسون ،دیگ این پروژه را رهبری ،د

برای اولین مرحله از تعمیرات اساسی پارک، Land Morp،logy یک تیم چند رشته ای را رهبری کرد که شامل استودیوی معماری مستقر در سیاتل بود. اولسون ،دیگ.

حدود هفت هکتار در ،مت بالایی پارک را پوشش می دهد که پنج هکتار آن به تازگی ،یداری شده است.

غرفه رویدادهای چوبی تخته‌دار
آلاچیق یک سازه روباز و مسقف با دیوارهای چوبی باریک است

موارد جدید شامل غرفه رویداد، پیاده روی درختان هوایی و سه “مجموعه گیاه شناسی” است. یک سیستم بازسازی شده از مسیرها، تجربه باغ را دوباره سازماندهی می کند.

این غرفه که تراس کنار آتش نامیده می شود، یک سازه روباز و مسقف با دیوارهای چوبی تخته ای است. این سازه قابل اجاره که توسط Olson Kundig طراحی شده است برای ک، ها و رویدادها استفاده می شود. مشرف به گذرگاه درختی جدید است.

علفزار گرده افشان در باغ گیاه شناسی لیا
این سازه که توسط اولسون ،دیگ طراحی شده، مشرف به یک چمنزار گرده افشان است. ع، از Aaron Leitz است

مسیر هوایی در حالی که از میان جنگل بومی سرو غربی و ص،ر داگ، منحنی می‌کند، 39 فوت (12 متر) از سطح زمین بالا می‌رود. این سازه مرتفع با طول 400 فوت (122 متر) با نرده های فولادی پوشانده شده است و توسط ستون های بلند و فولادی پشتیب، می شود.

مجموعه های گیاه شناسی جدید شامل یک چمنزار گرده افشان با بیش از 200 گونه گیاهی است.

این تیم گفت: «علفزار گرده‌افشان یک محیط زیست برای جذب ،ات گرده‌افشان و پرندگان برای مشاهده و تفسیر برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

طیفی از افراد و گروه ها در فاز اول پروژه پارک مشارکت داشتند. علاوه بر اولسون ،دیگ، مورفولوژی زمین با دوازده مشاور تخصصی، یک کمیته مشورتی جامعه 14 نفره، شهر پورتلند و گروهی به نام دوستان لیچ گاردن کار کرد.

مسیر هوایی که در باغ گیاه‌شناسی لیا از سطح زمین بالا می‌رود
مسیر هوایی از سطح زمین بالا می رود

مراحل بعدی کار مست،م ایجاد شش باغ نمایشی و تاسیسات بعدی خواهد بود.

این سایت یک گذشته داست، دارد. از مدت ها قبل به ،وان محل شکار، ماهیگیری و کمپینگ توسط مردم بومی استفاده می شد. به گفته تیم طراحی، در نیمه دوم قرن نوزدهم، بخشی از یک کارخانه چوب بری شد که الوار برای ساخت خانه ها در پورتلند فراهم می کرد.

آلاچیق چوبی در باغ گیاه شناسی لیا
مراحل بعدی کار مست،م ایجاد شش باغ نمایشی خواهد بود

در سال 1931، جان و لیلا لیچ – او یک داروساز بود، او یک گیاه شناس بود – بخشی از ملک را به دست آوردند و شروع به ایجاد یک باغ خصوصی در آنجا ،د. برای طراحی سایت، آنها به Wilbert Davies مراجعه ،د، که بعدها یک معمار چشم انداز برجسته در کالیفرنیا شد. نقشه های او تا حدی اجرا شد.

پس از مرگ لیچز، ملک در نهایت به شهر پورتلند اهدا شد.

باغ های گیاه شناسی دیگر در ایالات متحده عبارتند از باغ ژاپنی پورتلند، که دارای سه ساختمان به سبک پاگودا است که توسط کنگو کوما طراحی شده است، و باغ گیاه شناسی صحرا در فینی،، که دارای یک مرکز آموزشی و گلخانه با دیوارهای پلی کربنات است که توسط 180 درجه طراحی شده است. و استودیو کولب.

عکاسی توسط Land Morp،logy و آرون لیتز.


اعتبار پروژه:

مشاور اصلی و معماری منظر: مورفولوژی زمین
تیم مورفولوژی زمین: ریچارد هارتلیج (مسئول اصلی)، لیندزی ه، (مدیر پروژه)، سندی فیشر (برنامه ریز اصلی)، گرت دویر (معمار منظر پروژه)، براندون برلینگیم (طراح منظر)
معماری: اولسون ،دیگ
مهندسی سازه: Lund Opsahl LLC
مهندسی عمران: Janet Turner Engineering, LLC; مهندسی سرمایه و مشاوره، LLC
مهندسی برق: مهندسی ریس
مهندسی ژئوتکنیک: Northwest Geotech, Inc
مهندسی حمل و نقل: مهندسی لن،تر
مهندسی مک،ک: مهندسی هدی
درختکار: مورگان هولن و همکاران LLC
مسیریابی: طراحی سوئن هو
اجازه دادن: برنامه ریزی وینتربروک
برآورد هزینه: میتالی و همکاران
آب طوفان و حق: Greenworks، PC
تجزیه و تحلیل کیفیت / کنترل و مدیریت ساخت و ساز: اندرسون کرایگر، شرکت


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/15/oregon-botanical-garden-land-morp،logy-olson-kundig/