دسته‌ها
اخبار

اصطبل اوماگویا در کیوتو دارای نجاری سنتی ژاپنی است


نازک کاری سنتی ژاپنی در سرو و سرو برای ساخت این اصطبل در نزدیکی کیوتو ژاپن استفاده شده است که توسط استودیوی معماری 2m26 برای “ارتباط انسان، ، و طبیعت” طراحی شده است.

اوماگویا که در زمین یک خانه سنتی در کیهوکو واقع شده است، شامل دو ساختمان چوبی است که برای دو ،، یک فضای مفید و یک اتاق زین، سرپناهی فراهم می کند.

این دو ساختمان در دو طرف یک کورا موجود قرار دارند، یک انبار سنتی ژاپنی که با دیوارهای خاکی ضخیم ساخته شده است، که به ،وان مرجعی برای 2 متر 26طراحی

نمای بیرونی اصطبل چوبی اوماگویا در ژاپن
اوماگویا یک اصطبل است که توسط 2m26 طراحی شده است

استودیو گفت: “کل ساختار و سقف هر ساختمان از چوب سرو و سرو محلی ساخته شده است که توسط نازک کاری سنتی ژاپنی به منظور احترام به روح سازه های مجاور مونتاژ شده است.”

هر دو ساختمان روی زیرزمین‌های سنگی قرار دارند و کف‌ها از ،یب خاک فشرده و آهک ساخته شده‌اند تا زمین نفس بکشد و در مقابل حرکت ،‌ها مقاومت کند.»

پشت بام‌های چوبی بزرگ و شیب‌دار بالای ساختمان‌ها، به سمت بیرون امتداد می‌یابند تا پاسیو کوچکی با اندود سنگی و دهانه‌های بزرگ اصطبل را که می‌توان با استفاده از کرکره‌های لولایی بسته کرد، در بر گرفت.

ع، ، در کنار اصطبل 2m26
با استفاده از نازک کاری سنتی ژاپنی ساخته شده است

این استودیو می‌گوید: کرکره‌های چوبی افقی که از طرح‌های معبد الهام گرفته شده‌اند را می‌توان با لولاهای ف،ی L شکل از چهار طرف بالا برد تا در صورت وقوع طوفان یا برف سنگین، اصطبل به‌طور گسترده باز یا بسته شود.

ساختار چوبی اوماگویا، و همچنین تخته‌های چوبی داخلی و خارجی، همگی برای برجسته ، نازک کاری سنتی، با حلقه‌ای از لامپ‌های ساده در اطراف فضای داخلی، در معرض دید قرار گرفته‌اند.

در داخل، یک فضای باز منفرد دارای ردیفی از ستون‌های چوبی باریک در پایین مرکز است که قلاب‌های ساده بر روی آن‌ها ثابت شده‌اند.

تمام آهن‌کاری‌های مورد استفاده در این پروژه، مانند حلقه‌های اتصال، قلاب‌ها، قفل‌ها و دستگیره‌ها نیز قبل از اینکه توسط آهنگر محلی ساخته شود، با متراژ ۲ متر مربع طراحی شده‌اند.

فضای داخلی اصطبل اوماگویا
اوماگویا از چوب سرو و سرو ساخته شده است

استودیوی معماری 2m26 دارای دفاتری در کیوتو و نانسی فرانسه است و توسط معمار، Mélanie Heresbach و Sébastien Renauld رهبری می شود.

بسیاری از ساختمان های جدید در ژاپن نشانه هایی از سنت غنی صنایع دستی این کشور دارند. در توکیو، Cubo Design Architects اخیراً خانه ای را تکمیل کرده است که نجاری سنتی، کاغذ و لاک را در فضای داخلی آن گنجانده است.

عکاسی توسط یوکی اوکادا.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/23/2m26-umagoya-stable-kyoto-،an/