دسته‌ها
اخبار

چطور متوجه شویم نقشه ی خانه مان نقشه ی مناسبی است؟بهترین نقشه خانه مستطیلی

این نقشه منزل ویلاییدارای سطح دسترسی از شمال به عبارتی درب به ساختمان است.طراحی نقشه منزل به صورت دو طبقه و شامل زیرزمین و همکف است. البته لازم است بدانید که در نظر گرفتن این موضوع برای برخی از فضاها همانند پذیرایی تا بخشی صحیح می‌ باشد. اما در نظر گرفتن این تعداد از نور برای تمامی فضاها مناسب شمرده نمی ‌شود و در برخی مواقع لازم است که از شدت نور بسیار زیاد و ورود آن به داخل فضا بکاهید تا مزاحمتی برای افراد نداشته باشد.

  • آیا به دنبال یکطراحی نقشه ساختمان مسکونی با عرض ۱۱ تا ۱۰ متر می گردید؟ در این بخش قصد معرفی طراحی نقشه ساختمان مسکونی را داریم که با عرض ۱۱.۸ متر طراحی شده است.
  • اولین گام برای ساخت طراحی پلان است تا با استفاده از آن طرح به ساخت دقیق بنای مورد نظر پرداخت سپس برای ساخت آن باید از الگوی مشخصی تابعیت کرد از این رو مسئله طراحی پلان معماری و طراحی نقشه ساختمان مهم ترین امر در ساخت بنا محسوب میشود.
  • پس از طراحی معماری فاز یک پروزه، مهمترین قدم، طراحی فاز یک سازه آن است که بتوان استخوان و پیکره اصلی سازه بنا را جهت تامین فرم ارائه شده، ایجاد نمود.
  • بعد از نقشه های معماری ، محاسبات سازه و برق و مکانیک و اتمام طراحی پلان ساختمان نوبت به طراحی تزئینات و ظاهر ساختمان می رسد.

نکته پایانی در رابطه با بالکن ها و طراحی منحصر به‌ فرد آن‌ ها این است که برای ظاهری زیبای بالکن لازم است که نمای آن را هم‌اندازه با جداره اصلی نمای ساختمان در نظر نگرفت. پیشنهاد ما بر این است که قسمت جلوی آن را کمی جلوتر یا عقب‌تر از نمای اصلی ساختمان طراحی کنید تا بتوانید یک نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید. محل قرارگیری توالت و حمام در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟در نظر گرفته توالت نیز نهایی بسیار مهم شمرده می شود و لازم است که در عرصه عمومی یک ساختمان طراحی گردد. حداقل ابعاد برای در نظر گرفتن سرویس ‌های بهداشتی بین ۱۴۰ در ۶۰ یا ۱۲۰ در ۱۸۰ می‌باشد که لازم است در این فضا تعبیه گردد. به‌ طور کلی بهترین مکانی که یک معمار برای آشپزخانه کثیف در نظر می‌گیرد، در کنار آشپزخانه اصلی می باشد.

منظور از مقطع ساختمان چیست؟

لازم است که برای تعیین نقشه ساختمان با عرض ۸ متر فضایی برای میز ناهارخوری در نظر بگیرید. همین امر می‌تواند سبب شود که دیگر بانوی خانه نگران قرار گرفتن میز ناهارخوری نباشد و دیگر اعضای خانواده از این فضا استفاده نمی‌کنند و فقط برای میز ناهارخوری در طراحی شده است. به‌ طور کلی ممکن است ابعاد ۵/۳ تا طول ۴ متر برای این فضا در نظر گرفته شود و نیاز است که فضای در نظر گرفته ‌شده برای ناهار خوری به این حالت باشد که صندلی‌های سرویس‌دهی به راحتی بتوانند پذیرای خانواده باشند. به ‌طور کلی در نظر گرفتن نقشه برای طبقه همکف در ساختمان‌ هایی که دارای پلان دو طبقه می‌ باشند، به این منظور است که آشپزخانه ای زیبا و بزرگ با سالن ناهارخوری و پذیرایی و سرویس ها در طبقه همکف در نظر گرفته می‌شود.

نقشه ساختمان با سازه بتنی

۴-تا جای که امکان دارد برای تمام اتاق خواب ها کمد دیواری در نظر بگیرید. الف) پلان ساختمان ویلایی که ساز و کار مسکونی داشته یعنی پلان ویلایی مسکونی که افراد اسکان دائمی در آن دارند. پس بهتر است که با داشتن یک پلان و نقشه درست و اصولی از ابتدا به تمام جنبه‌های پروژه فکر کرده و با خیال و تصمیم آسوده و نهایی، ساخت بنا (چه ویلا، چه آپارتمان و چه هر بنای دیگر) را شروع کرده که در پایان کار هدف نهایی حاصل شود. با مطالعه این کتاب نکات بسیار مهمی درباره طراحی ساختمان‌های مسکونی و اینکه چطور باید پروژه‌های اجرایی خودتان را طراحی کنید، یاد خواهید گرفت.

انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. هنگام مشخص کردن محل آسانسور و پله در طرح باید به فاکتورهای خیلی مهمی از قبیل پهنا و شکل زمین، تعداد پارکینگ، تعداد واحدهای هر طبقه، زیرزمین و… توجه کرد. این طراحی نقشه ساختمان مسکونی شامل یک طبقه پارکینگ و دو طبقه تیپ است.دسترسی به طبقات به وسیله راه پله و آسانسور میسر می شود.