دسته‌ها
اخبار

پلان یا نقشه ساختمان چیست؟ گروه مهندسین دژار 09121200512 اسماعیلی

طراحان خانه معمار این نقشه ساختمان ویلایی را به صورت دو طبقه و با سازه اسکلت بنایی طراحی کرده اند.موقعیت خوب این زمین ،دسترسی از دو طرف شمال و جنوب را امکان پذیر ساخته است. نقشه خانه یک طبقه در زمینی به ابعاد 19/64×12/41 با اصول مهندسی و بر طبق استانداردهای روز دنیا توسط تیم خانه معمار طراحی گردید.طراحی نفشه ساختمان مسکونی یک طبقه با پیشنهاد کارفرما و مهندس به گونه ای است که تا از همه فضاهای زمین استفاده شود و هم با سلیقه مشتری جور است. طراحی نقشه ساختمان مسکونی از پیچیده ترین و سخت ترین خدمات در رشته معماری می باشد که اکثر کارشناسان و اساتید به آن اذعان دارند.طراحی نقشه ساختمان مسکونی برای هر شخصی بسته به وضعیت اجتماعی اقتصادی و فیزیکی خانوار متفاوت است. علی رغم اینکه متأسفانه بعضاٌ به این موضوع اهمیت نمی دهند؛انتخاب طراحی نقشه ساختمان مسکونی می تواند روی وضعیت روانی و رفاهی خانواده شما تبعات مثبت یا منفی داشته باشد.پس در این امر نهایت دقت را داشته باشید. از اساسی ترین مراحل ساخت یا بازسازی خانه، طراحی نقشه یا پلان ساختمان است.

  • داشتن اتاق خواب با ابعاد استاندار و نور کافی، سالن بزرگ و تفکیک شده از فضای نشیمن خصوصی، فضای تقسیم اتاق ها، آشپزخانه ای با ابعاد مناسب و موقعیت قرارگیری با بالاترین امکان بهره برداری از جمله نکاتی هستند که در پلان های مسکونی باید رعایت شوند.
  • طراحی بالکن در قسمت پخ در ساختمان‌های سر نبش اشکالی ندارد و می‌توانید آن را طراحی کنید.
  • آتلیه معماری مسعودیان با هدف ارتقاء سطح طراحی و اجراء بر اساس اصول معماری و طراحی داخلی منازل با حدود ۱۵ سال تجربه کاری در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی ساختمان، بازسازی خانه و آپارتمان در خدمت شما هموطنان می باشد.
  • نقشه آپارتمان دو واحدی در سه طبقه طراحی شده است و شامل طبقات پارکینگ و پیلوت،همکف و اول است.
  • این پروژه متعلق به خانواده ای دو نفره به همراه سه حیوان خانگی بود که برای زندگی دائمی خود به خانه ای با نیاز های مشخص احتیاج داشتند.

به همین جهت باید دقت کافی را حین ترسیم پلان به خرج دهید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. 3- گاهی برای اخذ مجوز از نهادهای دولتی و اصناف احتیاج به نقشه وضع موجود ساختمان است که تیم آرین پاراکس بعد از بازدید ظرف مدت پنج الی ده روز کاری این نقشه ها را ترسیم می کند. در زمان تهیه نقشه های اداری باید شرایط تهویه هوای محیط را در نظر گرفت.

مدیریت پیمان پروژه مسکونی رفیعی

سالن پذیرایی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟بهتر است بدانید که در نظر گرفتن سالن پذیرایی برای میزبانی مهمان می باشد. اغلب افراد در نظر دارند که در این محیط به واسطه نقشه ساختمان با عرض ۸ متری یک فضای بزرگ در نظر گرفته شود و در تلاشند تا در این فضا از مبلمان کمی رسمی‌تر استفاده کنند. بانوانی که در یک ساختمان مسکونی فعالیت دارند، به راحتی و سادگی بیشتری برای پخت و سرو غذاها به منظور طراحی مناسب آشپزخانه دارند و همین امر می ‌تواند احتمال کمتری از آن ‌ها را برای نظافت آشپزخانه در نظر بگیرد. به دلیل این‌که لازم است از تمامی لوازم و ابزارهای متعدد برای طبخ غذاها استفاده کند و ظروف بسیاری نیاز است تا بتوان طبخ یک غذا را به همراه داشت.

نقشه آپارتمانی چهار طبقه

به همین خاطر حداقل فضا به حجم دیوار اختصاص یافته .ایننقشه ساختمان سه خوابه دارای هال پذیرایی مجزا و فضایی برای نهار خوری است. طراحی نقشه ساختمان مسکونی دوبلکس 250 متری با طراحی شیک و زیبا ،مدرن بوده و نمای آن کلاسیک می باشد. به همین جهت که لازم است در طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر تمامی موارد کلیدی در این راستا رعایت شوند.

کارفرما در این مرحله با انتخاب نمونه های مورد پسند خود، به طراح این امکان را می دهد تا زودتر بتوانند با خط فکر او آشنا شوند و با دیدگاه بهتری فرآیند طراحی آنلاین شروع شود. پله ها بر خلاف ظاهر ساده یکی از پیچیده ترین بخش ها در طراحی پلان کف هستند. اگر بخواهید بخشی از راه پله ها را در پلان کف تغییر دهید ممکن است مجبور شوید طراحی خود را از ابتدا شروع کنید و چهارچوب پلان خود را به طور کلی مورد بازنگری قرار دهید. موقعیت منبع گرمایش یا سرمایش و همچنین جریان هوای ساختمان نیز در این زمینه مؤثر هستند. برای مثال شومینه باید در بزرگترین فضا قرار بگیرد، یعنی جایی که می خواهید بیشتر وقت خود را در آنجا بگذرانید.

در مورد محل قرار گیری اتاق ها از ایشان سوال کنید که آیا اتاقی را برای مهمان مد نظر دارند و یا تمام اتاق ها برای استفاده ی شخصی می باشد زیرا اتاق های مهمان معمولا در نزدیکی ورودی قرار داده می شوند. این پلان برای نمایش هدایت آب بارندگی روی پشت بام به داخل ناودانی ها است. در این پلان نمایش سقف کامل ساختمان، ناودانی ها و در صد شیب آبراهه مشخص می شود. پیمانکاران معمولاً توسط طراحان معماری استخدام می شوند و یا برخی از آنها به طور مستقل کار می کنند. مهندس ساختمان به طور معمول کارهای مربوط به خدمات الکتریکی، مکانیکی، سازه ای و مهندسی را بر عهده دارد. این محدودیت ها می‌توانند ناشی از قوانین و مقررات ساختمان سازی و سخت گیری های ضوابط شهرداری باشند.

یک برش افقی فرضی از ساختمان است که از ارتفاع تقریبا معادل ۲/۳ ارتفاع طبقه از کف انجام می گیرد تا طرح و جزئیات داخل ساختمان را نشان دهد. ویژگی های مهم یک پلان طبقه عالی زمانی که می خواهید خانه خود را طراحی کنید. از همه مهم تر در مورد سبک مورد علاقه ی کارفرما از او سوال کنید که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند و یا طراحی سبک مدرن را می پسندند.

نقشه های برق و تاسیسات از مهم ترین نقشه های ساختمانی هستند که توسط مهندسین تاسیسات طراحی می شوند. و پیشرفت علم و تکنولوژی امر نقشه کشی ساختمان در سطح بسیار بالایی انجام میشود. بعد از نقشه کشی فاز دو پروژه پیمانکار قادر است تا برآورد دقیقی از نظر زمان و هزینه نقشه کشی به مشتری بدهد. مهم است بدانید که در فاز صفر معماری ، توجیه فنی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد .