دسته‌ها
اخبار

نکات مهم در طراحی نقشه ساختمان

دریافت اطلاعات در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مصاحبه با کارفرما و شناخت کامل علایق و نیازهای مورد نظر کارفرما نیز حاصل می شود . پیشنهاد می شود در این گام کناره های نما نیز طراحی شود و همچنین مواردی مانند بخش قرار گیری داکت های مربوط به تاسیسات ساختمان نیز در طرح های معماری به نمایش گذاشته شود. در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود. در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید.

  • اگر شما نیز قصد طراحی حیاط برای فضای مدنظر خودداری نیاز است که زمین ‌های شمالی خریداری کنید تا بتوانید نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را برای آن طراحی کنید.
  • حال اگر فضای مدنظر برای شما بسیار کوچک باشد، می توانید در طبقه همکف نیز اتاق مهمان در نظر بگیرید تا از این طریق یک نقشه ساختمان با فضای ۸ متر متری را طراحی کنید.
  • حال برای این‌که در نظر بگیریم که آشپزخانه مطلوب به چه صورت می باشد، لازم است که آشپزخانه ایده آل را به این صورت در نظر گرفت که فضایی بین ۱۵ تا ۲۰ مترمربع برای آن تعبیه گردد و دارای جزئیات و فضاهای متعددی باشد و بتواند مکمل های متعدد در کنار آشپزخانه قرار دهد.
  • جواب این سوال واضح است که شما با در نظر گرفتن صلاح‌دید شهرداری و مجوزهای ارائه دهنده آن ‌ها با استفاده از زمین مدنظر خود می ‌توانید هر چند تعداد از طبقات که تمایل دارید و شهرداری مجوز آن را برای شما صادر می کند، را بسازید.
  • حتما در طراحی نقشه ساختمان، یکی از اتاق‌ها را به‌عنوان اتاق والدین (اتاق‌خواب مستر)، بزرگ‌تر از سایر اتاق‌ها طراحی کنید.
  • بهتر است بدانید عوامل بسیار مهمی برای نقشه یک خانه مؤثر واقع می‌ شوند و لازم است برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر از افرادی که در این امر تخصص کافی دارند، استفاده کنید.

این فیلتر علاوه بر اینکه از ورود مستقیم و یک‌باره افراد به فضاهای عمومی و خصوصی منزل جلوگیری می‌کند، می‌تواند محل مناسبی برای طراحی رختکن، کفش‌کن، سرویس‌بهداشتی و گاهی ورودی مجزا به آشپزخانه یا نشیمن خصوصی باشد. نقشه دارای دو طبقه پارکینگ و همکف است .برای طبقه همکف سه خواب در نظر گرفته شده و مصالح به کار رفته در آن مصالح بنایی است.برای مشاهده نما زیبای این پلان اینجا کلیک کنید . نقشه این ساختمان با دسترسی از سمت جنوب و در سه طبقه طراحی شده است.سازه این ساختمان مصالح بنایی است. این ساختمان اسکلت بتنی دارای دسترسی از سمت جنوب است .دوبلکس طراحی شده و دارای نمای منحصر به فردیست. به طور کلی برای واحدهای مسکونی نیز می توان از نورگیرهای سقفی استفاده کرد؛ زیبایی و ترکیب آن با طرح کلی ساختمان به خلاقیت طراح و کیفیت طراحی بستگی دارد.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی 300 متری+ نما

برای ساختمان های کوچک معمولاً این کار توسط یک طراح ساختمان، نقشه کش،طراح داخلیو یا پیمانکار انجام می شود. طراحی برای پروژه های ساختمانی بزرگ نیاز به عده زیادی از افراد حرفه ای تحت نظارت یک معمار دارد. کار تفکیک محیط خصوصی و عمومی در نقشه ساختمان به خصوص ساختمان های مسکونی چندان پیچیده و سخت نیست ولی در نقشه های منحصر به فرد احتمال دارد که کمی زمان بر و پیچیده باشد.

بنابراین باید فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای سطح اشغال و مشرف به حیاط طراحی کنید تا در طول روز، از نورگیری بهتر و مطلوب‌تری (نور جنوب) برخوردار باشند. بدیهی است که در این صورت، اتاق‌خواب‌ها باید در ضلع جنوبی و مشرف به خیابان طراحی شود. سخن پایانی در رابطه با نقشه ساختمان با عرض ۸ متردر مطالب بالا در نظر داشتیم در رابطه با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اطلاعات دقیقی برایشان به همراه داشته باشیم و در موارد بالا ذکر کردیم سادگی در طراحی داخلی بسیار مهم شمرده می شود. لازم است برای که بتوانیم طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را داشته باشید، نگاه دقیق‌تری به اطراف خود بیندازید.

دکوراسیون اداری دانشگاه پیام نور

در این قسمت از نقشه کشی طراح باید دقت خود را خیلی افزایش دهد و حالت های متنوع قرارگیری محل اتاق ها را مورد بررسی قرار دهد و در این باره بهترین تصمیم را بگیرد. معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد. به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب موقعیت بهتر و مناسب آشپزخانه، موقعیتی خوب و مناسب است که دارای نور و تهویه خوب باشد و تا جایی که امکان دارد باید به گونه ای طراحی شود که از آشپزخانه دسترسی مستقیم به تراس امکان پذیر باشد.

تیم شاپ دکو همه ی انواع پلان های شما را به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری طراحی می کند. با توجه به سبک کاربری ساختمان اعم از مسکونی، اداری، آموزشی، ورزشی و تجاری باید سه بخش اصلی در طراحی گنجانده شود. نقشه ساختمانپلان ها می‌توانند به قسمت های مختلفی از یک ساختمان برای مثال یک طبقه‌ی خاص اختصاص پیدا کنند.

همچنین می توانید در بخش نظرات همین مطلب سوالات دیگر خود را مطرح کنید. لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید. عموماً برای مصالح حمام و توالت رنگ روشن در نظر می‌گیرند تا از این طریق نظافت آن‌ها همیشه برقرار باشد.

اکثر معماران در هنگام طراحی نقشه ساختمان جنوبی مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند. همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های جنوبی از هر دو جبهه شمال و جنوب، نورگیری کامل و بدون مزاحمت انجام می‌شود و این مهم‌ترین مزیت زمین‌های جنوبی نسبت به زمین‌های شمالی است. نکته بسیار مهمی که در طراحی نقشه ساختمان‌های جنوبی باید به آن توجه کنید این است که در این ساختمان‌ها، نور جنوب از سمت حیاط به بنا تابیده می‌شود.

حال اگر فضای مدنظر برای شما بسیار کوچک باشد، می توانید در طبقه همکف نیز اتاق مهمان در نظر بگیرید تا از این طریق یک نقشه ساختمان با فضای ۸ متر متری را طراحی کنید. بهتر است بدانید عموماً در نظر گرفتن تعداد طبقات برای شهرهای کوچک‌تر که در آن جو قیمت ‌های زمین بسیار بالا نمی ‌باشد، در نظر گرفته می شود. اما اغلب کارفرماها در نظر دارند با استفاده از نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اغلب تعداد طبقات بیشتری را بسازند.

در واقع معمار حرفه ای باید بتواند با وجود محدودیت های زمین، ضوابط و مقررات شهرداری و غیره پلان ساختمان مسکونی را به صورت حرفه‌ای مطابق با نیاز کارفرما طراحی کند. همین اتفاق ممکن است سبب افت کیفیت در رابطه با فضای داخلی یک ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد. ممکن است اغلب طراحانی که در این راستا فعالیت دارند، به دلیل کم‌تجربگی اشتباهات متعددی در این راستا مرتکب شوند و فضاهایی را طراحی کنند که به نور مستقیم دسترسی کامل داشته باشند و یا فضای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به صورتی تعیین کنند که میزان زیادی از سطح نور به فضا بتابد. عموماً آشپزخانه جزئی از سالن به حساب می‌ آید و آشپزخانه ‌های امروزی به عنوان آشپزخانه های دیواری نام گرفته اند.