دسته‌ها
اخبار

نقشه ساختمان با عرض 8 متر گروه معماری بام

Floor Plan Creator؛ ساده ترین اپلیکیشن اندروید برای نقشه کشی در این که اتوکد حرفه ای ترین محصول نرم افزاری موجود برای نقشه کشی است، تردیدی نیست. اما آیا به غیر از دانشجویان آموزش دیده رشته های مهندسی و معماران مجرب، افراد عادی هم می توانند از آن برای طراحی یک پلن ساده استفاده کنند؟ مسلما خیر. اپلیکیشن Floor Plan Creator که امروز به معرفی آن می پردازیم، در واقع نوع آماتور و ساده شده اتوکد است که با آن می توان برای اهدافی مثل تعویض دکوراسیون داخلی خانه، نقشه ای ساده و در عین حال دقیق از محیط طراحی کرد.

در برخی موارد ممکن است کارفرماها از استفاده نقشه ساختمان دوبلکس پرهیز کنند. زیرا ممکن است وجود پله‌ها و اختلاف سطحی که در این نقش وجود دارد، برای آن ‌ها طاقت‌فرسا باشد. به دلیل این‌که تصمیم درستی برای در نظر گرفتن تعداد طبقات نگرفته است و در اواسط کار با در نظر گرفتن شرایط مالی و گران شدن تمامی تجهیزات ساخت بنا را نیمه رها می‌کند و این ملک بی‌ارزش می ‌شود. به همین جهت لازم است که برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر حتماً با دقت به تعداد طبقات پرداخت ‌و از این طریق بتوان یک ساختمان بسیار مناسب را با نقشه ساختمان با عرض ۸ متر طراحی کرد.

  • گروه معماری آرکابا سال ها تجربه در زمینه طراحی ساختمان، هر نوع سبک مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید.
  • در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم.
  • نقشه یک طبقه پارکینگ و یک واحد بروی آن دارد که سه خوابه است .این ساختمان مصالح بنایی بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

سپس گروه کهن با علم به مهندسی روز علایق کارفرما را بررسی و به سمت ایده آل ها فرم داده و با خلاقیت و تخصص محصولی کارآمد که پاسخگو به حداکثر نیاز کارفرما بوده را ارائه می دهد. این روند را مشارکت در طرح می نامند که گروه فنی مهندسی کهن با پیروی از این موضوع صاحب آثار بسیاری شده است. نقشه ساختمان یک طبقه ویلایی دارای سه خواب است.موقعیت دسترسی خوبی از شمال و جنوب دارد.

نکته حائز اهمیتی که در این رابطه باید رعایت کنید، نحوه لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان ‌های شمال جنوبی می باشد. زیرا تفاوت‌هایی در ساختمان ‌های شمالی و جنوبی از این جهت وجود دارد. به دلیل این‌که وجود نور در محل پذیرایی بسیار مهم شمرده می ‌شود و یکی از نکات مثبت برای سالن پذیرایی می باشد، لازم است که در این سالن پرده ‌های عریض در نظر گرفته شود.

طراحی پلان معماری ویلایی

در این پلان باغ شهری فضاها تفکیک شده و فضاهای مستقلی برای تفریح و زندگی در نظر گرفته شده است .این پکیج شامل پلان معماری،نما و لندسکیپ می باشد.طراحی نقشه ساختمان مسکونی این پلان به طور کامل انجتم شده که می توانید مشاهده کنید. لازم است در طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به این نکته دقت کنید که فضای میهمان دید مستقیم به محیط آشپزخانه نداشته باشد. به دلیل این‌که اگر بانویی که خانه درحال آشپزی او در آشپزخانه می باشد، معذب نشود. اسکلت ساختمان برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را چگونه انتخاب کنیم؟عموماً در شهرها سازه‌های ساختمان می ‌تواند هزینه ‌های بسیار بالایی را برای اسکلت به همراه داشته باشند. اما در شهرهای کوچک مصالح بنایی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، ممکن است کمتر باشد.

دیدگاه در “چطور متوجه شویم نقشه ی خانه مان نقشه ی مناسبی است؟-قسمت اول”

اولین مرحله برای طراحی یک بنا این است که سایت پلان و موقعیت زمین را داشته باشیم، مرحله ی بعدی این است که درباره ی اقلیم و استانداردها و ضوابطی که مورد نیازمان خواهد بود مطالعات را انجام دهیم. اگر تجربه ی زیادی در زمینه طراحی ندارید پس از اتمام نقشه آن را نزد یک معمار با سابقه ببرید تا با دقت طرح شما را بررسی کند با این کار متوجه اشکالات کار خود می شوید. اگر ساختمانی که طراحی میکنید چند طبقه است و فضای کافی دارد حتما بالکن و یا تراسی متناسب با فضا تعبیه کنید. بنابراین طراحی نقشه کار راحتی نیست و حتما باید زمان زیادی را به عنوان یک طراح صرف کنید تا در نهایت یک نقشه ی عالی تسلیم کارفرما کنید. پی یا فونداسیون انواع مختلفی دارد ممکن است به صورت نواری یا منفرد باشد.

معرفی و بررسی تیغه اره افقی بر شوماخر آلمان H.O.Schumacher+sohn

از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود. در آخر بعد از چند بار اصلاح و ارسال کردن طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری، بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری، آتش نشانی، کارفرما و دیگر نهادهای ذیربط می باشد. آخرین کاری که برای تمام کردن و تکمیل طراحی نقشه باید انجام شود، مبلمان کردن پلان به روش صحیح و اصولی است. مبلمان کردن صحیح و اصولی پلان، به طراحان کمک می کند که ایراداتی را که پلان آن ها دارد بینند و آن ها را اصلاح کنند.

همیشه در نظر داشتن این سوال مهم شمرده می شود که کدام یک از سازه‌ها می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد. لازم به ذکر است بدانید سازه بنایی که مقرون به صرفه‌تر است ممکن است از ساخت غیراصولی برخوردار باشد و لازم است که به این نکته توجه کنید. همین طور لازم است که در اتاق خواب مستر میز توالت یا میز آرایش نیز تعبیه گردد. یک اتاق خواب ایده‌آل به صورتی است که بتواند فضایی بین ۲۰ تا ۵۰ متر با در نظر گرفتن نیاز و فضای اصلی مدنظر داشته باشد. به طورکلی حداکثر ابعاد خاصی که برای اتاق خواب در نظر گرفته نشده است و با در نظر گرفتن متراژ می توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متری را برای اتاق‌خواب تهیه کرد. طراحی اتاق خواب در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟همان‌طور که در جریان هستید، اتاق خواب یک محل مناسب برای استراحت می باشد و جزو فضا های خصوصی به حساب می ‌آید.