دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان مسکونی بهترین پلان اینجاست

همین طور در نظر گرفتن اتاق‌خواب سوم در این محیط ممکن است سبب تأثیرات مهمی بر روی مساحت آن، شکل‌گیری آن، نور تهویه مناسب باشد و استاندارد های لازم در طراحی پلان شما رعایت می گردد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم که واحد ها را به صورت اصولی طراحی کنید یک واحد ۲ خوابه با کیفیت بهتر است. طراحی نقشه خانه در ساختمان هایی ویلایی دارای ضوابط کمتری است و دست طراح برای فضاهای داخلی ، محوطه سازی و حتی نمای ساختمان بسیار باز تر است پس بنا براین خلاقیت بیشتری برای خانه های ویلایی مورد انتظار است . در ساختمان های آپارتمانی نیز با توجه به ضوابط شهرسازی و شهرداری هر استان نقشه کشی ساختمان صورت می پذیرد.

  • بایستی به این موضوع نیز اشاره کنیم که هنگام ساخت یک بنا با هر نوع کاربری به عنوان سازنده ی بنا به جوازهای مرتبط و برگه های تعهد نیاز دارید .
  • معمولا برای طراحی یک واحد مسکونی مستطیل با کشیدگی کمتر می تواند نقشه ی بهتری به شما بدهد، البته به یاد داشته باشید که این مساله به مهارت طراح بستگی زیادی دارد.
  • نقشه خانه یک طبقه در زمینی به ابعاد 19/64×12/41 با اصول مهندسی و بر طبق استانداردهای روز دنیا توسط تیم خانه معمار طراحی گردید.طراحی نفشه ساختمان مسکونی یک طبقه با پیشنهاد کارفرما و مهندس به گونه ای است که تا از همه فضاهای زمین استفاده شود و هم با سلیقه مشتری جور است.
  • هزینه ی طراحی یک پلان معماری به ازای هر متر مربع 5000 الی 7000 تومان می باشد.
  • ما نقشه های فراوانی طراحی و آماده کردیم،که شما دوستان عزیز می توانید در کمترین زمان،فوری و آسان نقشه های دوست داشتنی خودتان را تهیه کنید .
  • اما لازم به ذکر است بدانید که در فضاهای کوچک‌تر نقشه ساختمان با عرض ۸ متر نیز می ‌تواند ایده‌های مناسبی را به همراه داشته باشد.

پلان یک ساختمان در واقع نقشه‌ای است که یک برش افقی فرضی از سازه را به طور کلی نشان می‌دهد. در شرکت نقشه کشی آرین پاراکس ابعاد ستون ها و تیرها و تعداد میلگرد مورد نیاز در هر ستون جداگانه محاسبه و ترسیم می گردد همچنین عیار بتن مورد نیاز ستون ، تیرها و سقف ها و میلگردهای تقویتی و دیوارهای برشی محاسبه می شود. در آرین پاراکس با وجود آرشیو گسترده نقشه های ساختمانی در ابعاد مختلف هیچ گونه نقشه آرشیوی به مالکین عزیز ارائه نمی گردد در واقع نقشه از ابتدا و طبق خواسته های کار فرما ترسیم می گردد. در گذشته ایرانیان برای ساخت شهر و خانه های خود از نقشه های مدون و پیشرفته ای در زمان خود استفاده می کردند که نظر بسیاری از دانشمندان و جهانگردان را امروزه به خود جلب نموده است و در شگفتی نحوه مهندسی فضاهای باستانی هستند. دکوراسیون داخلی به بررسی عوامل مختلفی مثل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، دیوار، سقف کاذب و دیگر عامل های کاربردی از قبیل لوازم دکوری، چیدمان، مبلمان خواهد پرداخت.

پلان ساختمان دوبلکس واقع در نبش کوچه است و دارای سظح دسترسی از دو طرف جنوب و شرق است .این پلان از شرق به میزان 13.8 و از غرب 15 متر پیشروی دارد.نوع سازه ساختمان مصالح بنایی است. با توجه به ابعادی که ذکر کردید، می توانید طرح مناسبی داشته باشید؛ منتها باید عواملی چون تعداد اتاق خواب ها و محدودیت هایی که ضوابط شهرداری ایجاد می کند را نیز در نظر گرفته باشید. سازه های فولادی و بتنی شرکت مهندسی نقش پاسارگاد آماده انجام کلیه امور مربوط به اجرا صفر تا صد و بازسازی و اجرای ساختمان های قدیمی و فرسوده یا… در رابطه با طراحی سرویس بهداشتی و حمام نیز لازم است نکاتی را در نظر بگیرید و برای این فضاها طراحی منحصر به ‌فردی داشته باشید. به این صورت که در ورودی آن ‌ها به هیچ سمتی اعم از ناهارخوری، نشیمن، آشپزخانه و فضای پذیرایی باز نشود و از این طریق قابل رویت نباشد.

ارتفاع ساختمان مسکونی

حال برای این‌که بتوانید طراحی مناسبی از بالکن و تراس در نقشه ساختمانی با عرض ۸ متر داشته باشید، لازم است که دسترسی کاملی را با فضاهای داخلی محیط ساختمان برقرار کنید و از این طریق جنبه نمایی تراس برای این مکان بیشتر شود. حال در ادامه این مبحث در تلاشیم در رابطه با طراحی بالکن نکات مهمی را برای شما یادآوری کنیم. حال نیاز است که با در نظر گرفتن خواسته‌های کارفرما بتوانید طرح را برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر بگیرید.

لکه گذاری فضاهای داخلی پلان مهمترین نکته در طراحی ساختمان

سازه این نقشه ساختمان تلفیقی از مصالح بنایی و اسکلت بتنی می باشد .دسترسی به آن از سمت شمال و شرق ساختمان است.طبقه همکف به صورت دوبلکس و طبقه اول به صورت دو واحد مستقل طراحی گردیده است.برای دانلود پلان سه طبقه تلفیقی کلیک کنید. این پلان دارای دسترسی از سمت جنوب و سازه آن اسکلت بتنی می باشد.ساختمان در 3 طبقه زیرزمین،همکف و اول طراحی گردید است.در طبقه اول این نقشه ساختمان دو واحد مستقل دو خوابه قرار دارد. نقشه ساختمان در سه طبقه و دارای موقعیت دسترسی از جنوب است.سازه به کار گرفته شده در آن اسکلت بنایی است و فایل نمای شیک آن در پکیج همراه پروژه قرار دارد. در این پلان دسترسی از سمت شمال (وردی از سمت ساختمان)بوده و در سه طبقه طراحی گردیده است .لازم به ذکر است که این نقشه دارای فایل دکوراسیون و نما نیز می باشد.

ضمن اینکه اتاق‌خواب سوم هم به‌احتمال زیاد، از لحاظ مساحت، امکانات، شکل، نورگیری و تهویه مناسب، فاقد حداقل استانداردهای اصلی طراحی پلان خواهد بود. این پلان 3 طبقه مناسب زمین های با ابعاد محدود است و اسکلت بتنی طراحی شده است.رودی آن از سمت جنوب است.برای مشاهده ابعاد این نقشه و سفارش طراحی نقشه ساختمان مسکونی می توانید از مشاورین خانه معمار کمک بگیرید. مساحت اتاق خواب ‌ها نیز نکته‌ای حائز اهمیت دیگری در راستای طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می باشد.

نقشه کشی ساختمان

پس از آن مشخصات و مدارک نامبرده را به واتساپ همین شماره ارسال می نمایند. در تهران 60 درصد اجازه ساخت + 2 متر پیشروی در ضلع جنوب (سمت حیاط) می باشد. صد‌ها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیم‌بها نصب کنید و به سادگی خرید درون‌ برنامه‌ای انجام دهید.

همچنین این مورد نیز لازم به ذکر است که بهره وری خوب به معنی به کار بردن بیش از حد معقول مصالح ساختمانی نمیباشد، چون در هنگام وقوع زلزله امری اجتناب ناپذیر است. از جایی که نخستین برخورد افراد با یک پروژه ساختمانی از راه دیدن نمای خارجی ساختمان شکل می‌گیرد. پروسه خدمات مهندسی به این صورت است که در اولین گام نقشه معماری ترسیم میشود. و سپس از روی نقشه آماده شده، اقدام به نقشی کشی ساختمان و طراحی کند. با استفاده از تجهیزات لازم برای نقشه برداری ساختمان از زمین نقشه ای ابتدایی تهیه شود. فاز صفر معماری شامل مطالعات معماری اعم از بررسی نیازمندی های کاربر فضا ، شناخت اقلیم ، پتانسیل های جغرافیایی و منطقه ای ، شرایط اجتماعی و فرهنگی ، معماری بومی منطقه ای و همچنین بررسی های وضعیت خاک و ژئوتکنیک منطقه میباشد .