دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان طراحی نقشه های معماری اصلی ترین نکات در طراحی اصولی نقشه ساختمان

به ‌جهت این‌که اغلب ممکن است جنبه نما داشته باشد و کارایی مفیدی برای صاحبان خانه ندارد. در نظر گرفتن بالکن باید به گونه‌ای باشد که هنگامی‌که ساکنین قصد استفاده از آن را دارند، نمای اصلی ساختمان را زیر سوال نبرد. حتماً مشاهده کرده اید در برخی موارد بالکن ها ظاهری بد را برای یک ساختمان به ارمغان آورده اند. اگر بخواهیم در رابطه با بهترین مکانی که می ‌توان تراس را برای آن تعبیه کرد بدانید؛ لازم است بدانید که فرقی نمی‌کند که در حال طراحی ساختمان‌ های شمالی و یا در حال طراحی ساختمان‌ های جنوبی هستید. لازم است که تراس یک محیط مشرف به حیاط آن باشد و ارتباط خوبی با آشپزخانه داشته باشد. لازم به ذکر است بدانید بهترین عملکرد یک بالکن هنگامی در نظر گرفته می شود که بتواند از فضای آشپزخانه دسترسی کاملی داشته باشد.

۳- برای طراحی بالکن و سایر فضاهای داخلی در قسمت پخ، به سازه ساختمان و ستون‌گذاری اطراف پخ و دستک احتمالی (در ساختمان‌های با اسکلت فولادی) توجه داشته باشید. امیدوارم که مطالعه این مقاله، دید تازه‌ای نسبت به اهمیت طراحی پلان ساختمان مسکونی به شما داده باشد. آشپزخانه باید در مجاورت فضای ناهارخوری و با قابلیت دسترسی مستقیم از نشیمن خصوصی باشد. پذیرایی در مجاورت ناهارخوری و با حداقل اشراف به فضای کار آشپزخانه باید طراحی شود. طبیعی است که خیلی از افراد واحدهای سه‌خوابه را به واحدهای دوخوابه ترجیح می‌دهند، اما باید توجه داشت که در هر ساختمانی و با هر متراژ زیربنایی نمی‌شود واحدهای سه‌خوابه طراحی کرد. دسترسی این ساختمان بسیار عالیست به گونه ای که از دو طرف شمال و جنوب دسترسی دارد.

  • در این مرحله از فرآیند طراحی معماری ی آنلاین، کارفرما اطلاعات تکمیلی خود را مانند ابعاد، اندازه، محدودیت ها و دغدغه های موجود در طراحی، تصاویری از محل مورد نظر، فایل های لازم برای طراحی و سایر اطلاعات به نظر مهم را برای مهندس ارسال و از طریق واتساپ ارسال می نماید.
  • از همه مهم تر در مورد سبک مورد علاقه ی کارفرما از او سوال کنید که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند و یا طراحی سبک مدرن را می پسندند.
  • در ادامه چندین پلان از پروژه ویلایی چمستان مختص کارفرمای عزیزمان جناب رحمتی را مشاهده میکنید .
  • علی رغم اینکه متأسفانه بعضاٌ به این موضوع اهمیت نمی دهند؛انتخاب طراحی نقشه ساختمان مسکونی می تواند روی وضعیت روانی و رفاهی خانواده شما تبعات مثبت یا منفی داشته باشد.پس در این امر نهایت دقت را داشته باشید.

حتماً تا به ‌حال دیده‌اید افرادی که قصد ساخت یک فضای منحصر به ‌فرد برای آن فضای میز ناهارخوری در نظر می‌گیرند. بنابراین هزینه ی طراحی پلان با این مشخصات به این ترتیب محاسبه می گردد. حتما برای اتاق خواب‌ها یک فیلتر ورودی در نظر بگیرید و دقت داشته باشید که درب اتاق‌ها از سایر قسمت‌های منزل به طور مستقیم قابل رویت نباشد. حتما همه اتاق خواب‌ها دارای کمد با عمق استاندارد ۶۰ سانتی‌متر باشند. می دانیم که همه تا زمان پیری در خانه خود نمی مانند، برای همین توصیه می کنیم در هنگام طراحی پلان احتمال فروش خانه را هم در نظر بگیرید. از سوی دیگر هزینه گرمایش و سرمایش قرنیزی بیشتر است، اما دسترسی و کارکردن با آنها در قسمت های مختلف ساختمان آسان است.

طراحی نقشه  ساختمان  مسکونی 3 طبقه بتنی

اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود. دسترسی به ساختمان از سمت شمال و غرب است .دارای بخش تجاری و دو واحد مستقل بر روی آن است که هر واحد در یک طبقه است. چنانچه مشکلی برای دانلود فایل و یا اجرای آن دارید، به صفحه راهنمای سایت مراجعه کنید. خلاصه ی کلام اینکه، به لحاظ تناسبات، زمین با بر 11 متری میتواند زمین بهتری باشد، اما نقشه ی نهایی ای که طراحی می شود بستگی بسیاری به خلاقیت معمار و طراح آن دارد. یعنی ممکن است شما در زمینی با تناسبات کشیده، نقشه ای مشاهده کنید که بسیار بهتر از نقشه ای در زمینی با تناسبات پهن تر است و این موضوع به خاطر توانایی طراح آن باشد.

سازه ساختمان بتنی است و نمای زیبا و مدرن آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. برای مشاهده تمامی دیتیل ها و جزئیات اجرایی اینجا کلیک کنید.نقشه ای که مشاهده می کنید دارای دسترسی شمال و سازه بتنی است. نرم افزار Home Plan میتواند اندازه ها و امکانات مختلفی را برای چاپ نقشه در اختیار شما قرار دهد. کاربری این نرم افزار بر خلاف دیگر نرم افزار های مشابه طراحی بسیار ساده میباشد. اگر از دانشجویان معماری و یا طراح ساختمان هستید نرم افزار Home Plan میتواند برای شما بسیار کاربردی باشد. در رابطه با موقعیت قرارگیری بالکن ها بدترین موقعیت در واحدهای آپارتمانی می باشد که تراس در کنار پذیرایی و با دسترسی مستقیم در رابطه با پذیرایی طراحی شده باشد.

متراژ زمین برای نقشه ساختمان استاندارد

بنابراین باید حین انجام کار اصول مربوط به این تخصص مورد توجه طراح قرار گیرد. طراحی نقشه ساختمانیکی از مسائلی که حین طراحی نقشه ساختمان بسیار حائز اهمیت است توجه به مساحت فضای موجود است‌. باید ابعاد فضایی که در اختیارتان است را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید. در طراحی نقشه مسکونی به نور توجه ویژه ای می شود و اکثر فضاها از جمله اتاق خواب ها ، آشپزخانه و پذیرایی باید نور طبیعی داشته باشند.

نقشه ساختمان سه خواب شمالی

مهندس محاسب وظیفه ی محاسبه بارهای وارد بر سازه، محاسبه ابعاد اِلمان های مختلف ساختمانی، ارائه نقشه اجرایی، محاسبه و بررسی نیاز به اجرای سازه نگهبان و ارائه جزئیات آن و … را بر عهده دارد. این موارد در طراحی برای سازه های فولادی، بتنی و چوبی به کار می روند. البته طراحی پلان ها از نظر جزئیات اندکی با هم متفاوت هستند ولی در حالت کلی به یکدیگر شبیه می باشند. برای موفقیت در طراحی باید به معماری فیزیکی ساختمان دقت کنید تا به بهترین نتیجه برسید. اگر می خواهید یک ساختمان را بازسازی کنید در اولین قدم باید به فکر یک طراح ساختمان باشید. این گونه نقشه ها و مدل های مورد نظر شما را ترسیم می کند تا ساختمان مد نظرتان را بسازد.