دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان اجرای نقشه کشی ساختمان در تهران بازدید و مشاوره رایگان

در واقع معمار حرفه ای باید بتواند با وجود محدودیت های زمین، ضوابط و مقررات شهرداری و غیره پلان ساختمان مسکونی را به صورت حرفه‌ای مطابق با نیاز کارفرما طراحی کند. همین اتفاق ممکن است سبب افت کیفیت در رابطه با فضای داخلی یک ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد. ممکن است اغلب طراحانی که در این راستا فعالیت دارند، به دلیل کم‌تجربگی اشتباهات متعددی در این راستا مرتکب شوند و فضاهایی را طراحی کنند که به نور مستقیم دسترسی کامل داشته باشند و یا فضای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به صورتی تعیین کنند که میزان زیادی از سطح نور به فضا بتابد. عموماً آشپزخانه جزئی از سالن به حساب می‌ آید و آشپزخانه ‌های امروزی به عنوان آشپزخانه های دیواری نام گرفته اند.

  • دسترسی این ساختمان بسیار عالیست به گونه ای که از دو طرف شمال و جنوب دسترسی دارد.
  • اما به دلیل این‌که یکی از کهنه‌ترین موارد در فضای خانه اغلب ایرانی ‌ها فرش می باشد و مردم قدیم از آن استفاده می‌کرده اند، در نظر گرفتن ابعاد به واسطه فرش اتفاق می افتد.
  • از این رو کارفرما پس از تایید ی تهیه شدن نقشه معماری ممکن است متقاضی نقشه ی طراحی دکوراسیون داخلی، و همچنین طراحی نقشه نمای ساختمان و محوطه سازی باشند.
  • عوامل تأثیرگذار بسیاری در طراحی نقشه ساختمان مسکونی وجود دارد که در زمان طراحی پلان معماری باید به آن توجه کنید.
  • بازار مجهز به سپر امنیت است که برنامه‌ها را توسط آنتی ویروس‌ها بررسی کرده و به محض شناسایی برنامه‌ی مخرب، به کاربر اعلام می‌کند که آن برنامه را از دستگاه خود پاک کند.

ابعاد اتاق خواب مهمان حداقل ۱۴ متر می‌ باشد و در این ابعاد لازم است که کمد برای لباس و دیگر امکانات در نظر گرفته شود. سالن پذیرایی باید در یک ساختمان به گونه ای طراحی شود که همیشه آماده میزبانی برای میهمانان باشد. به‌ طور کلی فضاهای پذیرایی در دسته فضاهای عمومی اختصاص داده می باشند. اغلب طراحان و معماران در نظر دارند که لازم است در قسمت جنوبی‌ترین مکان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر سالن پذیرایی تعبیه گردد تا بتوانند از نور مناسبی برخوردار باشد. عموماً لازم است که این سالن در دسترس باشد تا به محض این‌که میهمانان به منزل شما وارد شده‌اند، بتوانند از آن استفاده خاصی داشته باشند.

نقشه ای که مشاهده می کنید در سه طبقه به ترتیب ،پارکینگ ،همکف و اول طراحی شده است .این ساختمان اسکلت بتنی است و دارای فایل نما از دو طرف ساختمان است . پلان ساختمان دوبلکس با مصالح بنایی طراحی شده و از سمت حیاط دسترسی دارد(جنوبی است).در طبقه ی همکف آن نهارخوری ،آشپزخانه ،خواب مهمان و سالن پذیرایی اختصاص یافته است . دسترسی از دو سمت شمال و جنوب به همراه دو طرف نمای 3d ،زیبایی منحصر به فردی به این نقشه داده است.سازه این ساختمان اسکلت بنایی می باشد و دارای سه طبقه است. این نقشه توسط تیم طراح خانه معمار به صورت دوبلکس طراحی گردیده است.سازه آن اسکلت بتنی با دسترسی از سمت شمال در نظر گرفته شده است.برای دریافت فایل اجرایی این نقشه به همرا فایل اجرایی نما اختصاصی آن اینجا کلیک کنید . این نقشه در یک طبقه طراحی شده و صرفه جویی در هزینه از دید کارفرما در نوع سازه آن تاثیر داشت و سازه ی خانه مصالح بنایی طراحی گردید.

درست است که نور طبیعی نقش تعیین‌کننده‌ای در کیفیت فضاهای معماری دارد، ولی در برخی فضاها، نور زیاد و بیش‌ازحد می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت و افت کیفیت فضاهای داخلی گردد. اشتباهی که اکثر معماران و طراحان جوان در هنگام طراحی نقشه ساختمان مرتکب می‌شوند، این است که در فضاهایی که به نور مستقیم دسترسی دارند، پنجره‌ها را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که حداکثر سطح نورگیری را داشته باشد. این موضوع شاید برای فضایی مثل پذیرایی تا حدودی درست باشد، اما برای بسیاری از فضاهای داخلی اینگونه نیست.

البته لازم است که با در نظر گرفتن میزان بودجه و سطح مالی کارفرما تعداد طبقات در نظر گرفته شود. در آخر این نکته، لازم است که ذکر کنیم هیچ گاه برای تهیه یک زمین از زمین هایی که گود و بسیار عمق زیادی دارند، استفاده نکنید. به دلیل این‌که استفاده از این نوع زمین ‌ها برای این که که بتوانید نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را طراحی کنید، می‌تواند شما را متوجه هزینه های اجباری کند و از این طریق ممکن است هزینه های موجود برای شما بیشتر شوند. به دلیل این‌که لازم است شیب راه برای ارتباط خودروها به زیرزمین و داشتن پارکینگ برای شما نیز تعبیه گردد. کارفرما در این مرحله طراحی آنلاین عنوان طراحی مورد نظر خود را مانند طراحی پلان، طراحی محوطه، طراحی ویلا، طراحی دکوراسیون داخلی آنلاین انتخاب مینماید. آتلیه معماری مسعودیان با هدف ارتقاء سطح طراحی و اجراء بر اساس اصول معماری و طراحی داخلی منازل با حدود ۱۵ سال تجربه کاری در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی ساختمان، بازسازی خانه و آپارتمان در خدمت شما هموطنان می باشد.

بنابراین باید فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای سطح اشغال و مشرف به حیاط طراحی کنید تا در طول روز، از نورگیری بهتر و مطلوب‌تری (نور جنوب) برخوردار باشند. بدیهی است که در این صورت، اتاق‌خواب‌ها باید در ضلع جنوبی و مشرف به خیابان طراحی شود. سخن پایانی در رابطه با نقشه ساختمان با عرض ۸ متردر مطالب بالا در نظر داشتیم در رابطه با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اطلاعات دقیقی برایشان به همراه داشته باشیم و در موارد بالا ذکر کردیم سادگی در طراحی داخلی بسیار مهم شمرده می شود. لازم است برای که بتوانیم طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را داشته باشید، نگاه دقیق‌تری به اطراف خود بیندازید.

ارتفاع ساختمان مسکونی

حال اگر فضای مدنظر برای شما بسیار کوچک باشد، می توانید در طبقه همکف نیز اتاق مهمان در نظر بگیرید تا از این طریق یک نقشه ساختمان با فضای ۸ متر متری را طراحی کنید. بهتر است بدانید عموماً در نظر گرفتن تعداد طبقات برای شهرهای کوچک‌تر که در آن جو قیمت ‌های زمین بسیار بالا نمی ‌باشد، در نظر گرفته می شود. اما اغلب کارفرماها در نظر دارند با استفاده از نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اغلب تعداد طبقات بیشتری را بسازند.

تازه های نرم افزار : گرافیک

در این قسمت از نقشه کشی طراح باید دقت خود را خیلی افزایش دهد و حالت های متنوع قرارگیری محل اتاق ها را مورد بررسی قرار دهد و در این باره بهترین تصمیم را بگیرد. معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد. به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب موقعیت بهتر و مناسب آشپزخانه، موقعیتی خوب و مناسب است که دارای نور و تهویه خوب باشد و تا جایی که امکان دارد باید به گونه ای طراحی شود که از آشپزخانه دسترسی مستقیم به تراس امکان پذیر باشد.

به همین جهت لازم است بدانید که میزان سطح نورگیری اتاق نشیمن و اتاق خواب یکسان نمی ‌باشد. نکته مهم دیگری که هنگام طراحی پلان باید به آن توجه کنید ارتباط میان فضاهایی است که بیشتر وقت ما در آنها می‌گذرد، خصوصاً فضاهایی مثل هال، غذاخوری، آشپزخانه و نشیمن. در آخر نیز هنگام ستون گذاری به این نکته توجه کنید که ستون ها نباید در وسط فضا ها قرار بگیرند و بهترین مکان ها برای قرار دادن دیوار ها قسمت های گوشه ای و به صورتی هستند که بخشی از ستون داخل دیوار قرار بگیرد.