دسته‌ها
اخبار

معماران برونو گاودین کتابخانه ملی فرانسه را بازسازی می کند


تمرین فرانسوی معماران برونو ،دین یک پروژه 15 ساله را برای بازسازی و باز ، سایت تاریخی خیابان دو ریشلیو کتابخانه ملی فرانسه در پاریس تکمیل کرده است که مسیرها و فضاهای عمومی جدید را در خود جای داده است.

این کتابخانه که در اوا، قرن نوزدهم توسط معمار هنری لابروست تکمیل شد، با اتاق‌های مطالعه وسیع و سقفی که با ستون‌های فولادی باریک و طاق‌های بسیار تزئینی قاب شده‌اند، شاهکاری از سبک هنرهای زیبا به حساب می‌آید.

نمای بیرونی بازسازی شده کتابخانه ملی فرانسه
شرکت معماری برونو ،دین کتابخانه ملی فرانسه را بازسازی کرده است

با توجه به نوسازی های مقطعی در دهه 1950، در پایان قرن بیستم، کتابخانه تا حد زیادی منسوخ شده بود و مجموعه های اصلی آن به سایت فرانسوا-میتران کتابخانه منتقل شد، که توسط دومینیک پرو در سال 1995 تکمیل شد.

پس از یک بازسازی گسترده، سایت خیابان دو ریشلیو اکنون اتاق‌های مطالعه کتابخانه ملی فرانسه را در کنار کتابخانه مؤسسه ملی تاریخ هنر و کتابخانه École Nationale des Chartes در خود جای داده است.

فضای داخلی کتابخانه چند سطحی با فضای مطالعه مرکزی
بازسازی و افتتاح این بنای تاریخی 15 سال طول کشید

پس از 15 سال کار، ما ساختم، را بازگرداندیم که برای پاسخگویی به چالش‌های معاصر استقبال از مردم، باز ، آن به شهر و اشتراک‌گذاری و تبادل با نسل‌های جوان، به شدت تغییر کرده است. معماران برونو ،دین.

این تمرین می‌گوید: «دیروز که در خود بسته بود، صندوق گنج بزرگ، باشکوه، فرسوده، تکه‌تکه، تاریک و م،وبه اکنون هویتی جدید و پر از نور یافته است.

فضای داخلی کتابخانه ملی بازسازی شده فرانسه
در اصل توسط معمار هنری لابروست طراحی شد. ع، از Marchand Meffre

به منظور باز نگه داشتن کتابخانه، کار به دو مرحله ت،یم شد که فاز اول پروژه در سال 2016 تکمیل شد و بر پیکربندی مجدد گردش در جلوی ساختمان در امتداد خیابان ریشلیو متمرکز شد.

در ادامه این استراتژی، فاز دوم اخیراً تکمیل شده، یک ورودی کاملاً جدید و حیاط محوطه سازی شده در امتداد خیابان Vivienne ایجاد کرده است، و آنچه را که قبلاً نماهای عقب ساختمان بود به یک نمای جدید و باز تبدیل می کند.

پلکان مارپیچ در کتابخانه پاریس که توسط معماران برونو ،دین بازسازی شده است
استودیو تیراژ کتابخانه را به روز کرده است

این عمل توضیح داد: “طراحی ورودی جدید، با آستانه کاشته شده آن به سمت شهر، نشان دهنده تمایل موسسه به دعوت همه برای کشف دنیای خود، هم یک کتابخانه پژوهشی و هم یک موزه است.”

دو ورودی کتابخانه یک محور شرقی-غربی را در مرکز تالار بزرگ کتابخانه ایجاد می‌کند، جایی که نوسازی معاصر با جایگزینی راه پله اصلی با یک پله مارپیچ بزرگ با روکش آلومینیومی نشان داده می‌شود.

پلکان مارپیچ در کتابخانه پاریس که توسط معماران برونو ،دین بازسازی شده است
پله مارپیچ با روکش آلومینیومی معرفی شده است

در شمال شرقی، اتاق بیضی شامل تنها اتاق مطالعه کتابخانه با دسترسی آزاد است که با قفسه بندی های جدید و اتصالات نور آینه ای به روز شده است که از شکل منحنی آن که منع، کننده پشته های کتاب اطراف است، به روز شده است.

با توجه به وضعیت آن به ،وان یک سایت میراث، اتاق لابروست با تزئینات غنی در غرب مورد پروژه مرمت مرسوم تری قرار گرفت که توسط معمار اصلی بناهای تاریخی، ژان فرانسوا لاگنو تکمیل شد.

فضای داخلی کتابخانه ملی توسط معماران برونو ،دین
طراحی Bruno Gaudin Architectes تاریخ این ساختمان را جشن می گیرد

فضای پشته کتاب مرکزی مجاور در گوشه ج، شرقی سایت دستخوش دگرگونی های تاریخی بسیاری شده بود که توسط میشل رو، اسپریتز در اواسط قرن بیستم گسترش یافت تا زیرزمین و فضاهای بالایی جدید اضافه شود.

در حالی که این فضا به ،وان یک بنای تاریخی محافظت نمی‌شد، معماران برونو ،دین تصمیم گرفتند تا ویژگی‌هایی از تاریخ لایه‌ای آن بسازند و آن را از بین ببرند تا یک اتاق مطالعه بزرگ ایجاد کنند که توسط پلکان‌ها و راهروهای فولادی به هم متصل شده است.

این عمل می‌گوید: «کار بر روی مناطق ذخیره‌سازی پشته کتاب فرصتی برای تأکید بر تفسیر مجدد و دگرگونی یک فضای تاریخی بزرگ در سایت فراهم کرد.

وی ادامه داد: «میل به برجسته ، تاریخچه انبار کتاب همراه با استفاده از واژگان معماری معاصر… این پروژه و ابزارهای آن شاعرانگی مکان را آشکار می کند.

راهروی شیشه‌ای توسط معماران برونو ،دین
یک راهرو لعابدار مناظری را بر روی سقف موزه ارائه می دهد. ع، از Marchand Meffre

در طبقه اول، شرق و غرب سایت توسط یک “گا،ی شیشه ای” جدید، یک راهرو لعابدار با کف شیشه ای که مناظری را از پشت بام ارائه می دهد و به فضای موزه جدید و بخش سکه ها منتهی می شود، به هم متصل شده اند. مدال و عتیقه.

این تمرین گفت: “گا،ی شیشه ای با منظره ای غافلگیرکننده از گنبدهای تالار لابروست، منظره ای به بام و آسمان ارائه می دهد.”

در ادامه آمده است: «طبقه‌های شیشه‌ای شفاف اجازه می‌دهند که نور به سمت پایین نفوذ کند و عمودی زیبای روتوندای راه پله را برجسته کند.

فضای ذخیره سازی در کتابخانه ملی فرانسه توسط Bruno Gaudin Architectes
مناطق ذخیره سازی آرشیوی تازه ایجاد و بازسازی شده وجود دارد

در پشت صحنه، ،مت های پشتی خانه شامل فضاهای ذخیره آرشیوی تازه ایجاد شده و بازسازی شده و همچنین فضاهای بزرگ و مطبوع کارکنان در اتاق زیر شیرو، کتابخانه است.

پروژه‌های قبلی توسط Bruno Gaudin Architectes شامل یک ساختمان کتابخانه برای دانشگاه نانتر پاریس است که با آجرهای نازک و خا،تری پوشیده شده و دارای یک “برج باد” با ستون‌های نامنظم است.

یکی دیگر از بازسازی‌های اخیر کتابخانه در لندن انجام شد، جایی که Studio Weave یک فضای اجتماعی با اندود چوبی را به کتابخانه شرق لندن اضافه کرد.

عکاسی توسط تاکوجی شیمورا مگر اینکه خلاف آن ذکر شود.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/27/bruno-gaudin-architectes-national-li،ry-of-france/