دسته‌ها
اخبار

اصول و مراحل طراحی معماری ساختمان هادی کریمی-سایبان کی تی

علاوه بر این‌ها، پیکربندی‌ طراحی سطوح شیب‌دار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد. موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که در ادامه بیان شده است. در طراحی ساختمان به نحوی باشد که با نمای انتخاب شده ( مدرن یا کلاسیک) از طرف کارفرما، همخوانی کامل داشته باشد. معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد. به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب موقعیت بهتر و مناسب آشپزخانه، موقعیتی خوب و مناسب است که دارای نور و تهویه خوب باشد و تا جایی که امکان دارد باید به گونه ای طراحی شود که از آشپزخانه دسترسی مستقیم به تراس امکان پذیر باشد.

  • اطلاعاتی نظیر شرایط پروژۀ مورد نظر و وضعیت آن نسبت به سایر پروژه‌ها، آگاهی از شرایط آب و هوایی و غیره.
  • ما گاهی اوقات برای شناخت بهتر مشتریان فرم ها و سوالاتی آماده میکنیم.
  • با استفاده از خدمات طراحی ساختمان شرکت خط و خاک می‌توانید به مجموعه‌ای از به‌روزترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های اجرای نقشه و پلان دسترسی داشته باشید.
  • لابی‌های چند طبقه هتل‌های او، به ویژه در هتل هایت سانفرانسیسکو در اصل مکان‌هایی عمومی هستند که هم متعلق به هتل و هم متعلق به شهر هستند.
  • یک مثال از کانسپت ذاتی، آثار جان پورتمن است در خلق هتل‌های مربع شکل با فضای دراماتیک هستند.

این ساختمان شش طبقه در محله کهریزک و در جنوب غربی پایتخت که به سرعت درحال توسعه می باشد، واقع شده است که عمدتاً خانواده های کم درآمد ساکن آن هستند. صفحات آجری زاویه دار، در فضای داخلی سایه می افکند و باوجود شکاف ها و سوراخ های موجود در متریال مورداستفاده، به تهویه فضاها، کمک می کند و ساکنان آن را از آب مجله خبری سایبان وهوای گرم و خشک شهر حفظ و نگهداری می کند. فرم رفت و برگشتی و موج مانند سقف شکلی آجدار و چشمگیر برای فضای درونی سقف تشکیل می دهد که سطحی مزانزینی را در بالاترین نقطه خود جای می دهد. ما ۱۱ مورد از بهترین نمونه های ساختمان ها و پل های جدید کشور را در اینجا جمع آوری کرده ایم و موردبررسی قرار داده ایم.

ضوابط طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی

سبک مدرن به دلیل سادگی و خطوط تمیز جالبش مشهور است که از لحظه‌ای که به آن نگاه می‌کنید، تأثیر چشمگیری بر جای می‌گذارد. رایج‌ترین راه شکل دادن به یک تصور یا مفهوم مقایسه است؛ مقایسۀ روابط عینی بین اشیا. یک مثال در مورد کانسپت قیاسی در طراحی معماری، توجه معمار به بناهای قدیمی و الگو گرفتن از آن برای پروژه‌ای که می‌خواهد آن را طراحي کند. به عنوان مثال، زمانی سبک گوتیک کانسپ قیاسی طراحان معمار برای ساخت دانشگاه‌ها و کلیساها بود. شرکت خط و خاک متشکل از تیمی مجرب و حرفه‌ای است که با به‌کارگیری جدیدترین سبک‌ها (مدرن و کلاسیک) و متدهای طراحی ساختمان، بنایی زیبا، منحصربه‌فرد و باکیفیت به شما تحویل می‌دهد.

مراحل طراحی معماری ساختمان

با اینکه معمارها عمدتا در طراحی ساختمان نقش دارند، ولی باید با ریاضیات و مهندسی مرتبط با معماری نیز آشنایی داشته باشند، چون در کارشان لازم است که از مقیاس ها و معیارهای مختلف و همچنین اصول مهندسی مربوط به یک پروژه استفاده کنند. 2- معمار برنامه ریزی این نوع معمارها معمولا برای کمک به مشاوره در مورد پایبندی پروژه به الزامات و مقررات محلی و ملی وارد پروژه می شوند. به عنوان مثال، یک معمار برنامه ریزی محدودیت های قانونی سایت یا همان محل اجرای پروژه را مشخص می کند یا پروژه را برای تایید و کسب مجوز به مقامات محلی و منطقه ای ارائه می دهد.

در یک سازه مسکونی در بیشتر مواقع کارفرماها فقط به داشتن نقشه فاز یک اکتفا می کنند اما وقتی که کار به اجرا رسید، در صورتی که در محیط ها و فضاها طراحی داخلی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار باشد، درخواست پلان فاز دو و همچنین دیتیل های اجرایی می کند. امکانات رندرینگ عالی، و نیز قابلیت های مدل سازی و معماری افزونه انعطاف پذیر از ویژگی های قابل توجه آن هستند. شما می توانید تصاویر سه بعدی خود را بگیرید و تجربیات معماری VR را توسعه دهید. اگر از کاربران Revit هستید، می توانید این نرم افزار را در کنار آن استفاده کنید.