دسته‌ها
اخبار

فاکنربراونز «تالاری برای شهر» را در ساندرلند تکمیل کرد


یک پلکان ف،ی 23 تنی از طریق یک دهلیز لعابدار در مرکز تالار شهر ساندرلند بالا می‌رود که به تاریخ غنی صنعت‌دستی منطقه اشاره دارد.

با تمرین محلی تکمیل شد فاکنر براونزاین پروژه یکی از اولین ساختمان هایی است که در طرح جامع ریورساید ساندرلند تحویل داده شده است که 1000 خانه، مدرسه، مهدکودک، ادارات و ساختمان های مدنی را در زمینی به وسعت 32 هکتار در شهر ایجاد می کند.

فاکنر براونزکه وظیفه داشت فضاهای اداری را که بخش های مختلف شورا، خدمات عمومی و اجاره های خصوصی را با مناطق عمومی ادغام می کند، ،یب کند، این ساختمان را به ،وان “یک “سالن شهر” واقعاً دموکراتیک توصیف کرد.

نمای شب از تالار جدید شهر ساندرلند
FaulknerBrowns تالار شهر جدید ساندرلند را ایجاد کرده است

لی مک لافلین، شریک FaulknerBrowns، گفت: “City Hall مستاجران خصوصی را با خدمات شورای شهر ساندرلند و دسترسی به جامعه ،یب می کند. در پاسخ، طراحی ما شهر و شهروندان را در محیطی رسمی و در عین حال صمیمی، بزرگ و در عین حال شخصی گرد هم می آورد.”

وی افزود: “اصالت و شخصیت محرک های اصلی طراحی ما برای ایجاد ساختم، گرم و دلپذیر متن، با مکان خود و منع، کننده آرزوهای بلند شورا برای شهر بودند.”

فرم تالار شهر به دو نیمه ت،یم شده است که توسط دهلیز لعابدار تمام قد که در آن راه پله فولادی از ساختمان عبور می کند تا یک نقطه اتصال مرکزی ایجاد کند، متحد شده است.

نمای ستونی توسط FaulknerBrowns
این ساختمان به تاریخ غنی صنایع دستی منطقه اشاره دارد

این پلکان که به صورت محلی توسط شرکت سابق کشتی سازی Beal Architectural ساخته شده است، از تاریخچه ساندرلند به ،وان یکی از مراکز صنعتی بریت،ا مطلع شده است و با رنگ ا،ید مات به پایان رسیده است تا ظاهری فرسوده به آن بدهد.

در پایه این پله، یک تغییر سطح دو متری در سایت توسط یک سری پله های چوبی عریض عبور می کند که جلو و عقب ساختمان را به هم متصل می کند و در عین حال به ،وان فضایی اجتماعی برای همه مستاجرین سالن دو برابر می شود.

فضای داخلی تالار شهر ساندرلند
یک پلکان ف،ی 23 تنی از طریق یک دهلیز لعابدار بالا می رود. ع، از نیک کین است

تمام فضاهای اداری برای به حدا،ر رساندن ارتباطات بصری و فضاهای مشارکتی طراحی شده اند، با فضاهای کاری غیررسمی مشرف به دهلیز و ردیف میزها در لبه های پلان برای به حدا،ر رساندن نور طبیعی.

از نظر بیرونی، یک ستون سنگی سفید سطوح پایینی ساختمان را قاب می‌کند، در حالی که بقیه در شبکه‌ای از پروفیل‌های آلومینیومی پوشانده شده‌اند که پنجره‌ها، تراس‌های کوچک و یک جان پناه در اطراف سقف قرار دارد.

این تمرین می‌گوید: «این ساختمان از ستون‌های ریتمیک و مدنی استفاده می‌کند که با سنگ بازسازی شده پوشیده شده‌اند تا حضوری متمایز در شهر ایجاد کنند.»

در ادامه می‌افزاید: «دریچه‌های بزرگ و لعاب‌دار شفافیت را افزایش می‌دهند و یک طبقه همکف فعال با یک رابطه بصری قوی با حوزه عمومی ایجاد می‌کنند.

راه پله قرمز در یک دهلیز
فضاهای کاری غیررسمی مشرف به اتریوم است

پروژه‌های قبلی FaulknerBrowns شامل یک مرکز ورزشی در لاهه، هلند، که با روب، از فولاد درخشان و صیقلی که پارک اطراف را منع، می‌کند، پیچیده شده است، و یک مرکز اجتماعی با پوشش فولادی در هبورن.

عکاسی توسط هافتون + کلاغ مگر اینکه خلاف آن ذکر شود.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/07/faulknerbrowns-city-hall-sunderland/