دسته‌ها
اخبار

طراحی پلان آنلاین مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران-سایبان کی تی

وقتی به طراحی نقشه ساختمان اقدام می‌کنید، محیط های لازم در ساختمان را باید تعیین کنید. بنابراین پس از بدست آوردن اطلاعات درباره موقعیت زمین، ابعاد و اندازه ها، اقلیم و ضوابط مربوط به آن منطقه شروع به طراحی نقشه های فاز یک که همان پلان، نما و برش هست مینماییم. ‏با Floor Plan Creator می توانید با کمی وقت گذاشتن، نقشه ای بسیار ساده و دقیق از دکوراسیون داخلی منزلتان بکشید. اپلیکیشن از واحدهای متریک برای طراحی پلن پشتیبانی به عمل می آورد و برای سادگی پروسه طراحی، آیتم هایی همچون درب، پنجره، تخت خواب، سینک ظرفشویی و دیگر ضروریات یک خانه را به صورت آماده در خود دارد تا برای وارد کردنشان به نقشه احتیاجی به طراحی نداشته باشید. ‏در این که اتوکد حرفه ای ترین محصول نرم افزاری موجود برای نقشه کشی است، تردیدی نیست.

  • بخش دوم طراحی سازهٔ ساختمان بر اساس آیین نامه‌های داخلی یک کشور که از روی آن طراحی نقشه‌های اجرایی کشیده شده و ساختمان (سازه) اجرا می‌شود.
  • با در نظر گرفتن زمین هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای در نظر گرفتن نقشه‌های ساختمانی نخواهید داشت.
  • اگر قصد دارید یک سازه‌ی مسکونی را طراحی آپارتمان کنید شیوه‌ی کار با ترسیم نقشه‌ی یک سازه‌ی تجاری کاملا متفاوت خواهد بود.

نقشه یک طبقه پارکینگ و یک واحد بروی آن دارد که سه خوابه است .این ساختمان مصالح بنایی بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. پلان ساختمان دوبلکس واقع در نبش کوچه است و دارای سظح دسترسی از دو طرف جنوب و شرق است .این پلان از شرق به میزان 13.8 و از غرب 15 متر پیشروی دارد.نوع سازه ساختمان مصالح بنایی است. اگر از دانشجویان معماری و یا طراح ساختمان هستید نرم افزار Home Plan میتواند برای شما بسیار کاربردی باشد. نقشه های معماری که توسط تیم پلان کده طراحی و ترسیم می گردد طی 1هفته، آماده ی تحویل و ارسال به کارفرما می باشد.

مهم ترین وسایل ساخت و ساز ساختمان

می خواهیم در این مقاله شما را با انواع نقشه های ساختمان آشنا سازیم و مشخص کنیم که هر ساختمان برای ساخت ساز آن چه نقشه های لازم دارد. در این مرحله نقشه ای از تیرهای اصلی و تیرهای فرعی سقف ساختمان و ستون ها ترسیم شده، که جهت تیرهای اصلی و فرعی و تعداد آن ها مشخص می شود، و منظور از آکس بندی ستون ها این است که ستون ها در یک ردیف به طور دقیق قرار بگیرند. در انتها طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری ارسال و بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری ، آتش نشانی نیز باشد که از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک ، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود . در خصوص اینکه ساختمان در خارج از تهران است مشکلی وجود ندارد و نقشه ساختمان بر اساس ضوابط نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ترسیم می گردد. در نقشه کشی اداری می توان با نور مصنوعی تامین نور داشت و همه فضاها نیاز به نور طبیعی ندارند.

همین اتفاق ممکن است سبب افت کیفیت در رابطه با فضای داخلی یک ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد. لازم است در نقشه ساختمان با عرض ۸ متری اتاق فرزندان دختر در فضای خصوصی‌تری قرار بگیرد. به همین جهت است که هزینه‌ های موجود برای در نظر گرفتن ساختمان ‌های دوبلکس از این طریق کاهش می ‌یابد و شما می ‌توانید با در نظر داشتن یک آسانسور یا بالابر خانگی ایمن هزینه های موجود خود را کاهش دهید و از این طریق فضاهای خصوصی و عمومی برای به خود در نظر بگیرید. در این راستاست که نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

زمانی که می‌خواهید کار ترسیم نقشه را شروع کنید باید نیازها و انتظارات خود را از ساخت سازه تعیین کنید. در واقع مهم ترین گام برای اینکه خروجی کار مطابق میل شما باشد این است که بدانید چه می‌خواهید. همان‌طور که می ‌دانید نقش حمام در فضای یک ساختمان مسکونی بسیار مهم شمرده می‌ شود و لازم است که برای حمام طراحی منحصر به ‌فردی در نظر گرفت. در برخی موارد اگر فضای مناسب برای در نظر گرفتن وان داشته باشید، می ‌توانید از آن ‌ها در فضای حمام استفاده کنید. حال ممکن است در خانه‌های دوبلکس مدرن به این فکر کنید که در طبقه اول لازم است طراحی چه فضایی صورت بگیرد؟ بهتر است بدانید عموماً در طبقه اول ساختمان های دوبلکس یک خواب مستر که می ‌تواند فضای خصوصی برای والدین باشد، در نظر گرفته می شود. گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد.

طراحی نقشه های فاز یک معماری

اولین گام برای ساخت طراحی پلان است تا با استفاده از آن طرح به ساخت دقیق بنای مورد نظر پرداخت سپس برای ساخت آن باید از الگوی مشخصی تابعیت کرد؛ از این رو مسئله طراحی پلان معماری و طراحی نقشه ساختمان مهم‌ترین امر در ساخت بنا محسوب میشود. از این حیث گروه فنی مهندسی کهن در هنگام طراحی پلان ساختمان کلیه موارد را با توجه به مطالعات اولیه بصورت گام به گام در روند طراحی بطور دقیق انجام می‌دهد. بهترین نقشه ساختمانی ، نقشه هایی هستند که منطبق بر اصول و استاندارد های معماری ، نیازهای کارفرمای پروژه و اقلیم منطقه طراحی شوند. در این بخش به بررسی نقشه ساختمان سه خوابه ای می پردازیم که توسط مهندس خیری برای یکی از کارفرمایان اصفهانی به نام آقای ناصری فرد طراحی شده است. این پلان معماری به صورت فاز یک طراحی شده و سعی شده نیازهای دقیق کارفرمای پروژه در طراحی پلان مدنظر قرار گیرد.در ادامه به توضیحات بیشتر در خصوص نقشه ساختمان سه خوابه می پردازیم. سخن پایانی در رابطه با نقشه ساختمان با عرض ۸ متردر مطالب بالا در نظر داشتیم در رابطه با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اطلاعات دقیقی برایشان به همراه داشته باشیم و در موارد بالا ذکر کردیم سادگی در طراحی داخلی بسیار مهم شمرده می شود.

این پلان برای نمایش هدایت آب بارندگی روی پشت بام به داخل ناودانی ها است. در این پلان نمایش سقف کامل ساختمان، ناودانی ها و مجله خبری سایبان در صد شیب آبراهه مشخص می شود. در زمینه طراحی نقشه فعالیت نداریم و نقشه های موجود در این نوشته به عنوان ایده درج شده است.

با گذر زمان نیازهای انسان ها تغییر کرده است و بهترین حالت طراحی نقشه خانه ( طراحی پلان) زمانی اتفاق می افتد که کاملا شخصی سازی شده و براساس نیاز فرد و یا افرادی که در آن خانه زندگی می کنند طراحی شود. نقشه ساختمان سه طبقه که با سازه اسکلت بنایی پیاده سازی شده است.این نقشه دارای موقعیت دسترسی از سمت شمال است و دو واحد سه خوابه به اضافه پارکینگ را شامل می شود. در این پلان باغ شهری فضاها تفکیک شده و فضاهای مستقلی برای تفریح و زندگی در نظر گرفته شده است .این پکیج شامل پلان معماری،نما و لندسکیپ می باشد.طراحی نقشه ساختمان مسکونی این پلان به طور کامل انجتم شده که می توانید مشاهده کنید. حداقل مساحت بالکنبرای که بتوانیم طراحی مناسبی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر از بالکن ها داشته باشید، محل‌های دیگری مثل پذیرایی، نشیمن، ناهارخوری و اتاق خواب‌ ها نیز می توانند قابلیت دسترسی به تراس را داشته باشند. اما اگر فضای مدنظر شما به گونه‌ای باشد که فقط می توانید یک تراس در محیط داشته باشید، بهتر است که بهترین کارایی و کیفیت را از این تراس داشته باشید.

در برخی موارد ممکن است کارفرماها از استفاده نقشه ساختمان دوبلکس پرهیز کنند. زیرا ممکن است وجود پله‌ها و اختلاف سطحی که در این نقش وجود دارد، برای آن ‌ها طاقت‌فرسا باشد. به دلیل این‌که تصمیم درستی برای در نظر گرفتن تعداد طبقات نگرفته است و در اواسط کار با در نظر گرفتن شرایط مالی و گران شدن تمامی تجهیزات ساخت بنا را نیمه رها می‌کند و این ملک بی‌ارزش می ‌شود. به همین جهت لازم است که برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر حتماً با دقت به تعداد طبقات پرداخت ‌و از این طریق بتوان یک ساختمان بسیار مناسب را با نقشه ساختمان با عرض ۸ متر طراحی کرد. با در نظر گرفتن زمین هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای در نظر گرفتن نقشه‌های ساختمانی نخواهید داشت. برای آشنایی با روند انجام طراحی نقشه و پلان فضاها بهتر است نمونه ای از آن را برای شما بازگو کنیم.