دسته‌ها
اخبار

اصول و مراحل طراحی معماری ساختمان هادی کریمی-سایبان کی تی

این راه پله به یک دیوار بزرگ شیشه ای می رسد که درب واحدهای فروشگاهی دوطبقه می باشد که بالاتر از سطح پارکینگ زیرزمینی و انباری هستند. ، محسن کاظمیان فرد، ساختمان هفت طبقه مرتفعی را در سعادت آباد، محله ای در شمال غربی پایتخت ایران طراحی کرده است که روزبه روز پرجمعیت تر می شود. از پانل های دوار و بازشوهای فرورفته استفاده کرده است تا فضاهای منعطفی را برای این بلوک اداری در تهران، جایی که معماری معاصر در آن رونق دارد، ایجاد کند. این سازه شامل سه سطح است که از یک مسیر منحنی شکل می باشد و توسط رمپ ها و پله های مختلفی به هم وصل می شوند. برای استفاده بیشتر از مناظر اطراف زمین مرتفع سایت، معماران سه بلوک یک طبقه با انتهای شیشه ای را طراحی کرده اند که چشم انداز آن ها قله ها و دشت اطراف منطقه مشا می باشد. ورودی دوم اداره در گوشه ای از بلوار اصلی قرار دارد که ارتفاع آن از سطح ورودی پارکینگ به محل کار، به اندازه یک پله، با شکلی عادی می باشد.

  • این معمولا مستلزم بررسی زمین برای تعیین مکان خطوط ملکی و یا اندازه گیری هر سازه موجود است.
  • در آخر بعد از چند بار اصلاح و ارسال کردن طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری، بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری، آتش نشانی، کارفرما و دیگر نهادهای ذیربط می باشد.
  • کسی که محلی را برای سکونت یا کار مهیا می کند می بایست آن را بر پایه تمایلات و تأمین شادابی و نشاط انسان طراحی و اجرا نماید.
  • طراحی فنی سازه، یک دید کلی از میزان هزینه‌ها و ظاهر و ساختار کلی سازه ساختمان ارائه می‌دهد.
  • ما همچنین تحقیقات پیش‌زمینه‌ای انجام می‌دهیم تا نحوه ارتباط سایت با منطقه اطراف، آب و هوا، مردم و مقرراتی که بر پروژه تأثیر می‌گذارد را بهتر درک کنیم.

معماری مدرن از ابتدای قرن بیستم بر اساس استفاده منطقی از مصالح ساختمانی و تکنولوژی مدرن آغاز شد.این ایده با توجه به خطوط، اشکال اساسی، و فرم ایجاد شده است. بنابراین اشکال ساده، مستطیل شکل، فرم های هندسی و عناصر خطی ویژگی های اصلی معماری نمای مدرن را تشکیل می دهند. فضاهایی که به طور حرفه ای برنامه ریزی شده اند با قوانین ساختمان مطابقت دارند و مطابق با روش زندگی شما در آنها کار می کنند.

طراحی و دکوراسیون داخلی با متریال چوب و بتن

معمارها نه تنها روی زیبایی ظاهری یک سازه، بلکه روی ایمنی و نحوه عملکرد آن هم نظارت می کنند. علاوه بر این، آنها باید جنبه های اقتصادی ساختمان ها را هم در نظر بگیرند و مطمئن شوند که نیازهای مجله خبری سایبان افرادی که از این ساختمان ها استفاده می کنند را برآورده می کنند. آیا معروفترین طراحی های نمای مدرن دنیا را میشناسید؟معماری همیشه بازتابی از دورانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم.

طرح هات رو خودت بزن، معماری حرفه ای شو و پول در بیار!

شهر نئوم NEOM، بزرگترین پروژه شهرسازی جهان که توسط کشور عربستان کلید خورده است از بلندپروانه ترین پروژه ها جهت ساخت شهرهایی که است به طور کامل با تکنولوژی روز ساخته و اداره خواهند شد. نام این شهر با گذراندن فیلتر های مختلفی مانند نه شرقی بودن و نه غربی بودن… هزینه طراحی ساختمان بر اساس نفر ساعتی که مهندسان تیم طراحی در یک پروژه فعالیت می کنند با احتساب یک ضریب بالاسری جهت بیمه مالیات و درآمد دفتر و یا شرکت مهندسین مشاور تعیین می شود که این ضریب بین 1.5 تا 3 می باشد. طراحی و اجرای تخصصی نمای بنا، محوطه‌سازی و روف گاردن، دیوار حیاط و… البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد.

یک ساختمان خوب با طراحی مناسب می تواند زمینه را برای یک فعالیت اعم از زندگی ،کار یا تفریح فراهم کند .فضایی که درست طراحی شده باشد مبلمان و تجهیزات مناسبی در آن قرار می گیرند و کاربران زندگی راحت تری در آن دارند . برسی کیفیت فضا ـ معماری ,خلاقیت، مصالح، نور پردازی، کارایی عناصر، رنگ، نور، بافت، همنشینی عناصر، طراحی داخلی، تکنیک و … در معماری چیزی به ساختمان سازی افزوده می ‌شود که در آن، معماری از قالب یک جسم و کالبد فراتر رفته و به ساختاری دوگانه تبدیل می شود. این ساختار دوگانه میان کالبد-انسان شکل می گیرد و ارزش های انسانی جزئی لاینفک از بنا می شوند. استادیوم جام جهانی 2022 قطر توسط نورمن فاستر معمار و شرکا طراحی شد. آیا کسی هست که دوست نداشته باشد جام جهانی را در این استادیوم ببیند؟ جدا از آن، کدام معمار نمی خواهد ساختمانی را در قطر طراحی کند؟ ایجاد یک استادیوم شاهکار برای قطر افتخاری برای هر معمار است.

این فرآیند رابطه انسان-فضا را تببین کرده که در طول زمان محل مناقشه و اختلاف نظریه پردازان مختلف بوده است. در هر دو وجه، ساختمان ها الگوهای پیچیده تری را نسبت به حالت پایه ای آن شکل می دهند که از فرم و فضا ساخته شده است. از طریق همین الگوهاست که یکباره ساختمان ها پتانسیل شکل دادن و نمایش وجود زندگی اجتماعی و فرهنگی ما را پیدا می کنند. برج شانگهای چین با ارتفاع 632 متر در حال حاضر بلندترین ساختمان در چین و دومین ساختمان بلند جهان بعد از برج خلیفه در دبی با ارتفاع 828 متر می باشد که جهان، به ویژه رسانه ها و صنایع ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده است. از آنجایی که تا کنون برج شانگهای چین بلندترین سکوی چینی است، افراد زیادی را جذب کرده است تا ارتفاع و ویژگی مدرن را احساس کنند، به خصوص اینکه سریع‌ترین آسانسور جهان را دارد و… آنلاین سازه اولین سامانه تخصصی مهندسی ساختمان و فروشگاه آهن آلات، با مجوز های فعالیت از سازمان های زیر می باشد.