دسته‌ها
اخبار

برنامه Floor Plan Creator دانلود کافه بازار

حتماً تا به ‌حال دیده‌اید افرادی که قصد ساخت یک فضای منحصر به ‌فرد برای آن فضای میز ناهارخوری در نظر می‌گیرند. بنابراین هزینه ی طراحی پلان با این مشخصات به این ترتیب محاسبه می گردد. حتما برای اتاق خواب‌ها یک فیلتر ورودی در نظر بگیرید و دقت داشته باشید که درب اتاق‌ها از سایر قسمت‌های منزل به طور مستقیم قابل رویت نباشد. حتما همه اتاق خواب‌ها دارای کمد با عمق استاندارد ۶۰ سانتی‌متر باشند. می دانیم که همه تا زمان پیری در خانه خود نمی مانند، برای همین توصیه می کنیم در هنگام طراحی پلان احتمال فروش خانه را هم در نظر بگیرید. از سوی دیگر هزینه گرمایش و سرمایش قرنیزی بیشتر است، اما دسترسی و کارکردن با آنها در قسمت های مختلف ساختمان آسان است.

  • پس بهتر است که با داشتن یک پلان و نقشه درست و اصولی از ابتدا به تمام جنبه‌های پروژه فکر کرده و با خیال و تصمیم آسوده و نهایی، ساخت بنا (چه ویلا، چه آپارتمان و چه هر بنای دیگر) را شروع کرده که در پایان کار هدف نهایی حاصل شود.
  • همین طور خواب فرزندان، حال نشیمن، سرویس و حمام و توالت، آشپزخانه کوچکی بتوان برای احتیاجات بسیار اولیه در ساعات متعدد شبانه ‌روز از آن استفاده کرد، نیز در طبقه اول تعبیه می ‌شود و از این طریق می ‌تواند نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به‌ همراه داشته باشد.
  • امیدوارم که مطالعه این مقاله، دید تازه‌ای نسبت به اهمیت طراحی پلان ساختمان مسکونی به شما داده باشد.
  • با توجه به نیاز روز که بر مبنای داشتن حداکثر تعداد پارک خودرو می باشد، توجه ویژه ای به طراحی پارکینگ می شود.
  • در خصوص اینکه ساختمان در خارج از تهران است مشکلی وجود ندارد و نقشه ساختمان بر اساس ضوابط نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ترسیم می گردد.
  • با توجه به مساحتی که ذکر کرده اید، به نظر می رسد هزینه ی طراحی در بازه ی بین 250 الی 350 هزار تومان باشد.

بنابراین باید حین انجام کار اصول مربوط به این تخصص مورد توجه طراح قرار گیرد. طراحی نقشه ساختمانیکی از مسائلی که حین طراحی نقشه ساختمان بسیار حائز اهمیت است توجه به مساحت فضای موجود است‌. باید ابعاد فضایی که در اختیارتان است را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید. در طراحی نقشه مسکونی به نور توجه ویژه ای می شود و اکثر فضاها از جمله اتاق خواب ها ، آشپزخانه و پذیرایی باید نور طبیعی داشته باشند.

Floor Plan Creator؛ ساده ترین اپلیکیشن اندروید برای نقشه کشی

روش لکه‌گذاری پلان در زمان طراحی نقشه ساختمان‌های شمالی تقریباً مشخص است. در این ساختمان‌ها همیشه فضای عمومی اصلی، یعنی پذیرایی و در بسیاری موارد آشپزخانه و گاهی هم نشیمن خصوصی، مشرف به حیاط طراحی می‌شود که از بهترین نور، یعنی نور جنوب برخوردار است. در انتهای زمین هم معمولاً فضاهای خصوصی ساختمان، یعنی اتاق‌خواب‌ها طراحی می‌شود.

برترین دانلود های این ماه

همین‌ طور امروزه با در نظر گرفتن راهکارهای غلط سرمایه کارفرمایان اغلب صرف تصمیمات نادرست در این زمینه می‌شود. کارفرمایان با در نظر گرفتن نیازهای متعدد خود در تلاشند تا با اضافه کردن طبقات متعدد بر روی ساختمان خود، این طبقات را به فرزندان خود تخصیص دهند. سپس طراحی پلان طبق مشخصات و مدارک انجام و پس از زمان 6 روز کاری برای کارفرما از طریق واتساپ بصورت فایل پی دی اف ارسال می گردد و پس از آن اگر تغییراتی از سمت کارفرما لازم بود مجددا اصلاح و ارسال می گردد.

۳- برای طراحی بالکن و سایر فضاهای داخلی در قسمت پخ، به سازه ساختمان و ستون‌گذاری اطراف پخ و دستک احتمالی (در ساختمان‌های با اسکلت فولادی) توجه داشته باشید. امیدوارم که مطالعه این مقاله، دید تازه‌ای نسبت به اهمیت طراحی پلان ساختمان مسکونی به شما داده باشد. آشپزخانه باید در مجاورت فضای ناهارخوری و با قابلیت دسترسی مستقیم از نشیمن خصوصی باشد. پذیرایی در مجاورت ناهارخوری و با حداقل اشراف به فضای کار آشپزخانه باید طراحی شود. طبیعی است که خیلی از افراد واحدهای سه‌خوابه را به واحدهای دوخوابه ترجیح می‌دهند، اما باید توجه داشت که در هر ساختمانی و با هر متراژ زیربنایی نمی‌شود واحدهای سه‌خوابه طراحی کرد. دسترسی این ساختمان بسیار عالیست به گونه ای که از دو طرف شمال و جنوب دسترسی دارد.