دسته‌ها
اخبار

نمایشگاه Offbeat Sari امروز در موزه طراحی لندن افتتاح می شود


اولین ساری که در مت گالا پوشیده شد و پولک های پولک های ساخته شده از فیلم دور ریخته شده اشعه ای، تهیه شده از بیمارستان ها در نمایشگاه Offbeat Sari که حدود 60 ساری معاصر را در موزه طراحی لندن به نمایش می گذارد، حضور دارند.

ساری بی نظیر بر اساس گزارش ها، اولین نمایشگاه بریت،ا است که به بررسی ساری معاصر می پردازد موزه طراحی. این نمایش امروز در فضایی غارنشین در گا،ی زیرزمینی موزه، که با چراغ‌های آویز نئونی نازک روشن می‌شود، افتتاح می‌شود.

ساری که از هند و ج، آسیا می‌آید، به طور سنتی به ،وان یک پارچه بدون دوخت که از شانه تا کمر به دور بدن پیچیده می‌شود، در نظر گرفته می‌شود.

لباس های رنگارنگ در موزه طراحی لندن به نمایش گذاشته شده است
Offbeat Sari امروز در موزه طراحی لندن افتتاح می شود

به گفته رئیس موزه دیزاین، در سال‌های اخیر، طراحان لباس 5000 ساله را دوباره اختراع کرده‌اند تا به علاقه روزافزون جوانان به ساری خدمت کنند، که منجر به احیای آن شده است. پریا خواند،.

کیوریتور گفت: «،ن شهرهایی که قبلاً ساری را با لباس پوشیدن مرتبط می‌،د، آن را به لباس‌های تازه، رادیکال و روزمره تبدیل می‌کنند که به آن‌ها قدرت می‌دهد تا شخصیت خود را بیان کنند، در حالی که طراحان با استفاده از خلاقیت نامحدود، مادی بودن آن را آزمایش می‌کنند.

اولین ساری که در مت گالا پوشیده شد
اولین ساری پوشیده شده در مت گالا در این نمایشگاه به نمایش درآمد

این نمایشگاه که به موضوعات مختلفی مانند هویت و مقاومت ت،یم می شود، حدود 60 ساری معاصر را ارائه می دهد که توسط طیفی از طراحان تثبیت شده و نوظهور ساخته شده اند.

در میان این لباس‌ها، اولین ساری است که در مت گالا نیویورک در پاسخ به تم سالانه توپ در سال 2022، زرق و برق طلایی، پوشیده شد.

تل تزئین شده با سنگ های نیمه قیمتی سابیاساچیساری طراحی شده توسط ناتاشا پوناوالا دارای قطاری است که با یک طلا ست شده است. شیاپارلی بدنه با ،اصر بیرون زده و مداری شکل.

ساری تزئین شده با پولک های ساخته شده از فیلم بازیافتی اشعه ای،
برند مد آبراهام و تاکور پولک‌هایی را از فیلم بازیافتی اشعه ای، ساخته است

یک ساری سرمه ای دیگر توسط آبراهام و تاکور مشخصه آن پولک های ظریفی است که با استفاده از فیلم دور ریخته شده اشعه ای، که از بیمارستان ها نجات داده شده اند ساخته شده اند – طرحی که هدف آن پرداختن به موضوع پایداری در صنعت مد است.

همچنین یک ساری ابریشمی ژرژت بنفش که با اکریلیک های درخشان، پولک های پولک و کریستال دوزی شده است به نمایش گذاشته شده است. بنیانگذار #DeGenderFa،on جنبش، نویسنده و کمدین الوک قبلاً این لباس را می پوشیدند تا بر این باور خود تأکید کنند که ساری می تواند توسط هر ،ی، صرف نظر از هویت ،، پوشیده شود.

دیوار آبی با ع، های زن، که ساری پوشیده اند
ع،‌هایی که روش‌های مختلف پوشیدن ساری را نشان می‌دهند روی یک دیوار آبی ،بانده شده‌اند

منسوجات متضاد مانند جین مضطرب و فولاد ضد زنگ بافته شده دیگر ساری های نمایشگاه را تشکیل می دهند که تکامل همه کاره این لباس را برجسته می کند.

در بخش “جنبش” این برنامه تعدادی ساری وجود دارد که جوانان در حین ورزش می پوشند. اینها شامل یک لباس تزئین شده با نقوش شکوفه های گی، است که در طول مسابقه کریکت پوشیده شد و همچنین یک ساری پارچه ای پلی استر، که از جمله لباس هایی است که توسط گروهی از ،ن که شروع به اسکیت بورد در ساری کرده اند می پوشند – روند رو به رشدی است. موزه

یک مانکن با لباس رنگارنگ که یک اسکیت بورد در دست دارد
ساری پوشان به طور فزاینده ای از این لباس ها برای شرکت در ورزش، به ویژه اسکیت بورد استفاده می کنند

همچنین منطقه ای اختصاص داده شده به صنایع دستی مربوط به ساری سازی که چگونگی تغییر تاریخ آن را در قرن بیست و یکم بررسی می کند.

خانچد، توضیح داد: “ساری در حال تجربه چیزی است که می توان تصور کرد سریع ترین اختراع آن در تاریخ خود باشد. این جنبش ساری را به یکی از مهم ترین داستان های مد جه، امروز تبدیل می کند، با این حال کمی از ماهیت واقعی آن فراتر از ج، آسیا شناخته شده است.”

متصدی نمایشگاه گفت: برای من و برای بسیاری دیگر، ساری از اهمیت شخصی و فرهنگی برخوردار است.

اما همچنین یک بوم غنی و پویا برای نوآوری است که سرزندگی و التقاط فرهنگ هند را در بر می گیرد.

این
همچنین منطقه ای به مواد و صنایع دستی اختصاص داده شده است

اولین نمایشگاه هنرمند چینی Ai Weiwei با محوریت طراحی، نمایش دیگری است که در حال حاضر تا اوا، جولای در موزه طراحی به نمایش گذاشته شده است. در دیگر اخبار مد اخیر، طراح Rick Owens مجموعه ای از کلاه ایمنی های پوشیدنی را منتشر کرده است که به ،وان لامپ های فلورسنت طبقه ای عمل می کنند.

عکاسی توسط اندی استگ.

Offbeat Sari از 19 می تا 17 سپتامبر 2023 در موزه طراحی لندن به نمایش گذاشته می شود. برای فهرستی به روز از رویدادهای معماری و طراحی که در سراسر جهان برگزار می شود، به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.


اعتبار پروژه:

کیوریتور: پریا خواند،
معاون هماهنگ کننده:
رشمی ورما
طراحی سه بعدی:
استودیو مات
طراحی دو بعدی:
استوتی رامش




منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/19/the-offbeat-sari-exhibition/