دسته‌ها
اخبار

۱۵ ساختمان با معماری خاص در جهان پایگاه خبری معماری و نما پایگاه خبری معماری و نما

از آنجایی که این مرحله نهایی است که در آن مشتریان می توانند هر گونه تغییر لحظه آخری را درخواست کنند، باید طرح را به دقت تجزیه و تحلیل کنند و آن را بر اساس نیازهای خود اندازه گیری کنند. مرحله توسعه طراحی در فرآیند طراحی معماری شامل داد و ستدهای زیادی بین کارفرما و تیم طراحی است زیرا هر دو طرف با هم کار می کنند تا طراحی را قبل از حرکت به سطح بعدی نهایی کنند. مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردم در عین سادگی، بسیار مهم هستند و اگر به ساختمان‌های اطراف‌تان نگاهی بیاندازید، خواهید دید که اکثر این موارد در طراحی پلان معماری آن‌ها رعایت نشده است. شما سعی کنید در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی حتما این موارد کلیدی را رعایت کنید.

در مورد پروژه‌های بزرگ، ممکن است آزمایش‌های مکانیک سنگ هم لازم شود و اصولی‌تر است که بررسی‌های زیست محیطی نیز انجام شود. ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های ژئوتکنیک و تلفیق آن با قوانین موجود، ضوابط فنی و همچنین نیازهای مورد نظر کارفرما نیز انجام می‌گیرد. فاز اول طراحی معماری شامل گرد هم آمدن طراحان و کارفرما برای رسیدن به یک نتیجه در مورد چشم انداز پروژه و اهداف کلی است.

  • این فرضیات به هم افزوده می شوند تا در نهایت مجموعه آنها هدایت کننده طرح پیشنهادی او باشند.
  • البته چه نظریات رایت و چه الگوهای الکسندر هیچ کدام حالت به هم پیوسته ای ندارند.
  • به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق معماری در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است.
  • او از روی هر تصویر مجدداً طراحی می کند و به ویرایش آنها می پردازد تا ویژگی مد نظرش را برجسته سازد.

نمونه های طراحی معماری نیز به همین دلیل می توانند بی نهایت باشند، و این واقعیت را اضافه می کنند که روندها بسیار تغییر می کنند و به بسیاری از عوامل دیگر واکنش نشان می دهند. در این حالت می توان در مورد برخی از گرایش ها در معماری و طراحی مدرن صحبت کرد که در هنگام ایجاد پروژه ها تأثیر گذاشته است. در این جنبه از طراحی معماری، عوامل دیگری نیز دخیل هستند که از جمله به هندسه، فضا یا زیبایی شناسی مربوط می شوند. به هر حال، معماری، و در نتیجه طراحی معماری، از عناصر و فرآیندها یا فازهای بسیاری تشکیل شده است.

اهمیت این مسأله زمانی دو چندان می شود که در فاکتور اقتصادی پروژه افزایش هزینه ها در اثر تورم وجود داشته باشد. تأکید زیاد بر این جان مایه ها و ریشه های اصلی، برخلاف یک نگرش فلسفی دیگر، درباره خلاقیت در معماری است که اتفاقاً در قرن بیست هم طرفداران زیادی داشت. این نگرش بر پایه این عقیده قرار گرفته که هر معمار باید با خلاقیت و ذهنیت خاص خود به آفرینش بپردازد. کسانی چون فرانک لوید رایت یا اروسارنین و والتر گروپیوس (از موسسین با وهاوس) از حامیان این فلسفه بوده اند. 8- نقشه هایی که پیش بینی هایی را که در ساختمان، درها، پنجره ها و طرفین جلو و عقب وجود دارد نشان می دهد.

معمار باید در این بخش از طرح معماری تقسیم بندی شماتیک فضا های مختلف را انجام دهد . قدرت تخیل بالا در نقشه کشی و کلا ترسیم و نقاشی مهم است و مهندس نقشه کشی باید بتواند نقشه های اولیه را در ذهن تصورکند و ایراد های آن را قبل ایجاد اشتباه پیدا کند و اشتباهات را با کارفرما درمیان بگذارد. پیشنهاد می شود در این گام کناره های نما نیز طراحی شود و همچنین مواردی مانند بخش قرار گیری داکت های مربوط به تاسیسات ساختمان نیز در طرح های معماری به نمایش گذاشته شود. در این قسمت از نقشه کشی طراح باید دقت خود را خیلی افزایش دهد و حالت های متنوع قرارگیری محل اتاق ها را مورد بررسی قرار دهد و در این باره بهترین تصمیم را بگیرد.

پایگاه خبری معماری و نما را به هوم پیج خود اضافه میکنید؟

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، در معماری داخلی به چگونه ساخت سازه توجه می شود. در طراحی نقشه ساختمان‌های جنوبی باید به این نکته توجه کنید که تراس‌هایی که در نمای اصلی و مشرف به خیابان طراحی می‌شود، بیشتر جنبه نمایی پیدا می‌کند و از کارآیی آن کاسته می‌شود. این تراس‌ها را باید به‌گونه‌ای طراحی کرد که در زمان استفاده ساکنین، به نمای اصلی ساختمان خدشه‌ای وارد نشود.

ارتباط بین معماری ساختمان و احساس آرامش ساکنین

در طراحی ساختمان های کوچک داشتن برنامه فیزیکی می تواند در داشتن کاربری مناسب کمک کند در چنین ساختمان هایی زیبایی و عنصر های… طراحی فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد. طراحی مفهومی به جنبه‌های معنایی معماری اشاره دارد و یکی از خلاقانه‌ترین مراحل طراحی معماری یک سازه است. قبل از آن لازم است کارهای مربوط به برنامه‌ریزی و توجیه اقتصادی طرح، مطالعات مختصر و امکان سنجی طرح انجام شود. معماران باید قوانین ساختمانی، مقررات آتش نشانی، قوانین شهری و… را هنگام انجام پروژه های خود رعایت کنند. برای ساختمان های عمومی، معماران باید از قوانین دسترسی معلولان آگاه باشند.

طراحی، برنامه ریزی و توسعه از وظایف جدایی ناپذیر در روال روزانه یک معمار است. ممکن است معماران ملزم به ارائه ارقام از پیش طراحی مانند مطالعات اثرات زیست محیطی، تجزیه و تحلیل، هزینه و مطالعه کاربری زمین باشند. نقشه های ساخت و ساز نهایی توسط معماران ایجاد شده و توسط سازندگان به عنوان راهنمای گام به گام در مورد چگونگی ظاهر و جزئیات ساختمان، از جمله لوله کشی، ارتباطات و گرمایش، برق، تهویه و سیستم های سازه ای استفاده می شود. تیم فنی ما در شرکت خط و خاک باسابقه اجرای پروژه‌های متعدد، از ابتدا تا انتهای پروژه‌های ساختمانی در کنار شما خواهند بود و متبحرترین مهندسان و کارشناسان عمران که آن‌ها نیز دارای سابقه‌ای درخشان می‌باشند، طراحی نقشه‌های سازه و تأسیسات ساختمان شما را به عهده می‌گیرند. همانطور که ملاحظه می فرمایید بخش اعظمی از این اهداف بطور مستقیم و غیر مستقیم به خانه و کاشانه و محل کار مربوط می شوند.

به عنوان مثال زندگی خانوادگی و شخصی در خانه شکل می گیرد ، هرگونه ملکی می تواند بزرگترین سرمایه گذاری انسان باشد ، سلامتی و رشد فردی در خانه و محل کار بدست آمده و انرژی لازم برای رسیدن به اهداف حرفه ای از یک خانه مناسب آغاز و در محل کار تجلی می یابد. امروزه تاثیر طراحی داخلی و لحاظ استانداردهای عملکردی بر آرامش فضای خانه ، بازدهی در فضاهای اداری و اثربخشی در فضاهای تجاری امری بدیهی می باشد. طراحی داخلی در حقیقت با عنصر فضا آغاز شده و در نهایت بایستی به ارتقای کیفیت فضا بیانجامد. محسن کاظمیان فرد معمار این ساختمان اداری تجاری در سعادت آباد است که رتبه سوم گروه عمومی جایزه معمار در سال ۹۴ را کسب کرد.

بر اساس این دیدگاه معماری در کنار افزودن هنر به ساختمان به جنبه عملی و کاربردی آن هم احترام می‌ گذارد. پس خصوصیات ساختمان عامل معماری نیست چون در کپی کردن ویژگی ها ثابت است. برای دانلود فیلم کامل مراحل نقشه‌کشی سازه‌های فولادی و بتنی ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید. مساحت یک اتاق‌خواب استاندارد، صرف‌نظر از شکل ظاهری اتاق و جداره‌ها که نقش تعیین‌کننده‌ای در چیدمان و نحوه مبلمان‌کردن تجهیزات داخل اتاق دارد، حداقل باید حدود ۱۲ مترمربع باشد. توجه داشته باشید که این میزان مساحت، بدون در نظر گرفتن فضای اشغال‌شده توسط کمدها است. بنابراین کاملا مشخص است که نباید سطح نورگیری اتاق نشیمن با اتاق‌خواب یکسان باشد!