دسته‌ها
اخبار

گریمشاو و فرشید موسوی فضاهای اجتماعی فراواژه می سازند


استودیوهای معماری Grimshaw، HWKN، WHY و فرشید موسوی با شرکت metaverse Pax.world برای ایجاد مجموعه‌ای از هاب‌های مجازی که از جاده ابریشم باست، اطلاع‌رس، شده‌اند، شریک شده‌اند.

هر استودیوی معماری یک متاسرای طراحی کرد – مفهومی که به کاروانسراهایی اشاره دارد، که مسافرخانه های کنار جاده در جاده ابریشم بودند – که در آن کاربران متاورس می توانند تجارت کنند، در رویدادهای فرهنگی شرکت کنند و شبکه کنند.

طراحی Grimshaw در Pax.world
شرکت های معماری بین المللی برای طراحی فضاهای اجتماعی در متاورلد توسط Pax.world دعوت شده اند

پ، جهان بنیانگذار فرانک فیتزجرالد در طول قرنطینه زم، که از انجام تجارت و معاشرت از طریق کنفرانس تلفنی ناامید شد، شروع به ایجاد فضاهایی در متاورس کرد.

او Pax.world را که ادعا می کند اولین جامعه مجازی واقعی جهان است را در این ماه راه اندازی کرد. این پلتفرم به کاربران امکان میزب، رویدادهایی از جمله کنسرت ها، نمایشگاه های تجاری، سخنر، ها، مهم، ها و جشنواره ها را در ساختمان های مجازی متاسرای می دهد.

طراحی Grimshaw در Pax.world
Grimshaw فضاهای قابل تغییر را بر اساس داده های ایجاد شده توسط تعامل کاربر طراحی کرد

متاسرای طراحی شده توسط گریمشاو دارای شکل مستطیلی است و در بالای محل خود شناور است و بازدیدکنندگان از دروازه های کروی وارد فضا می شوند.

هنگامی که وارد می شوند، تعامل آنها با سایر کاربران جری، از داده ها را از طریق ساختار معلق ایجاد می کند. این فعل و انفعالات فضاهای سفارشی دیگری را ایجاد می کند و چیزی را که استودیو آن را «تغییر شکل» می نامد شکل می دهد که توسط مجموعه ای از قطعات بر اساس تعاملات مختلف انس، ایجاد شده است.

طراحی HWKN برای Pax.world
طرح HWKN یک فرم شش ضلعی است که در بیابان قرار گرفته است

کیث برویس، شریک گریمشاو، گفت: «آزمایش با طراحی، فناوری و مواد، بخشی ذاتی از تاریخ و میراث گریمشاو است که ما را قادر می‌سازد تا تجربه و نتایج محیط ساخته شده خود را تغییر دهیم.

«درگیر شدن با متاورس در زمان بلوغ، و کار با Pax.world، ماهیت قدرتمند دنیای دیجیتال را نیز تجربه می‌کنیم: متاسرای گریمشاو به‌،وان مک، عمل می‌کند که کاربران می‌توانند به جای رضایت با محیط‌های خود، ایجاد کنند.»

طراحی HWKN برای Pax.world
این فضاها می تواند به ،وان قطب تجاری، فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده کاروانسرای جاده ابریشم قرار گیرد.

HWKN‘s یک متاسرای به نام Paxton با فرم شش ضلعی چند سطحی ایجاد کرد. این مکان در بیابان واقع شده است و شامل یک آمفی تئاتر غول پیکر برای کنسرت ها، گا،ی های بدون دیوار برای هنر، اتاق های ملاقات که رو به آسمان باز می شوند، و یک باغ روی پشت بام با امکانات ورزش است.

ماتیاس هالویچ، مدیر و موسس شرکت معماری نیویورک، گفت: “پ،تون دنیایی است که شما برای کاوش، تغییر و رشد انتخاب می کنید تا وارد آن شوید.”

معماری فرشید موسویمتاسرای ‘s دارای فضاهای رویدادی است که در اطراف سه حیاط دایره‌ای بزرگ با چشم‌اندازهای باز به سالن‌های عمومی چیده شده‌اند. نمای بیرونی ساختمان مجازی آینه‌پوش است و مناظر اطراف را منع، می‌کند.

چرا یک باغ شکوفه تعاملی برای متاسرای خود طراحی کرد. بازدیدکنندگان در مید، روباز با درختی در مرکز آن که خارج از پشت بام از طریق یک فضای خالی مرکزی رشد می کند، پذیرفته می شوند.

گا،ی های هنری، آبشارها، چوب و سنگ “نقاشی شده” در این فضا به نمایش گذاشته شده اند، در حالی که جزایر شناور با است،ها ساختار اصلی را احاطه کرده اند.

طراحی فرشید موسوی برای Pax.world
فرشید موسوی فضاهای رویدادی را طراحی کرد که در اطراف سه حیاط بزرگ مدور چیده شده بودند

آندریا استوجیچ، مدیر ساختمان‌های WHY، گفت: «فضاهای ما در نظر گرفته شده است تا مک، باشد که مردم بتوانند در آن باشند و تبدیل به روشن‌کننده‌ترین و تخیلی‌ترین نسخه از خود شوند.

او افزود: «آنها نه تنها برای رویارویی با دنیاهای جدید، بلکه برای غوطه ور شدن در اجتماع و همکاری با همتایان الهام گرفته از همتایان خود بازدید می کنند.

طراحی فرشید موسوی برای Pax.world
نمای آینه ای برای انعکاس مناظر اطراف استفاده می شود

به گفته فیتزجرالد، Pax.world یک جامعه مجازی کاملاً کارآمد است که توسط DAO (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) اداره می شود و اقتصاد آن بر اساس توکن PAXW دلاری خود ساخته شده است.

او گفت: “Pax.world فرا وجهی برای بزرگسالان است و همچنین عملکرد و حکومتی را ایجاد می کند که به مردم اجازه می دهد تا تجارت، شبکه سازی و تجربه فرهنگ را در یک پلت فرم مجازی تجربه کنند.”

طراحی WHY برای Pax.world
چرا یک باغ شکوفه با “درخت زندگی” در مرکز طراحی کرد

Pax.world با مجموعه‌ای از سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های غیر،تی همکاری می‌کند تا راه‌حل‌هایی را برای مسائلی مانند پایداری، دموکراسی، تنوع و حریم خصوصی در دنیای متاور ایجاد کند. Pax.world اکنون برای مالکان باز است و در اوایل سال 2023 برای عموم عرضه خواهد شد.

تعداد زیادی از معماران و هنرمندان دعوت شده‌اند تا ساختارهای خارق‌العاده‌ای را در متاورس خلق کنند. در جولای امسال، انجمن متاورس The Row با 30 ویژگی مجازی ایجاد شده توسط هنرمند، از جمله د،ل آرشام، میشا کان و استودیوی طراحی Six N Five راه اندازی شد.

عکاسی توسط Pax.world انجام شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/16/grimshaw-hwkn-pax-world-metaverse/