دسته‌ها
اخبار

گالری طراحی “عشایری” MASA مکان دائمی خود را در CDMX باز می کند


گا،ی MASA از افتتاح گا،ی دائمی خود در یک ساختمان میراثی در مکزیکو سیتی خبر داده است که در آن تاسیسات و همچنین م،ن آثار نمایش های گذشته برگزار می شود.

به من،ت پنجمین سالگرد تأسیس گا،ی، زمان فروشگاهی در خانه ای تاریخی در محله سان میگل چاپولتپک پایتخت مکزیک راه اندازی کرده است.

گا،ی ماسا با آثار برایان تورین
برترین ها: ع، از Genevieve Lutkin. بالا: MASA محل دائمی خود را با دو نمایشگاه افتتاح کرد

این خانه 600 متر مربعی که در ابتدا در سال 1846 ساخته شد، توسط هنرمند فدریکو سانچز فوگارتی در اوایل قرن بیستم ،یداری شد و او آن را بازسازی کرد.

این ساختمان با سقف های پنج متری، فضای ایده آلی را برای گا،ی برای نمایش آثارش فراهم می کرد و کمترین دخالت در جزئیات ک،یک انجام می شد.

خانه گا،ی ماسا با آثار هنری
این گا،ی خانه‌ای را در خود جای داده است که در قرن نوزدهم ساخته شده است

Age Salajõe یکی از بنیانگذاران MASA به Dezeen گفت که پس از یک سال جستجو برای فضایی که خانه، که فضای ملاقات هنرمندان و معماران در قرن بیستم بود، من، بود.

او گفت: «تمیز و در عین حال ک،یک است.

گا،ی ماسا با آثار سنگی
خانه زم، فضایی برای اجتماع خلاق بود

گا،ی علاوه بر اعمال رنگ تازه و افزودن دیوارهای داخلی برای بهینه سازی نور در مناطق نمایش، حداقل مداخلاتی را در داخل ساختمان انجام داد.

هکتور اسراوه، یکی از بنیانگذاران، افزود: «این خانه خود بیانگر روح چیزی است که ما همیشه با MASA بوده ایم.

پروژه ماسا از بخش عشایری جابه جا نمی شود، فقط منطقی شد که فضای فیزیکی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما همچنان با نمایشگاه به سراسر جهان سفر خواهیم کرد، اما نمایشگاه های قبلی را نیز جمع آوری می کنیم که باید به نمایش بگذاریم و این فضا کامل می شود.

“ما واقعاً از چیزی که آنجاست قدرد، می کنیم، و مواقعی وجود دارد که شما به ،وان یک خلاق برای به جا گذاشتن اثر خود نیازی به آن ندارید. شما باید با آن نقطه صادق باشید و این نقطه آنقدر قوی است که حتی نیازی به مداخله ندارد. “

شمع های غول پیکر توسط برایان تورین
برایان تورین مجموعه ای از تقویم های عظیم را در کنار سایر آثار کاربردی و غیر کاربردی ارائه کرد.

برای شروع مجموعه ای از اینستالیشن ها، دو مجموعه انتخاب شدند: یکی توسط سومین موسس MASA، برایان تورینو دیگری توسط هنرمند ماریو گارسیا تورس.

برای اولین نمایش انفرادی T،reen، هنرمند مجموعه‌ای از آثار کاربردی و غیر کاربردی به نام Non-Zero-Sum را انتخاب کرد.

گا،ی MASA با چهارپایه های تورس و نور از پنجره ها
حداقل مداخله برای خانه مورد نیاز بود. ع، از Genevieve Lutkin

این آثار که در دیوارهای خانه با رنگ سفید چیده شده اند شامل شمع های دو متری و همچنین مجموعه ای از صندلی ها و سایر مبلمان است که با استفاده از نئوپرن سنگین ساخته شده اند.

همچنین سه‌گانه‌ای تزئینی‌تر به نمایش گذاشته شده است که کد دودویی ریخته‌شده در زغال چوب را روی کاغذ نشان می‌دهد.

MASA گفت: “از طریق مادی و مفهومی، قطعه دیجیتال و آنالوگ را ادغام می کند.” این سه‌گانه در بین عملکرد و غیرکارکردی، حاوی اطلاعات رمزگذاری‌شده است، اما اطلاعات از بیننده مخفی نگه داشته می‌شود.»

شمع های تورین را از نزدیک ببینید
گا،ی آثار جدید و گذشته را در این فضا ارائه خواهد کرد

اینستالیشن تورس شامل تعدادی آثار هنری و طراحی از جمله یک صندلی آلومینیومی با الهام از کارهای بتونی هنرمند آمریکایی بروس نائومان و همچنین آثار نقاشی تک رنگ است.

MASA که در سال 2018 تأسیس شد، به‌خاطر نمایشگاه‌های سیار خود، از جمله نمایش‌هایی که شامل افراد برجسته طراحی مانند فریدا اسکوبدو در یک عمارت خالی مدرنیستی در مکزی،یتی و همچنین در یک اداره پست سابق در زیر مرکز راکف، در منهتن بود، شناخته شد.

عکاسی توسط الخاندرو رامیرز اوروزکو مگر این که خلاف آن قید شود.




منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/06/masa-gallery-permanent-mexico-city/