دسته‌ها
اخبار

کهن سازندگان ابنیه طراحی نقشه ساختمان-سایبان کی تی

سایت فروشگاه تجهیزات نمایشگاهی و فروشگاه فروش میز، صندلی و کمد آرکا یکی از کامل ترین و مجهزترین سایت های فروشگاهی در این عرصه می باشند. سیستم های سازه های فولادی به دسته های سیستم قاب خمشی، قاب های ساده به همراه مهاربند و قاب ساده به همراه دیوار برشی، قاب خمشی به همراه مهاربند و قاب خمشی به همراه دیوار برشی بتنی، قاب خمشی به همراه دیوار برشی فولادی تقسیم بندی می شوند. این طراحی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است که در اثر سهل انگاری یا بی تجربگی ممکن است منجر به صدمات مالی و جانی جبران ناپذیری گردد. در این مرحله باید محیط های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی تقسیم بندی شوند.

  • پله ها بر خلاف ظاهر ساده یکی از پیچیده ترین بخش ها در طراحی پلان کف هستند.
  • برش افقی فرضی واحد ساختمانی در ارتفاع یک سوم یا صد و بیست سانتی متر از سطح به طوری که تمام جزئیات را بتوان مشاهده کرد.
  • از همه مهم‌تر لازم است در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به این نکته دقت کنید که ساختمان درباره برابر رفتارهای طبیعی همانند زلزله از مقاومت خوبی برخوردار باشد.
  • هر استان نسبت به ضوابط شهرداری و شهرسازی خود درصد قابل ساختی را مشخص می نماید، که پروانه ی ساختمانی دقبقا طبق آن متراژ و مساحت صادر می گردد.

در این نقشه که در دو طبقه طراحی شده ،سازه ساختمان به صورت اسکت بتنی است.جزئیات بیشتر و نمای ساختمان را دراینجا مشاهده کنید. نقشه این ساختمان در دو طبقه طراحی شده و دارای دو طبقه جداگانه زیرزمین و همکف است . سازه این نقشه به صورت اسکلت بنایی و دسترسی به آن از سمت جنوب پلان صورت میگیرد (دسترسی سمت حیاط). یک معمار و طراح ساختمان، شخصی است که درکشیدن نقشه پلان ساختمان آموزش دیده همچنین در طراحی و نظارت در ساختمان نیز حرفه‌ای است. به‌طور حرفه‌ای تصمیمات یک معماری یا طراح ساختمان امنیت عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد می‌باشد تا بتواند مدرک عملی معماری را به دست آورد یا یک طراح ساختمان حرفه‌ای و مدرک دار باشد. در اکثر حوزه‌های قضایی دنیا به کار بردن لفظ «معمار» به‌طور قانونی محفوظ است.

در ادامه این مطلب با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم.

در بسیاری از پروژه ها به دلیل قوانین سخت گیرانه شهرسازی یا عدم صرفه اقتصادی مالکین پس از تهیه نقشه شهرداری و صدور جواز اقدام به کاهش مساحت نورگیر و افزایش بنا در زمان اجرا یا تغییر در نقشه های مهندسی می نمایند تا خواسته هایشان تامین شود. در این صورت طبق قوانین هر شهر و ماده 99 یا 100 شهرداری جریمه خلاف شهرداری باید پرداخت شود. در شرکت نقشه کشی آرین پاراکس ابعاد ستون ها و تیرها و تعداد میلگرد مورد نیاز در هر ستون جداگانه محاسبه و ترسیم می گردد همچنین عیار بتن مورد نیاز ستون ، تیرها و سقف ها و میلگردهای تقویتی و دیوارهای برشی محاسبه می شود. 2- در یک نقشه غیر اصولی و با روابط فضایی نادرست و غیر استاندارد، فضاها و ارتباط آن‌ها با هم، کیفیت لازمه برای زندگی مطلوب را نخواهد داشت. زمانی که یک ساختمان با نقشه (پلان) بد و غیر اصولی (اعم از ویلا و آپارتمان) ساخته می‌شود و خانواده‌ها در آن ساکن می‌شوند، پایین بودن استاندارد زندگی را حس می‌کنند.

در پایان مطالب جهت آشنایی بیشتر ,تصاویر پلان های نامبرده را میتوانید ملاحظه نمایید. مقیاس ترسیم که میزان کوچک بودن ابعاد نسبت به اندازه واقعی آن ها را مجله خبری سایبان نشان می دهد باید در نقشه تعیین گردد. لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.

از ۰ تا ۱۰۰ طراحی نقشه منزل خود را به ما بسپارید.

گروه معماری آرکابا سال ها تجربه در زمینه طراحی ساختمان، هر نوع سبک مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید. مهندس محاسب وظیفه ی محاسبه بارهای وارد بر سازه، محاسبه ابعاد اِلمان های مختلف ساختمانی، ارائه نقشه اجرایی، محاسبه و بررسی نیاز به اجرای سازه نگهبان و ارائه جزئیات آن و … را بر عهده دارد. برای موفقیت در طراحی باید به معماری فیزیکی ساختمان دقت کنید تا به بهترین نتیجه برسید. اگر می خواهید یک ساختمان را بازسازی کنید در اولین قدم باید به فکر یک طراح ساختمان باشید. این گونه نقشه ها و مدل های مورد نظر شما را ترسیم می کند تا ساختمان مد نظرتان را بسازد. برای ساختمان های کوچک معمولاً این کار توسط یک طراح ساختمان، نقشه کش،طراح داخلیو یا پیمانکار انجام می شود.

قبل از ساخت هر ساختمانی باید نقشه ای تهیه کنید که در آن گفته شود چه مقدار فضای در یک ساختمان ساخته می شود و چه مقدار از ساختمان برای چه منظوری استفاده می شود؟ یعنی چند اتاق در آن، چند حمام، چند سرویس بهداشتی و چند آشپزخانه و غیره وجود دارد. بنابراین به دلیل اهمیت بالای موضوع، طراحی خود را با مشخص کردن مکان پله ها در ساختمان شروع کنید. فکر کنید فضاهای اصلی خانه را می خواهید در کجا قرار دهید و از همانجا شروع کنید. نکته مهم دیگری که هنگام طراحی پلان باید به آن توجه کنید ارتباط میان فضاهایی است که بیشتر وقت ما در آنها می‌گذرد، خصوصاً فضاهایی مثل هال، غذاخوری، آشپزخانه و نشیمن. عبور و مرور راحت یعنی اینکه افراد و حیوانات خانگی بتوانند به راحتی در میان ساختارها حرکت کنند و همچنین جابجا کردن وسایل نیز به راحتی صورت بپذیرد.

به همین خاطر علاقه و همچنین نوع نیازمندی کارفرما در این موضوع نقش اصلی را ایفا می کند . در این خصوص ضروری است که ابتدا یک مصاحبه ی حضوری با کارفرما توسط متخصصان معماری و سازه ی هیرادانا انجام شود و خواسته های کارفرما به دقت بررسی و وارد مرحله ی طراحی نقشه های معماری و سازه گردد . سازه این نقشه ساختمان تلفیقی از مصالح بنایی و اسکلت بتنی می باشد .دسترسی به آن از سمت شمال و شرق ساختمان است.طبقه همکف به صورت دوبلکس و طبقه اول به صورت دو واحد مستقل طراحی گردیده است.برای دانلود پلان سه طبقه تلفیقی کلیک کنید.