دسته‌ها
اخبار

کنگو کوما و همکاران مجتمع مسکونی سرسام‌آوری را در دامنه تپه ژاپنی مستقر کرده‌اند


استودیوی معماری ژاپنی Kengo Kuma and Associates یک توسعه مسکن سرسام آور، که از تکنیک های ساخت و ساز برگرفته از سدها استفاده می کند، به یک مکان کوهست، در ژاپن اضافه کرده است.

این توسعه که میانوموری نام دارد، شامل 15 خانه است که در سراسر یک چشم انداز تپه ای در پایه کوه اوکورا در شهر ساپورو، در استان جزیره هوکایدو ژاپن قرار دارند.

به جای ساخت مجتمع در یک برج مس،، کنگو کوما و همکاران از یک طرح پلک، استفاده کرده است که هدف آن ارائه نور طبیعی فراوان، تهویه و مناظر پانوراما از شهر به هر خانه است.

تصویر هوایی از میانوموری
میانوموری توسط Kengo Kuma و Associates طراحی شده است

این استودیو گفت: «به‌جای استفاده از قالب معمولی برج «جعبه بزرگ» مس،، واحدهای «خانه‌های کوچک» را در امتداد دامنه کوه به شکل تپه‌ای پلک، چیده‌ایم.

“واحدهای “خانه‌های کوچک” به صورت پلک، برای ایجاد فضاهای بین واحدهای مجاور ساخته شده‌اند که به خانه‌ها اجازه می‌دهد مملو از نور طبیعی و تهویه باشند و مناظر واضحی از طبیعت اطراف داشته باشند.

این 15 خانه در مک، واقع شده است که در منطقه بالاتری از میانوموری قرار دارد که نمای پانورامای داخل خانه ها را در سراسر شهر ارائه می دهد.

ع، میانوموری
این یک طرح پلک، دارد

نمای بیرونی خانه ها با کنده های محلی پوشیده شده بود که در ردیف های عمودی شبیه درخت، که مجموعه را احاطه کرده بودند، قرار داشتند.

Kengo Kuma و Associates در طراحی خانه‌ها به دنبال قالب‌بندی در جای خود بودند، روشی که معمولاً با دیوارهای حائل و سدها مرتبط است.

تصویر بیرونی میانوموری
سیاهههای مربوط به منبع محلی بیرونی را پوشانده اند

این استودیو از پانل های چوبی استفاده می کرد تا به ،وان نما و قالب برای دیوارهای بتنی سازه ای عمل کند، دقیقاً مانند نحوه ساخت دیوارهای حائل و سدها.

هر یک از خانه ها با لبه های آلومینیومی پوشانده شده بود که به برجسته ، فرم ساختار کمک می کند و در عین حال ظاهری مدرن و امروزی را اضافه می کند که از نظر مادی با روکش چوب در تضاد است.

دسترسی به هر یک از خانه ها از طریق یک راه پله در فضای باز امکان پذیر است که مرکز توسعه را به دو نیم می کند.

همان چوبی که در نمای بیرونی این سازه مورد استفاده قرار گرفت، به نرده‌ها و نرده‌ها و همچنین در نرده‌های بیرونی و لوورهای دیواری استفاده شد.

ع، میانوموری از سطح خیابان
در ژاپن واقع شده است

خانه ها دارای یک طرح داخلی ساده هستند، چوب روشن کف خانه را می پوشاند در حالی که دیوارها و سقف آن با رنگ سفید کاملا پوشیده شده است.

مناظر از طریق پنجره های بزرگ از کف تا سقف که محیط طبیعی و محیط اطراف را قاب می کند برجسته می شود.

ع، داخلی توسعه مسکن
چوب به داخل منتقل شد

هر کدام دارای نشیمن با پلان باز با سطوح نیم طبقه، در حالی که اتاق خواب ها دارای حمام اختصاصی با سونا هستند.

هر آپارتمان مجهز به درهای کشویی از کف تا سقف بود که به تراس های شخصی منتهی می شود که در سراسر پشت بام خانه زیر امتداد دارند.

تصویر داخلی خانه
توسعه شامل 15 خانه است

سال گذشته استودیو توسعه بزرگی را برای موزه آلبرت کان در پاریس تکمیل کرد که برای پیوند بهتر مجموعه موزه با باغ هایش طراحی شده بود.

همچنین با موزه V&A Dundee و کارخانه تقطیر ویسکی The Dalmore همکاری کرد تا مجسمه‌ای با نسخه محدود بسازد که اطراف یک بطری ویسکی مالت را احاطه کرده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/07/kengo-،a-nestles-staggered-،using-complex-on-،anese-hillside/