دسته‌ها
اخبار

کاشت مژه انواع کاشت مژه کاشت مژه دائمی کاشت مژه موقت

عمل زیبایی کاشت مژه یا همان پیوند مژه، پروسه نسبتا جدیدی است که محل هایی از پلک را که به دلایل ژنتیکی، آلوپسی و ترومای سرطان یا عمل های جراحی، بدون مژه هستند درمان می کند. کاشت مژه به صورت زیبایی و عمل جراحی برای کاشت مژه دو مقوله متفاوت هستند که یکی برای زیبایی انجام می شود و دیگری در مواقع لزوم که فرد دچار آسیب دیدگی یا سوختگی شده. با توجه به حساسیت این عمل زیبایی و نوع رشد مو، باید از تارهای موی خود در مژه ها مراقبت کنید. دستورالعمل هایی وجود دارد که در هفته باید چندین بار آن ها را انجام دهید زیرا باید پیچش تار های مژه را به درستی ایجاد نمایید و این موضوع دارای راهکاری اختصاصی است. اما امروزه شاهد این موضوع هستیم که با پیشرفت علم و تکنولوژی همواره می توانیم بهترین نتیجه را دریافت نماییم. البته از این موضوع فارغ نشوید که انتخاب یک پزشک مناسب و متخصص که تجربه کافی را در زمینه عمل زیبایی کاشت مژه دارد بسیار تاثیر گذار بوده و در نتایج نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

اکستنشن مژه، مژه هایی مصنوعی است که یک به یک به مژه های طبیعی فرد چسبانده می شود تا ضخامت، طول، رنگ و حالت مژه ها را زیباتر نشان دهد. این اکستنشن ها از مواد مصنوعی همچون موی سمور، ابریشم یا حتی موی انسان ساخته شده اند. تفاوت دیگر اینکه مانند مژه های مصنوعی در قدیم از چسب های مضر استفاده نمی شود و چسب های مخصوص این کار به بازار آمده است. مژه‌های بلند و پرپشت نقش بسزایی در زیبایی چشم‌ها و چهره دارند.

در این روش، مژه‌های ساخته شده از مواد مصنوعی، برای افزایش طول و ضخامت به مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شوند. چرا که اگر فردی که برای شما اکستنشن مژه را انجام میدهد متخصص نباشد ممکن است با کار غیر حرفه ای مژه های شما بهم چسبیده ودر نتیجه مژه های طبیعی خود را هم از دست بدهید. درغیراین‌صورت مژه‌های کاشته شده، مانند موی سر به رشد خود ادامه می‌دهند و می‌توانند باعث بیماری چشم شوند. یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که کاشت در مقایسه با اکستنشن مژه غیربهداشتی، بسیار ایمن‌تر است. در اکستنشن عواملی مانند جنس مژه ها (از موی سمور، ابریشم، مصنوعی و …) ، تعداد مژه های استفاده شده، محل سالن آرایشی، مهارت اکستنشن کار، نوع چسب مورد استفاده و … در قیمت اکستنشن مژه تاثیر دارد.

گاهی مدت زمان این جراحی‌ها حتی تا ۳ ساعت نیز به طول می‌انجامد. از عوارض انجام کاشت طبیعی مژه، می‌توان به ورم، کبودی و درد در ناحیه چشم‌ها اشاره کرد که این عوارض نیز پس از حدود یک هفته، با استفاده از داروهای مسکن و استراحت کافی از بین می‌روند. جالب است بدانید که مژه‌های کاشته شده جدید در این روش، رشد می‌کنند و حدود هر ۶ تا ۱۲ ماه نیز باید اندکی کوتاه شوند.

اگر ملحفه بالش کتان یا نخ باشد اصطکاک ایجاد می کند اما پارچه های ساتن سر هستند. در تمام مراحل کار خود را در آینه چک کرده و در صورت لزوم اصلاح لازم را انجام دهید. در صورتی که روی مژه ها، چسبی باقی ماند، آن را با گوش پاک کن یا براش خود پاک کنید. تا 12 ساعت بعد از اکستنشن نباید به صورت و مژه هایتان آب بخورد و نباید صورتتان را بشوئید. اکستنشن های مینک معمولا از جنس های ابریشم، موی حیوانات یا الیاف مصنوعی ساخته شده است که گران تر، لطیف تر و طبیعی تر از اکستنشن های دیگر (به جز الیاف طبیعی) هستند.

با توجه به این نکته‌ها، می‌توانید با دید بازتری برای انجام یا عدم انجام اکستنشن مژه تصمیم‌گیری کنید. آیا تجربه اکستنشن مژه را دارید؟ از تجربیات خود برای ما و خوانندگان‌مان بگویید. بنابراین اگر پس از کاشت مژه علائم غیرطبیعی داشتید، بهتر است به مژه‌کارتان رجوع کنید تا اکستنشن‌هایتان را بردارد. با وجود اکستنشن‌ها شاید برای پزشک تشخیص اینکه علائم‌تان ناشی از عفونت باکتریایی یا آلرژی یا ترکیب هر دوی اینهاست سخت باشد، اما با برداشتن اکستنشن‌ها علت مشکل‌تان سریع‌تر مشخص خواهد شد.

اما دقت کنید که اکستنشن مژه شاید به نظر کار ساده‌‌ای بیاید اما اگر انجام دهنده‌ی آن از تخصص کافی برخوردار نباشد ممکن است پلک بالایی و پایینی‌تان به هم بچسبد و به مژه‌های طبیعی‌تان آسیب وارد شود. برای رسیدن به این استاندارد راه‌های مختلفی وجود دارد، از لوازم و متدهای آرایشی گرفته تا روش‌های جدیدتری مثل کاشت مژه، لیفت مژه و اکستنشن مژه. لیفت مژه نمی‌تواند حجم مژه‌های شما را زیادتر یا آن‌ها را بلندتر کند، بلکه فقط مژه‌ها را به سمت بالا لیفت می‌کند. اگر می‌خواهید مژه‌های شما حجیم‌تر و بلندتر شود باید به سراغ یکی از روش‌های کاشت یا اکستنشن مژه بروید. در واقع کاشت مژه خود زیر مجموعه ای از اکستنشن مژه قرار می گیرد .

در کاشت مژه بیشتر حس طبیعی دارید ولی در اکستنش مژه به دلیل استفاده از چسب و مژه‌های مصنوعی کمتر حس و حالت مژگان طبیعی خود را دارید. در اکستنشن مژه از چسب مژه حرفه‌ای روی مژه‌های واقعی برای پیوند دانه به دانه تارهای مژه مصنوعی استفاده می‌شود، اما در کاشت مژه فولیکول‌های موی مژه مصنوعی به مژه‌های اصلی فرد پیوند زده می‌شوند. کاشت مژه به جراحی تهاجمی، زمان استراحت و مراقبت اضافی نیاز دارد و ممکن است به‌طور طبیعی زیبا به نظر نرسد. این نوع کاشت به دلیل چسبی که استفاده می‌شود، ماندگاری کمتری دارد. کاشت مژه مصنوعی روش جدیدی است که به شما کمک می‌کند تا مژه‌های‌تان را بلندتر و خوش‌حالت‏تر کنید و زیباتر به نظر برسید. اما قبل از اینکه برای این کار تصمیم بگیرید، نکاتی وجود دارد که باید بدانید شاید بعد از خواندن این مطلب، از انجام آن پشیمان و شاید هم برای کاشت مژه اصرار داشته باشید.

در چنین مواقعی عمل زیبایی کاشت مژه یکی از راه حل های علمی و مناسبی است که پیشنهاد می شود. اکستنشن انواع مختلفی دارد اما بهترین آن مژه های تک به تک هستند که بین مژه های طبیعی می چسبند برای  انجام یک اکستنشن مژه  کامل و بدون نقص معمولا به 2 ساعت زمان نیاز داریم. در یک اکستنشن طبیعی و خوب ،درصورتی که برس به مژه ها بکشید نباید هیچ گونه احساس مژه مصنوعی یا شی اضافه روی مژه خود داشته باشید. اما روش اکستنشن مژه روشی ساده و کاربردی است که تقریبا تمام افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.