دسته‌ها
اخبار

کارگران دفاتر Snøhetta در ایالات متحده تصمیم می‌گیرند که با اتحادیه‌سازی مخالفت کنند


کارگران دفاتر آمریکایی استودیوی معماری نروژی Snøhetta به پیشنهاد تشکیل اتحادیه رای منفی دادند.

هفته گذشته، کارمندان دفاتر Snøhetta در نیویورک و سانفرانسیسکو با 35-29 رای مخالف تشکیل اتحادیه تحت چتر انجمن بین‌المللی ماشین‌کاران و کارگران هوافضا رای دادند.

این تصمیم نتیجه یک دادخواست برای تشکیل اتحادیه در ماه مه است که به هیئت ملی بررسی کار ارسال شده است.NLRB)، آژانس ایالات متحده که بر رویه اتحادیه سازی چند مرحله ای نظارت می کند.

سخنگوی Snøhetta گفت: «پس از یک کمپین چند ماهه توسط Ma،ists برای تشکیل اتحادیه Snøhetta در ایالات متحده، ا،ر کارمندان به وضوح اعلام ،د که با این جهت برای محل کار ما مخالف هستند.

ما مشتاقانه منتظریم که به ،وان یک استودیو با هم کار کنیم تا به میراث خلاقیت و همکاری خود ادامه دهیم.”

این رای شامل «همه طراحان، معماران، رهبران پروژه و کارکنان عملیات» و شامل مدیریت، شرکا، افسران مالی و همچنین دستیاران اجرایی، حسابداری و پرسنل منابع انس، بود. طبق NLRB، یک ش،ت استاندارد در فرآیند.

حاشیه “فوق العاده نزدیک”

کارگران معماری متحد می‌گویند: «حاشیه فوق‌العاده نزدیک بود، و تنها چند رأی نتیجه را تغییر داد».AW) سازم، که از تشکل های صنفی در این زمینه حمایت و آموزش می دهد پست اینستاگرام.

این مهم است، زیرا در حالی که قبلاً آن را اعلام نکرده بودیم، کارگران برای انتخابات شرکت ،د که 70 درصد از اعضای واحد چانه زنی واجد شرایط، کارت مجوز اتحادیه را در حمایت از یک اتحادیه امضا کرده بودند.»

بر اساس AWU، مدیریت ایالات متحده Snøhetta شرکت حقوقی را وارد کرد استینسون LLP در طول مبارزات انتخاباتی، که به گفته آن “یک کمپین هماهنگ ضد اتحادیه منجر به رای گیری شد”.

این ادعا با اظهارات قبلی مدیریت استودیو در تناقض است.

این استودیو در ماه می به Dezeen گفت: «Snøhetta در ایالات متحده از حق کارمندان ما برای تعیین سرنوشت حمایت می کند.

در آن زمان ادامه داد: “ما مشتاقانه منتظر کار با این گروه هستیم تا درک بهتری از م،ای پیوستن به اتحادیه برای شرکت، فرهنگ ما، تجارت ما و کل تیم ما داشته باشد.”

اگر رای‌گیری موفقیت‌آمیز بود، Snøhetta را به دومین شرکت بخش خصوصی در ایالات متحده تبدیل می‌کرد که پس از معماری Bernheimer مستقر در بروکلین، که در پاییز گذشته اتحادیه شد، به اتحادیه تبدیل شد.

با این حال، از آنجایی که مدیریت معماری برنهایمر با این تصمیم موافقت کرده بود – طبق گفته AWU، Snøhetta اولین اتحادیه ای بود که در یک استودیوی معماری بخش خصوصی در بیش از 50 سال رای فدرال به رسمیت شناخته شد.

در حالی که ایالات متحده اکنون تنها یک شرکت معماری خصوصی با اعضای یک اتحادیه دارد، نروژ، جایی که Snøhetta در آن تأسیس شد، دارای اتحادیه معماران نروژ است.AFAG) که دارای 5700 عضو است. با این حال، یکی از سخنگویان استودیو گفت که این نهاد “به کانون وکلا نزدیکتر است تا اتحادیه هایی که ما اینجا آنها را می شناسیم”.

سخنگو گفت: «به ،وان مثال، آفاگ به نمایندگی از کارمندان مذاکره نمی کند و در استودیوی آنها نقشی ایفا نمی کند.

“در واقع، Snohetta در ایالات متحده از همان سیستم نمایندگی داخلی کارمندان دفتر نروژ استفاده می کند، جایی که کارمندان نمایندگ، را برای دفاع از منافع خود انتخاب می کنند و در هیئت مدیره قرار می گیرند.”

نتیجه حرکت سندیکائی اسنوهتا به دنبال چیزی است که به طور گسترده به ،وان یک فاصله دهی طول، از کار سازمان یافته در ایالات متحده در نظر گرفته می شود. طبق گزارش اداره آمار کار، عضویت در اتحادیه کارگران مزدبگیر و حقوق‌بگیر در سال 2022 10.1 درصد بود که کمترین تعداد ثبت شده است.

دیگر استودیوهای معماری که کمپین هایی برای تشکیل اتحادیه داشته اند، شامل جنبشی در میان برخی از کارگران معمار فروشگاه نیویورک است، اگرچه کارمندان آنجا حمایت کافی برای ارائه درخواست خود به NLRB را به دست نیاوردند.

ع، روی جلد بازسازی Snøhetta/Gensler در لابی 550 مدیسون فیلیپ جانسون توسط فرد چار، است.




منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/10/snohetta-usa-unionisation-unsuccessful/