دسته‌ها
اخبار

کارول راس بارنی می‌گوید آسمان‌خراش‌ها آنقدرها هم ارزشمند نیستند


کارول راس بارنی، برنده مدال طلای AIA در سال 2023، در این مصاحبه به Dezeen می گوید، شهرهای ایالات متحده باید برای ساختمان های متوسط ​​بیشتر و فضاهای عمومی بهتر تلاش کنند تا عادلانه تر شوند.

بارنی، که می دود معماران راس بارنیوی گفت که سرمایه گذاری در زیرساخت های کم ارزش، بازاندیشی در تراکم و ادامه باز ، عرصه معماری به روی ،ن و اقلیت ها برای بازاندیشی شهرها برای قرن بیست و یکم ضروری است.

این معمار متولد شیکاگو و ،ن شیکاگو گفت که اگرچه به بافت شهری متراکم‌تر نیاز است، اما آسمان‌،اش‌ها راه درستی برای ارائه آن نیستند.

آسمان ،اش ها “فقط غنائم خواهند بود”

او گفت: “ساختمان های بلند فقط زم، خوب هستند که شما به تراکم نیاز داشته باشید و ما زم، به تراکم نیاز داریم که نیاز به ارتباط چهره به چهره داشته باشیم.”

و من فکر می‌کنم که در نهایت آنها فقط جام خواهند بود زیرا آنقدرها هم ارزشمند نیستند.

بارنی استدلال کرد که تغییرات در عادات کاری ناشی از اینترنت پرسرعت گسترده و همه‌گیری کووید-19، کاستی‌ها را در نحوه برنامه‌ریزی شهرهای آمریکا آشکار کرده است.

پیاده‌روی در رودخانه شیکاگو با قایق‌ران
برترین ها: کارول راس بارنی دریافت کننده مدال طلای AIA در سال 2023 است. ع، از جان بوهم. ع، بالا: راس بارنی یک نوار پیاده رو از رودخانه شیکاگو طراحی کرد. ع، از استودیو کیت جویس

او گفت: “من فکر می کنم جهان در دو یا سه سال گذشته نوعی بیداری بی ادبانه داشت، زیرا ناگهان شهرها و جوامع ما آنطور که ما انتظار داشتیم کار ن،د.”

یکی از چیزهایی که ما یاد می‌گیریم این است که این ایده بسیار سنتی آمریکا در مورد شهرها – که آنها باید تقریباً افقی منطقه‌بندی شوند – کار نمی‌کند، به خصوص اکنون که کار ،یبی و شهرهای 24 ساعته داریم.

بسیاری از شهرهای آمریکا با منطقه بندی و سازماندهی افقی ساخته شده اند، به این م،ی که مناطق مختلف عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند، با تجارت در مرکز، ،ده فروشی و مس، که از مراکز خارج می شوند.

اما بارنی گفت که حتی تراکم در مناطقی مانند مرکز شهر شیکاگو و منهتن که از نظر ارتفاع طبقه بندی شده اند نیز وجود ندارد و به ،وان مثال به جای خالی زیاد فضای اداری در مرکز شهر شیکاگو اشاره کرد.

ایستگاه قطار در شیکاگو توسط کارول راس بارنی طراحی شده است
بارنی تعدادی پروژه عمومی و زیرساختی از جمله ایستگاه های متروی شیکاگو را طراحی کرده است. ع، از استودیو کیت جویس

در عوض، بارنی گفت، مفهوم “وسط گمشده” – نوع شناسی ساختم، که به نفع سازه های بلند مرتبه در مناطق قابل پیاده روی است – باید هنگام برنامه ریزی شهرها بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

او ادعا کرد که مناطقی از شیکاگو که این ایده را اتخاذ کرده اند، برای همه ،نانشان بهتر کار می کنند.

او گفت: «من فکر می‌کنم شیکاگو مظهر کاری است که شهرهای آمریکا باید انجام دهند تا عادلانه باشند.

ایده برابری در شهرها ایده مهمی است زیرا فکر می کنم کل کشورها و کل جوامع را از نظر اقتصادی سالم تر می کند.

“بسیاری از اوقات با میزان پولی که مردم به دست می آورند، یا می د،د، در چه نوع خانه ای زندگی می کنند، تحلیل می شود. اما من فکر می کنم که در زیرساخت ها و فضاهای ما و در امکانات عمومی ما نیز منع، می شود. پروژه بسیار جالبی است.”

بارنی بیشتر دوران حرفه ای خود را صرف تمرین در این شهر کرده است، شهری که به گفته او “آمریکایی ترین شهر” است و به دلیل ،یبی از مناطق حومه ای پراکنده و “آزمایشگاه عالی” برای آزمایش روش های جدید تصور از شهر بوده است. یک هسته با چگالی بالا

او شاید بیشتر به خاطر کارش در رودخانه شیکاگو، پروژه‌ای که مسیرهای پیاده‌روی، فضاهای تفریحی و جزئیات معماری را به یک امتداد 1.25 مایلی در امتداد رودخانه‌ای که از شهر می‌گذرد اضافه کرد، شناخته شده است.

“نبود طراحی یک مشکل اقتصادی است”

او همچنین تعدادی ایستگاه قطار در شهر طراحی کرد و تمرکز بر طراحی خوب برای فضاهای عمومی که اغلب نادیده گرفته می شوند، کلید چشم انداز او برای شهرهای سالم تر است.

او توضیح داد: «آنچه در طول سال‌ها آموخته‌ایم این است که در واقع، آنچه من شخصاً معتقدم، این است که فضاهای بین این دو بسیار مهم هستند.

این پروژه ها باید شامل مشاوره عمومی برای پی بردن به نیازهای یک جامعه باشد، روندی که او می بیند که رواج بیشتری دارد و کلیدی برای جهت دهی به طراحی حول “اه، مش، مشروع” برای گسترش طراحی برای رسیدگی به مشکلات در سطح شهر است.

“فقدان طراحی یک مشکل اقتصادی است و ارزشی که به ارمغان می آورد بسیار بیشتر از هزینه اقتصادی آن است.”

“و من فکر می کنم که تثبیت خط نهایی مانع از دستیابی ما به این ارزش می شود.”

ساختمان فدرال اوکلاهاما سیتی
بارنی ساختمان فدرال اوکلاهاما سیتی را از طریق مشارکت اجتماعی دوباره طراحی کرد. ع، از استیو هال/هدریش بلسینگ

بارنی همچنین از مدتها پیش از گسترش مشارکت ،ن در طراحی بوده است.

بارنی که در دانشگاه ایلینوی در Urbana Champaign تحصیل کرده است، خاطرنشان کرد که تنها سه زن در ک، فارغ التحصیلی او بودند.

او در ادامه به یکی از اعضای مؤسس تبدیل شد ،ن شیکاگو در معماری در سال 1974 اما می گوید که این صنعت هنوز از کمبود تنوع رنج می برد.

او گفت: “شما هنوز به بالاترین سطوح معماران در این حرفه نگاه می کنید، شرکا یا صاحبان شرکت های بزرگ ،ن هنوز در آنجا نمایندگی ندارند.”

کمیسیون های عمده هنوز به طور مکرر به ،ن داده نمی شود.

راس بارنی شیکاگو مک دونالد
بارنی برای طراحی فضاهای نادیده گرفته شده و طراحی زیبا برای مک دونالد در شیکاگو شناخته شده است. ع، کندال مک کاگرتی/ هال مریک

با این حال، بارنی برخی از برجسته ترین پروژه ها را در شهر خود و در سراسر کشور انجام داده است.

در سال 2001، او ساختمان فدرال شهر اوکلاهاما را پس از یک بمب گذاری تروریستی که بسیاری از ساختار از پیش موجود را در سال 1995 ویران کرد، طراحی کرد.

بارنی گفت که حرفه او توسط دو باور اصلی هدایت شده است.

او گفت: “اول از همه، من هرگز چیزی را ارائه نمی کنم که فکر نمی کنم باید ساخته شود. نمی خواهم.”

و دوم این است که من معتقدم برای هر مشکل یا چالشی صدها راه حل خوب وجود دارد، راه حل هایی که شما به آنها جایزه می دهید و محبوب خواهید شد.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/05/carol-ross-barney-skys،er-interview/