دسته‌ها
اخبار

چهار اینستالیشن و اثر هنری در Coachella 2023


ربات‌های غول‌پیکری که از معابد ج، آسیا مطلع شده‌اند و مجسمه‌ای «فیزیکی سایبری» از جمله نصب‌های جشنواره موسیقی و هنر کواچلا ولی در کالیفرنیا هستند.

برای دومین سال از زمان همه گیری کووید-19، جشنواره سالانه به دره کواچلا در خارج از لس آنجلس بازگشت و آثار هنری در مقیاس بزرگ تازه سفارش داده شده در کنار آثار سال های گذشته را به نمایش گذاشت.

مدیر هنری کواچلا، پل کلمنته، که از سال 2003 با جشنواره همکاری می کند، به Dezeen گفت که جشنواره اکنون از اجاره آثاری از رویدادهای دیگر مانند Burning Man به کنار هم قرار دادن آثار سفارشی در محل تبدیل شده است، کاری که از سال 2016 آغاز شد.

او به Dezeen گفت: «این بسیاری از مشکلات لجستیکی انتقال قطعات بزرگ از A به B و ساختن همه چیز در محل را برطرف می کند. ما مجبور نیستیم چیزی را در جاده های عمومی یا چیزی شبیه به آن ببریم.»

او ادامه داد: «اینجا همه چیز را بسیار آسان‌تر می‌کند.» و افزود که تیم سال‌ها قبل از نمایش آثارشان با هنرمندان شروع به کار می‌کند.

“ما می د،م چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه.”

کلمنته همچنین گفت که ظرفیت تولیدی که کارکنان باتجربه کواچلا ایجاد کرده اند به برخی از هنرمندان اجازه می دهد تا برخی از “بزرگترین آثاری را که تا به حال در آن شرکت کرده اند” خلق کنند.

او گفت: “ما می د،م چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند و می تو،م آنها را در طراحی نهایی راهنمایی کنیم.”

کلمنته خاطرنشان کرد که در حالی که یک موضوع منحصر به فرد به نفع انتخاب فرد به فرد انتخاب نشده است، یک ،صر چند رسانه ای قوی در آثار وجود دارد. جلوه‌های هر کدام با نوری که در شب بر روی هر یک از آنها پخش می‌شود، به شدت تغییر کرد.

در اینجا چهار نصب جدید ارائه شده در Coac،a 2023 آورده شده است.


مجسمه Holoflux Coac،a
نمای نصب Holoflux توسط Güvenç Özel. این ع، توسط لنس گربر، توسط کواچلا است.

Holoflux توسط Guvenc Private

طراح مستقر در LA Guvenc خصوصی یک مجسمه معماری به ارتفاع 60 فوت (18 متر) با ساختاری فولادی پیچیده شده در پارچه رنگین کم، ایجاد کرد. در طول روز، Holoflux کمی همراه با باد می وزد و نور را منع، می کند.

برای شب، اوزل مجموعه‌ای از پروژه‌های نقشه‌برداری سه‌بعدی را راه‌اندازی کرد که پارچه را با هنر دیجیتال می‌پوشاند، که برخی از آن‌ها از دوربین‌هایی تولید شده‌اند که رو به بیرون از پروژکتورها هستند و تصاویر محیط را تعدیل می‌کنند.

“[It s،ws] اوزل به Dezeen گفت: چگونه می توان معماری را در ا،یستم دیجیتال ادغام کرد. من خود را یک معمار فیزیکی سایبری می نامم زیرا کاری که انجام می دهم مربوط به ادغام دیجیتال و فیزیکی است.

کلمنته خاطرنشان کرد که این پروژه که شامل دو ضمیمه فوم ساخته شده دیجیتالی کوچکتر است، یکی از “سخت ترین” قطعاتی بود که خدمه ساخت کواچلا تا به حال مجبور به ساختن آن شده است.


مجسمه های رباتیک در کواچلا
نمای نصب Messengers توسط Kum، Fernando. این ع، توسط لنس گربر، توسط کواچلا است.

رسولان اثر کومکوم فرناندو

هنرمندان سریلانکا کومکوم فرناندو سه مجسمه عظیم را برای این رویداد خلق کرد که بلندترین آنها 80 فوت (24 متر) ارتفاع دارد.

فرناندو این فیگورها را به گونه‌ای خلق کرد که شبح‌های رباتیکی داشته باشند و آن‌ها را با نقوش رنگارنگی که در معابد هندو و بودایی در ج، آسیا یافت می‌شد پوشاند. این هنرمند کتابخانه ای از ال،ا را نگه می دارد که برای کارهای بزرگ خود از آنها استفاده می کند.

فرناندو گفت: «یک روز، اشیا را مرتب می‌کردم، و به نظر می‌رسید که شکلی شکل می‌دهند. سپس فکر کردم که باید با این ال،ا فیگورهایی بسازم.

هر مجسمه شامل یک ازاره است که به مردم اجازه می دهد جمع شوند و به مجسمه ها نگاه کنند، مجسمه هایی که به طور برجسته بین دو مرحله اصلی جشنواره قرار دارند. این چهره ها در طول شب توسط یک نور بنفش ملایم روشن می شوند.


مجسمه توپ مولکولی بنفش کواچلا
نمای نصب ابر مولکولی توسط وینسنت ،وی. این ع، توسط لنس گربر، توسط کواچلا است.

ابر مولکولی اثر وینسنت ،وی

هنرمند فرانسوی وینسنت لو روی مجموعه‌ای از گوی‌های صورتی براق را ایجاد کرد که به‌صورت خوشه‌ای روی میله‌های فولادی روی تپه‌ای کوچک مشرف به صحنه اصلی جشنواره قرار دارند.

به گفته این هنرمند، خوشه‌ها به آرامی روی محورها حرکت می‌کنند و پیکربندی‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند که حرکت مولکول‌ها را منع، می‌کند و یک “دیدگاه دائما در حال تغییر” را نشان می‌دهد.

در طول روز، گوی ها در برابر سرسبزی و ساختارهای سفید و چادرهای جشنواره، درخشان به نظر می رسند، در حالی که در شب نور پی،لی بر روی آنها تابانده می شود و حس حرکت را در اثر افزایش می دهد.


مجسمه های گل با کواچلا در پس زمینه
نمای نصب عدن توسط مگی وست. این ع، توسط لنس گربر، توسط کواچلا است.

عدن اثر مگی وست

هنرمند مستقر در LA مگی وست مجموعه ای از سیلوئت های گل را ایجاد کرد که بین شش تا 56 فوت (دو تا 17 متر) ارتفاع دارند که این تیم ادعا می کند “یکی از بزرگترین تاسیسات عکاسی سه بعدی جهان” است.

گل ها از وینیل پیچیده شده در اطراف سازه های فولادی و چوبی تشکیل شده اند. هر یک از طرح‌های گل‌ها بریده‌ای از ع،‌های وست از انواع گیاهان است که با پالت‌های رنگی گرم و سرد پوشانده شده‌اند که با گرفتن ع،‌ها در زیر نورهای رنگی، رنگ سرخابی ایجاد می‌کند.

او گفت: «با عکاسی از اشیاء آشنا با نورهای چند رنگ، کار من به بینندگان کمک می‌کند تا نگاه دقیق‌تری به طبیعتی که ممکن است بدیهی می‌دانند داشته باشند. «مثل بافت بوته های مار و برچه ها در مرکز نیلوفرها».

در شب، گل های عظیم با برآمدگی های آبی و بنفش غنی تکمیل می شوند.

جشنواره موسیقی و هنر Coac،a Valley از 14-16 آوریل و 21-23 آوریل در کالیفرنیا برگزار می شود. برای رویدادها، نمایشگاه ها و گفت،ای بیشتر در مورد معماری و طراحی به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/17/installations-coac،a-2023-giant-robot/