دسته‌ها
اخبار

چراغ گوشت نور برشت گاندر بر «خدمت‌کاران مکانیکی» نور می‌افکند.


برشت رایت گاندر، طراح مقیم نیویورک، دیوارکوبی با کامپوزیت سیلی، گوشت مانند ایجاد کرده است که توسط موتورها حرکت می‌کند تا بر «روش‌هایی که حتی معمولی‌ترین خانواده‌های خانگی اغلب با نشاط می‌پالند» تأکید کند.

قطعه روشنایی که Flesh Light نام دارد، از یک ماده سیلی، شبیه گوشت تشکیل شده است که بین یک سری اتصال دهنده های فولادی که با موتورهایی که مواد را کش می دهند، منبسط و منقبض می شوند، معلق است، به طوری که به نظر می رسد یک “رقص وهم انگیز” را اجرا می کند.

برشت رایت گاندر ابزار را روی یک پایه آلومینیومی دایره‌ای بزرگ با یک چراغ LED در وسط قرار داد که از طریق سیلی، می‌تابد.

برشت رایت گاندر فلش نور
برایت رایت گاندر دیوارکوب Flesh Light را ساخته است

گاندر به Dezeen گفت: «این یک طرح گمانه‌زنی است که هدف آن معطوف ، توجه به خدمتکاران مک،کی است که وظیفه معجزه‌آسا روشنایی را انجام می‌دهند.

من با نمایش یک شکل زندگی مصنوعی و تعیین تکلیف آن شکل زندگی که معمولاً با اشیای بی‌جان (شکل‌های دیوارکوب) مرتبط می‌شویم، بر روش‌هایی تاکید می‌کنم که حتی معمولی‌ترین خانواده‌ها اغلب در واقع، با نشاط می‌پندارند.»

این شی که در اصل از طریق Object Gallery در Art Basel 2023 در میامی رونمایی شد، مانند بسیاری از کارهای گاندر از مرز بین هنر کاربردی و مفهومی عبور می کند.

برشت رایت گاندر فلش نور
این شامل یک سایه سیلی، است که بین موتورها کشیده شده است

قطر این قطعه 95 اینچ (2.4 متر) و عمق 9 اینچ (22 سانتی متر) است.

آرایه موتورهایی که در ،مت بیرونی پایه دایره ای قرار گرفته اند را می توان برای سرعت تنظیم کرد و به حرکت سیلی، ریتم های متفاوتی داد که “شدت” نور منتشر شده را تغییر می دهد.

گاندر نه تنها از نقش فرعی که ما به اشیاء بی‌جان می‌دهیم، بلکه از خطوط مبهم بین موجودات زنده و اشیا “در حالی که به سوی ناشناخته‌های هوش مصنوعی می‌رویم” آگاه شد.

طراح ایده‌های خود را به نظریه متقابل یا ارتباط متقابل بین افراد و اشیا نسبت می‌دهد، که به گفته او در «بحث‌ها درباره تغییرات اکولوژیکی و محیطی فعلی» «ارز» پیدا کرده است.

گاندر گفت: «تقریباً همه طراحان و معماران موافق هستند که ما با محیط و خود همکاری می کنیم.

“اما یک فرمول از این معا، کمتر مورد توجه قرار گرفته است: روشی که ما محیط های خود را ،یب می کنیم، نه فقط به ،وان عواملی که آنها را تحت تاثیر قرار می دهند، بلکه به م،ای واقعی کلمه به ،وان آنها – ما به صورت متقابل با محیط اطراف خود، که ما هستیم، وجود داریم.”

برشت رایت گاندر فلش نور
این به م،ای به چالش کشیدن ادراک از اشیاء غیر صمیمی است

Flesh Light جدیدترین اضافه شده به مجموعه آثار گاندر به سبک کروننبرگ است که از “تکرار سیزیفی»، که به گفته او برای این است که مردم را زیر سوال ببرد که چرا کاری را انجام می‌دهند و ماهیت مک،کی زیست‌شناسی را برجسته می‌کند.

او گفت: “محدودیت های آشکار در ساخته های من – که عملکردی را انجام می دهند، اما به نظر می رسد می خواهند کارهای بیشتری انجام دهند – همچنین نشان دهنده شک و تردید من نسبت به ایده خودمختاری به طور کلی است. دیوارکوب ها انتخاب نمی کنند که دیوارکوب باشند.”

نمونه های دیگر از کارهای گاندر عبارتند از Another Fucking Lamp، نصبی که شامل تعدادی “روزنه” ،تیکی سیلی، است.

عکاسی توسط Simon Leung است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/02/brecht-gander-flesh-light-lamp/