دسته‌ها
اخبار

پیرو لیسونی می گوید ایتالیا بهترین مکان در جهان برای طراحی است


ترویج: اوایل امسال سفارت ایتالیا در لندن میزبان روز طراحی ایتالیایی (IDD) بود که هدف آن ترویج طراحی ایتالیایی با تمرکز بر کیفیت و هنر آن بود.

IDD که اکنون در هفتمین دوره خود قرار دارد، در تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایتالیا در سرتاسر جهان در آستانه Salone del Mobile، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های مبلمان که در هفته طراحی میلان 2023 برگزار می‌شود، برگزار می‌شود.

اینیگو لامبرتینی، سفیر ایتالیا در بریت،ا گفت: «ساخت ایتالیا یک پلتفرم برتر است، یک شهرت بلامنازع در بازارهای بین‌المللی، جایی که ایتالیا ایده‌ها را به همان اندازه محصولات صادر می‌کند و روندها را به اندازه ال،ا تحت تأثیر قرار می‌دهد». طراحی ایتالیایی پیشرفته ترین بیان این پیچیدگی است.

به ،وان بخشی از رویداد لندن، سفارت میزبان گفتگو با معمار ایتالیایی و بنیانگذار بود لیسونی و شرکا، پیرو لیسونی در گفتگو با معاون سردبیر Dezeen، Cajsa Carlson.

دو چراغ کروی
بحث بر نور و پایداری در فرآیند تولید متمرکز بود

لیسونی در مورد رویکرد خود به پایداری به کارلسون گفت که ایجاد اشیایی با طول عمر در طراحی ایتالیایی اهمیت زیادی دارد و او معتقد است که هنوز جایی بهتر از ایتالیا برای خلق وجود ندارد.

او به حضار گفت: برای ساخت ایده شخصی من از طراحی صنعتی یا طراحی مبلمان یا طراحی زندگی، ایتالیا بهترین مکان است. میلانو به دلایل فنی بهترین مکان است زیرا وقتی در میلان هستید، جامعه و فرهنگ شما را احاطه کرده است.

برای من، اگر می‌خواهید چیزی متفاوت از بقیه دنیا بسازید، اگر نیاز به طراحی چیزی دارید و ،ی نیاز به تولید چیزی شبیه نمونه اولیه یا توسعه فناوری‌ها دارد، شما در بهترین از بهترین‌ها در جهان هستید. جهان.”

بحث روز طراحی ایتالیایی
گفتگو توسط معاون سردبیر Dezeen، Cajsa Carlson مدیریت شد

به گفته سفارت، این رویداد تاریخچه و همچنین وضعیت فعلی صنعت طراحی ایتالیا را که 64000 متخصص در حال حاضر در این بخش مشغول به کار هستند، نشان داد.

لیسونی همچنین به تحسین خود از طراحان بزرگ ایتالیایی قرن بیستم که پیش از او بوده اند اشاره کرد. او گفت: “استادان بزرگ – کاستیلیونی، ماگیسترتی، سوتاساس، اسکارپا – آنها در نهایت چیزی کاملاً برجسته طراحی ،د.”

به ،وان بخشی از این رویداد، مجموعه ای از مبلمان طراحی شده توسط Lissoni برای برندهای ایتالیایی فعال در بریت،ا، از جمله B&B Italia، Living Divani، Porro، Lema، Kartell و Flos به نمایش گذاشته شد.

طرح های نورپردازی که روی دیوار نمایش داده می شوند
هدف روز طراحی ایتالیایی (IDD) ترویج طراحی ایتالیایی با تمرکز بر کیفیت و هنر آن بود

هم‌اکنون در هفتمین دوره، روز طراحی ایتالیایی توسط و، امور خارجه و همکاری بین‌المللی و و، فرهنگ ایتالیا، همراه با آژانس تجاری ایتالیا، Associazione per il Disegno Industriale (ADI)، Fondazione ADI – Comp،o D Collection برگزار می‌شود. Oro، Triennale di Milano، Salone del Mobile di Milano و Federlegno Arredo.

Salone del Mobile امسال در میلان از 18 تا 23 آوریل 2023 همراه با Euroluce، نمایشگاهی در زمینه نورپردازی برگزار شد.

با بحث در مورد رابطه بین مردم و محیط زیست، انرژی و پایداری، IDD با هدف برجسته ، ایده‌های اصلی در قلب پیشنهاد رم برای میزب، نمایشگاه جه، 2030، با موضوع «مردم و سرزمین‌ها: بازسازی شهری، شمول و نوآوری» بود. انتخابات نوامبر آینده در پاریس برگزار خواهد شد.

لیسونی استودیوی خود را در سال 1986، یک سال پس از اتمام دوره آموزشی خود به ،وان معمار، راه اندازی کرد. او در سال‌های اخیر به خاطر طراحی محصولات و طراحی داخلی‌اش بیشتر شناخته شده است و برای مجموعه‌ای از برندهای برجسته از جمله Cappellini، Flos و Kartell و همچنین B&B Italia کار کرده است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد روز طراحی ایتالیایی، به وب سایت آن مراجعه کنید.

محتوای مشارکت

این مقاله توسط Dezeen برای سفارت ایتالیا به ،وان بخشی از یک مشارکت نوشته شده است. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری ،ب کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/21/piero-lissoni-at-italian-design-day/