دسته‌ها
اخبار

پنج کفش پرینت سه بعدی در هفته مد پاریس رونمایی شد


با کفش‌های پرینت سه‌بعدی در سراسر کت‌واک‌های هفته مد پاریس، به پنج مورد از جالب‌ترین کفش‌ها، از کفش‌های دربی هوشمند خانه مد دیور تا پلت‌فرم ضخیم برند Rains، برند مد دانمارکی نگاه می‌کنیم.

در آ،ین هفته مد پاریس، چکمه‌هایی با زیره‌های پرینت‌شده سه‌بعدی و کفش‌هایی که توسط پرینترهای سه‌بعدی ساخته شده‌اند، نشان می‌دهند که این فناوری لحظه‌ای را در کفش‌ها سپری می‌کند.

اگرچه کفش‌های پرینت سه بعدی تقریباً یک دهه است که وجود دارند، برندهای بزرگ مد – به ویژه خانه‌های لباس – به ندرت از این فناوری در طراحی‌های خود استفاده کرده‌اند.

برندهای پوشاک ورزشی این اتهام را رهبری کرده اند

استثناهای قابل توجه عبارتند از طراح هلندی Iris van Herpen، که با طراح Rem D Koolhaas برای به نمایش گذاشتن کفش های چاپ سه بعدی در کت واک کوتور در سال 2013 کار کرد.

در همین حال، شرکت‌های پوشاک ورزشی از امکانات دقیق و سفارشی‌سازی ارائه شده توسط این فناوری استقبال کرده‌اند و مجموعه گسترده‌ای از مربی‌ها در حال حاضر وجود دارند که ،اصر پرینت سه‌بعدی را ادغام می‌کنند.

غول پوشاک ورزشی نایک در سال 2013 از پرینت سه بعدی برای ایجاد میخ های کفش فوتبال استفاده کرد در حالی که رقیب آدیداس در سال 2016 پیشنهاد چاپ سه بعدی را عرضه کرد. اندکی پس از آن، شرکت آمریکایی Under Armor با انتشار کفش های خود، به لیست شرکت های تولید کننده پوشاک ورزشی پیوست که پرینت سه بعدی را در کفش ها استفاده می کنند مربی های زیره مشبک.

کفش های پرینت سه بعدی همنام در هفته مد پاریس
کفش های همنام دارای زیره های پرینت سه بعدی هستند

با این حال، با پیشرفت فناوری، برندهای بیشتری – از جمله شرکت‌های مد روز – از مزایای استفاده از چاپ سه بعدی در تولید کفش خود آگاه شده‌اند.

شرکت چاپگر HP که با برند هلندی Botter و شرکت پوشاک ورزشی Reebok برای طراحی یک جفت سه بعدی همکاری می کند، “مزایای آن سرعت و چابکی در توسعه محصول و آزادی در فرآیند طراحی است که امکانات زیادی را در مورد شخصی سازی و ایده های جدید ارائه می دهد.” کفش های چاپ شده اخیرا به Dezeen گفته اند.

در اینجا پنج کفش با ،اصر پرینت سه بعدی که در هفته مد پاریس به نمایش درآمدند، آورده شده است:


کفش های مشکی دیور در هفته مد پاریس

کارلو توسط دیور

خانه مد فرانسوی دیور، مدل‌هایی را با دربی‌های توری مشکی با ساختار مشبک و لوگوی دیور روی کفه‌های آن به پایین فرستاد.

برای ایجاد این کفش، طراحان یک کفش سنتی دیور کارلو را اسکن ،د تا یک فرم دیجیتالی ایجاد کنند و سپس بافت مشبک آن را طراحی ،د. در طول 12 ساعت، کفش کارلو پرینت سه بعدی شد و سپس پولیش و تمیز شد تا پودر سفید باقی مانده از آن پاک شود.

ویدئویی که توسط این برند منتشر شده است مراحل درگیر در این فرآیند را به نمایش گذاشت. این سازمان ادعا می‌کند که ۸۰ درصد کفش‌ها را می‌توان بازیافت کرد و پس از برداشتن زبان، زیره و بند کفش‌ها دوباره استفاده کرد.


یک جفت کفش پلت فرم مشکی

پوفر بوت توسط Rains و Zellerfeld

داخل سالن تئاتر دو شاتل، برند دانمارکی باران اولین کفش چاپ سه بعدی خود را که توسط شرکت کفش چاپ سه بعدی آلم، تولید شده بود، معرفی کرد. فیلد سلولی.

اگرچه این کفش ها درشت هستند و پلت فرم بزرگی دارند، اما سبک وزن و انعطاف پذیر هستند. آنها برای تمجید از مجموعه لباس های این برند طراحی شده اند که کت های پف دار سایز بزرگ و سیلوئت های متورم غالب بود.


کفش ورزشی Reebok x Botter

Reebok x Botter Sneaker توسط Reebok، Botter و HP

یک ح،ون دریایی که گفته می‌شود الهه یون، زهره برای شانه ، موهایش از آن استفاده می‌کرد، نقطه شروع این مربی‌های رنگارنگ با کفی برآمده بود.

برند هلندی Botter با شرکت پوشاک ورزشی Reebok در این کفش ورزشی که با استفاده از تکنیک های مح،اتی پیشرفته و چاپگر HP Multi Jet Fusion 3D فقط در 15 روز تولید شد، همکاری کرد.

هر کفش به طور کامل از یک ماده، پلی یورتان ترموپ،تیک (TPU) ساخته شده بود و با رنگ هایی که Botter مربوط به دریای کارائیب است، رنگ آمیزی شده بود.


یک جفت چکمه همنام

Silkroad با نام

چکمه و پاشنه با رویه چرمی و زیره مشبک چاپ سه بعدی تولید شده توسط شرکت فناوری چاپ سه بعدی کربن در برند مد تایو، ارائه شد همنامنمایش

این کفش ها با وسایل اسپرت مانند شلوار ، و کلاه بسکتبال ست می شدند. در جاهای دیگر، مدل‌ها لباس‌هایی می‌پوشیدند که بر اساس مد Y2K بود – سبک‌هایی که در اوایل دهه 2000 رایج بودند.


کفش آبی از KidSuper

Heal Your Soul, Heel Your Sole توسط KidSuper و Zellerfeld

این کفش‌های آبی روشن که از لایه‌های پلی‌اورتان ترموپ،تیک ساخته شده‌اند – پ،تیک ،تیکی – در زمان برند آمریکایی رونمایی شدند. KidSuperنمایش بهار تابستان 2023 در هفته مد پاریس در ماه اکتبر.

کفش‌های بدون بند به‌صورت دیجیتالی بافته شده‌اند تا بافتی شبیه به بافت ایجاد کنند که در هنگام لمس، لطیف و فنری به نظر می‌رسد در حالی که قوس کشیده آن شکل رسمی‌تری به کفش می‌دهد.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/03/3d-printed-s،es-paris-fa،on-week/