دسته‌ها
اخبار

پنج پروژه طراحی و معماری دانشجویی که به مرگ پاسخ می دهند


نمایش های مدرسه Dezeen: ما پنج پروژه دانش‌آموزی را انتخاب کرده‌ایم که در برنامه‌های مدرسه Dezeen نمایش داده می‌شوند که موضوعات مربوط به مرگ، دفن و مفهوم زندگی پس از مرگ را بررسی می‌کنند.

این دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انتخاب کرده‌اند که در پروژه‌های خود از مفهوم مرگ سرنخ‌هایی بگیرند و ملاحظات عاطفی و عملی را هنگام پرداختن به این ایده بررسی کنند.

پروژه‌های این جمع‌بندی شامل فرآیند تدفین است که از مزیت‌های قارچ میسلیوم استفاده می‌کند، روایتی که از طریق توالی اتاق‌هایی که با مراحل غم و اندوه مطابقت دارند، و کوره‌سوزی که در اطراف ویرانه‌های خانه‌ای قرن نوزدهمی ساخته شده است، بیان می‌شود.

این پروژه ها از دانش آموز، است که در دوره های طراحی محصول، معماری و طراحی داخلی در موسسات بین المللی از جمله آکادمی هنر ویلنیوس، دانشگاه راونزبورن لندن، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، دانشکده هنر و طراحی کورکوران در دانشگاه جورج واشنگتن و دانشگاه سنگاپور ثبت نام کرده اند. فناوری و طراحی.


زندگی پس از زندگی اثر میلدا پاکارکلته

میلدا پاکارکلته، دانشجوی طراحی محصول، زیارتگاهی روی دیوار ایجاد کرد که شامل سه ،صر نمادین مرگ و زندگی پس از مرگ است: آب، آتش و خاک.

یک ع، را می توان در پانل پشتی نگه داشت و تنها زم، آشکار می شود که ،ی شمع را در نگهدارنده شمع یخی روشن کند، که آب می شود و به ،ه خود درخت کوچک را آب می کند.

پاکارکلته گفت: “شیء دوم مکان ویژه ای برای یادآوری مردگان در خانه است.” به دلیل مک،سم تعادل در داخل، ع، فرد متوفی تنها زم، ظاهر می شود که شمع روشن باشد.

“ع، با ذوب شدن یخ به آرامی بسته می شود و مدت زمان محدودی برای به خاطر سپردن ایجاد می کند. آب پایین می آید و صدای آرام بخشی ایجاد می کند.”

دانشجو: میلدا پاکارکلته
مدرسه: آکادمی هنر ویلنیوس
دوره: طراحی محصول کارشناسی ارشد

نمایش کامل مدرسه ›


آیین بازاندیشی: رویکردی پایدار به مرگ اثر نانچالی ربکا ویت

به ،وان بخشی از مطالعات معماری خود، دانشجوی Nanchalee Rebecca Waite روی پروژه ای کار کرد که فرآیند دفن را از طریق استفاده از نخ های قارچی میسلیوم بازنگری می کند.

ساختم، که برای قرار دادن این فرآیند طراحی شده است بر روی میزی واقع در زیر نورگیر متمرکز شده است و مک، را به راحتی در دسترس برای بدنه قرار می دهد تا روی آن کار شود.

ویت گفت: «آیین بازاندیشی با رابطه بین مرده و زنده روبرو می شود.

این پروژه اهمیت و تعریف تشریفات مربوط به مرگ را با ارائه یک جایگزین پایدارتر برای سیستم های تدفین از طریق استفاده از قارچی به نام میسلیوم بررسی می کند.

دانشجو: نانچالی ربکا ویت
مدرسه: دانشگاه راونزبورن لندن
دوره: لیسانس (Hons) معماری

نمایش کامل مدرسه ›


فضایی پر از تاریکی پر از سایه

جزیره غم اثر کتی

لای یو نگا کتی، دانشجوی محیط و طراحی داخلی، پروژه‌ای روایی ایجاد کرد که سفر یک دختر را در یک سری اتاق‌ها بر اساس مراحل غم و اندوه توصیف می‌کند.

اتاق ها با استفاده از نور طبیعی و نحوه حرکت آن در طول روز این مراحل را نشان می دهند.

کتی گفت: «جزیره غم» داستان دختری است که در ماتم است و در رویاهایش به فضایی خیالی فرار می کند. اتاق ها بر اساس مراحل مختلف غم از جمله انکار، خشم، افسردگی و پذیرش طراحی شده اند.

فضاها با دستکاری و کنترل نور و سایه بر ویژگی های هر مرحله غم تاکید می کنند.

دانشجو: لای یو نگا کتی
مدرسه: دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ
دوره: کارشناسی (Hons) در محیط و طراحی داخلی

نمایش کامل مدرسه ›


مجموعه کوره سوز با چشم انداز جنگل

جسد سوزی خاطره اثر یی چن چانگ

دانشجوی یی چن چانگ در طول دوره معماری داخلی خود تصمیم گرفت تا پروژه استفاده مجدد تطبیقی ​​را دنبال کند که بقایای یک خانه قرن نوزدهمی در نزدیکی آستین، تگزاس، به یک مجموعه کوره‌سوزی تبدیل شود.

ساختمان ها از نور و مجاورت با طبیعت برای تقویت سایت به ،وان فضایی برای تأمل در ناپایداری زندگی استفاده می کنند.

یی چن چانگ گفت: «حضور نمادین مرگ در همه جا ما را تشویق می کند تا زندگی را گرامی بداریم و عمیق زندگی کنیم.

ارجاعات به مرگ، دفن، ماندگاری/ناپایداری و ابدیت در طول توالی فضاهایی که آرامشی را برای تأمل فراهم می‌کنند، ثبت می‌شوند.

دانشجو: یی چن چانگ
مدرسه: دانشکده هنر و طراحی کورکوران در دانشگاه جورج واشنگتن
دوره: استودیو 5 – فارغ التحصیل

نمایش کامل مدرسه ›


5 سوزاندن امید اثر Sng Ei Jia

سوزاندن امید اثر Sng Ei Jia

Sng Ei Jia دانشجوی کارشناسی ارشد معماری پایان نامه ای را انجام داد که به بررسی رسوم سنتی سنگاپور در سوزاندن هدیه های کاغذی برای مردگان می پردازد.

این شیوه فرهنگی به دلیل ظهور فناوری و فقدان صنعتگران برای ایجاد اقلام کاغذی نادرتر شده است.

Sng Ei Jia گفت: “این رسم تا همین اوا، نقش فرهنگی مهمی در هنگام مرگ ایفا می کرد و اکنون متأسفانه در معرض ناپدید شدن است.” با مقایسه تکنیک‌ها و طرح‌های مجسمه‌های کاغذی سنتی و معاصر، هدف پایان‌نامه M.Arch Sng Ei Jia ارائه روشی جدید برای ایجاد هدایای تشریفاتی کاغذ خانه برای متوفی است.

دانشجو: Sng Ei Jia
مدرسه: دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور
دوره: استودیوی کارشناسی ارشد معماری، معماری و طراحی پایدار

نمایش کامل مدرسه ›

محتوای مشارکت

این پروژه ها در نمایش های مدرسه از موسساتی که با Dezeen شریک هستند ارائه می شود. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری ،ب کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/07/design-and-architecture-projects-death-sc،ols،ws/