دسته‌ها
اخبار

پنجره “انفجار بمب” به خانه تعطیلات پناهگاه جنگ جهانی دوم بریده شد


استودیوی بریت،ایی Corstorphine & Wright یک پناهگاه جنگ جه، دوم در دورست، بریت،ا را به خانه ای برای تعطیلات تبدیل کرده است که یک پنجره به شکل انفجار در جلوی آن بریده شده است.

این خانه تعطیلات دو خوابه مشرف بر کانال ،یسی در نزدیکی روستای رینگستد، پناهگاهی را اشغال می کند که به ،وان بخشی از سیستم تشخیص راداری زنجیره ای در سال 1939 ساخته شده است.

کورستورفین و رایت با مهندس سازه کار کرد تقارن ها برای حفظ حس تاریخ با حفظ تقریباً تمام ساختار موجود.

خانه تعطیلات در پناهگاه جنگ جه، دوم
کورستورفین و رایت یک خانه تعطیلات در پناهگاه جنگ جه، دوم ایجاد ،د

ج، پلانت، مدیر کورستورفین و رایت، گفت: «ما می‌خواستیم این سازه متروک را به ،وان یک خانه تعطیلات تغییر دهیم، اما این کار را به گونه‌ای انجام دهیم که تاریخ و اهمیت تاریخی ساختمان را برای هر ،ی که در ساختمان می‌ماند خوانده و تجربه کند. دیزین.

“با وجود چالش های فیزیکی، مهمترین چیز برای ما به ،وان طراح این بود که داستان سنگر را بازگو کنیم. اگر دیوارها را گچ کاری و رنگ آمیزی کرده بودیم، اتصالات استاندارد و کف چوبی را نصب می کردیم، تمام حس ساختمان اصلی از بین می رفت.” او ادامه داد.

“ضروری است که وقتی در پناهگاه می‌م،د، آگاه باشید که در پناهگاهی می‌م،د، نه هیچ خانه‌ی تعطیلات دیگری و تاریخ را تجربه می‌کنید.”

پنجره انفجار بمب
پنجره انفجار بمب نور را به خانه تعطیلات راه می دهد

در حالی که ا،ر ساختار پناهگاه 76 متر مربعی حفظ شده بود و در معرض دید قرار گرفت، استودیو سوراخ بزرگی را در دیوار جلویی ایجاد کرد تا به ،وان یک پنجره عمل کند.

کورستورفین و رایت به ،وان اشاره ای بازیگوش به تاریخ ساختمان در زمان جنگ، این سوراخ را طوری شکل دادند که شبیه انفجار بمب به نظر برسد.

پلانت توضیح داد: «این افتتاحیه در یک راه حل طراحی بازیگوش بیان شد که به زبان بومی زمان جنگ از یک باز شدن انفجار اشاره می کند.

“گشایش انفجار یک راه حل بازیگوش، از نظر فنی چالش برانگیز است و یک بحث واقعی است. پیشنهادات ما به شدت توسط سهامدار، که مانند ما قدرد، ،د که چنین ساختار منحصر به فردی با تاریخچه ای غنی از زمان جنگ نیاز به رویکردی جسورانه دارد، مورد حمایت قرار گرفت.”

اتاق خواب در خانه تعطیلات پناهگاه
اتاق خواب اصلی مستقیماً به فضای نشیمن باز می شود

در داخل پناهگاه، اتاق ها در اطراف فضای نشیمن مرکزی قرار گرفته اند که شامل یک اجاق گاز چوبی، صندلی و یک میز ناهار خوری است.

اتاق خواب اصلی با یک در شیشه ای از اتاق نشیمن جدا می شود، در حالی که آشپزخانه، اتاق خواب دوم و حمام در اتاق ها در طرفین قرار گرفته بودند. دومین سوراخ کوچکتر انفجار بمب ایجاد شد تا نور وارد اتاق خواب دوم شود.

دیوارهای بتنی آشکار در آشپزخانه
دیوارهای بتنی در سرتاسر پناهگاه در معرض دید قرار گرفتند

Corstorphine & Wright می خواستند فضای داخلی ویژگی ساختمان را حفظ کند و در عین حال آن را برای مهمانان راحت کند. دیوارهای بتنی در معرض دید قرار گرفتند و یک کف بتنی صیقلی در سراسر خانه تعطیلات گذاشته شد.

پلانت گفت: “با اعمال ن، هیچ گونه پرداختی در داخل بتن سازه ای، ما توانستیم احساس یک پناهگاه را حفظ کنیم.”

وی ادامه داد: “این به م،ای عایق‌سازی و عایق‌سازی ساختمان از بیرون بود. یک کف بتنی صیقلی و عایق‌شده جدید با گرمایش از کف در سرتاسر محیطی راحت همراه با مبلمان و نازک کاری جدید فراهم می‌کند.”

بتن دارای رنگ طبیعی گرمی است که احتمالاً به دلیل معادن سنگ محلی پورتلند است که همراه با روشنایی جدید و مشعل چوبی گرمای دلپذیری را به فضاها ارائه می دهد.

پنجره به پناهگاه بریده شده است
پنجره به پناهگاه بریده شد

این پروژه در ابتدا توسط استودیوی بریت،ایی Lipton Plant طراحی شد که از آن زمان با Corstorphine & Wright ادغام شد.

پناهگاه‌های دیگری که به خانه‌های تعطیلات تبدیل شده‌اند شامل این پناهگاه در هلند است، در حالی که Petr Hájek Architekti یک مرده‌سوز حیوانات خانگی را در پناهگاهی در جنگ سرد در جمهوری چک ایجاد کرد و استودیوی کره ج،ی CoRe Architects یک پناهگاه تانک در نزدیکی سئول را به یک مرکز خلاق تبدیل کرد.

عکاسی توسط ویل اسکات.


اعتبار پروژه:

معمار: کورستورفین و رایت
پیمانکار: مشرق
مهندس سازه: تقارن ها
نقشه بردار کمیت: تیم ریچاردز


منبع: https://www.dezeen.com/2023/07/13/wwii-bunker-،liday-،me-dorset-corstorphine-wright/