دسته‌ها
اخبار

پنتاگرام کیت چراغ قوه امبسا پلی با کودکان پناهنده طرح است


استودیوی طراحی پنتاگرام با شرکت اجتماعی Ambessa Play همکاری کرده است تا یک چراغ قوه DIY بسازد که برای کودکان در کمپ های پناهندگان ارسال می شود.

را چراغ قوه امبسا پلی را می توان از یک کیت قطعاتی که به گونه ای طراحی شده است که برای بچه ها در حین آموزش علم و برق به آنها آسان باشد، جمع آوری شود.

بنگاه اجتماعی وارد کرد پنتاگرام با Jon Marshall همکاری کنید تا طرح صنعتی چراغ قوه را توسعه دهد که ظاهری رنگارنگ و لمسی در داخل و خارج دارد.

ع، تخت از چراغ قوه Ambessa Play جدا شده و روی میز به همراه بسته بندی و دستورالعمل آن
چراغ قوه Ambessa Play یک کیت مونتاژ DIY است

مارشال و تیمش قصد داشتند به چراغ قوه طراحی متمایز و سرگرم کننده ای بدهند که مطابق با مدل تجاری یک به یک Ambessa Play باشد. به ازای هر کیت ،یداری شده، یک کیت دیگر دقیقاً مشابه آن به یک کودک آواره خارج از مدرسه تحویل داده می شود.

چراغ قوه بر روی یک مک،سم باد ، بدون باتری کار می کند و شکلی صاف و به اندازه کیف پول دارد که مارشال به Dezeen گفت که از طریق کارگاه هایی با کودکان در اردوگاه های پناهندگان انتخاب شده است، جایی که آنها می توانند نمونه های اولیه سه بعدی کاربردی را آزمایش کنند.

این کارگاه ها از طریق مشارکت با سازمان برگزار شد شورای پناهندگان و دیگر موسسات خیریه، که به پنتاگرام و آمبسا پلی اجازه دادند تا به طور منظم با مخاطبان هدف خود در طول فرآیند طراحی ملاقات کنند.

ع، دو چراغ قوه آبی-سبز کم رنگ به شکل دسته های کارت، یکی از جلو و دیگری از پشت.  رو به جلو یک چراغ دایره ای بزرگ با صفحه نارنجی روشن زیر آن دارد
این چراغ قوه توسط پنتاگرام طراحی شده است تا متمایز و سرگرم کننده به نظر برسد

مارشال گفت: «ما حدود شش تا هشت مفهوم اولیه را برای فرم خارجی، از جمله اشکال استاندارد مشعل استوانه‌ای، توسعه دادیم.

بچه‌ها در واقع تصمیم را برای ما در مورد طرح نهایی گرفتند. آنها فرم مستطیلی تخت را انتخاب ،د زیرا فشرده‌ترین شکل بود و دوست داشتند که در جیب جا شود.»

وی افزود: “آنها همچنین خاطرنشان ،د که این طرح به چراغ قوه اجازه می دهد تا به ،وان یک مشعل دستی عمل کند، اما می تواند به صورت عمودی بر روی سطح میز مانند یک فانوس برای مطالعه قرار گیرد.”

چراغ قوه تمام شده دارای یک بند نیز می باشد تا بتوان آن را دور گردن قرار داد. می توان آن را با استفاده از میل لنگ دستی برای شارژ سریع یا با برداشتن آن، با استفاده از صفحه جلویی برای شارژ نگه داشتن دستگاه پیچید.

ع، چراغ قوه امبسا پلی که به صورت صاف روی پشت خود قرار گرفته است، همانطور که از یک طرف دیده می شود.  یک میل لنگ دستی نارنجی به جلو وصل شده است
برای سیم پیچی آسان و سریع می توان یک لنگ دستی وصل کرد

سیم پیچ یک خازن را شارژ می کند که برای فشرده نگه داشتن طراحی و جلوگیری از مشکلات ایمنی باتری ها انتخاب شده است. به گفته آمبسا پلی، یک تا دو دقیقه سیم پیچی انرژی کافی برای تامین انرژی لامپ LED برای حدود 15 دقیقه ایجاد می کند.

برای اجزای داخلی، تیم پنتاگرام بر ایجاد جزئیات لمسی جذاب و در عین حال ساده‌سازی چیدمان برای سهولت در مونتاژ تمرکز کرد. 10 جزء به طور کلی و 16 مرحله ساخت وجود دارد.

مارشال گفت: «بسیاری از نمونه‌سازی‌های ما حول محور توسعه و اصلاح مراحل ساخت قطعات الکترونیکی به منظور ایجاد تعادل بین سادگی مونتاژ و یادگیری در مورد قطعات بود.

ع،ی از داخل چراغ قوه Ambessa Play که اتصالات کابلی رنگارنگ مانند کلید صفحه کلید را در امتداد سمت راست و سیم‌های سفید، آبی و قرمز را نشان می‌دهد که آنها را به هم متصل می‌کنند.  دست های یک نفر با سیم ها بازی می کند
داخل دستگاه به گونه ای طراحی شده است که جذابیت لمسی داشته باشد

او افزود: «ما همچنین دقت زیادی در چیدمان و گروه‌بندی اجزای آن انجام دادیم تا طراحی را از نظر گرافیکی دلپذیر کنیم، نه فقط از نظر زیبایی‌شناسی، بلکه به راحتی طرح را به دستورالعمل‌های ساخت چاپ شده ترجمه کنیم».

کانکتورهای کابلی رنگی و کلیدی مانند یک طراحی سفارشی هستند که زم، ایجاد می شوند که استفاده از گزینه های خارج از قفسه برای کودکان در طول آزمایش بسیار دشوار بود.

مارشال گفت: «این احتمالاً چالش‌برانگیزترین جنبه فنی حل طرح بود.

بدنه چراغ قوه از پ،تیک ABS ساخته شده است که مارشال می گوید به دلیل مقاوم بودن و ماندگاری طول، آن انتخاب شده است و من، محصولی است که برای تعمیر و طول عمر طراحی شده است.

ع، تخت از اجزای مختلف چراغ قوه امبسا پلی
این کیت از ده جزء قابل تعویض و تعمیر ساخته شده است

کیت چراغ قوه اولین محصول شرکت Ambessa Play است که توسط کارمند فناوری سارا برکای تاسیس شد. این شرکت اجتماعی قصد دارد این کیت‌ها را از طریق کارگاه‌هایی که با موسسات خیریه شریک فعلی آنها برگزار می‌شود، به کودکان در کمپ‌ها تحویل دهد.

پنتاگرام یک استودیوی طراحی بین المللی است که در حال حاضر توسط 22 شریک برابر که از حوزه های مختلف طراحی آمده اند اداره می شود. مارشال که در دفتر لندن مستقر است، از سال 2018 شریک بوده است.

او قبلاً روی طراحی صنعتی تعدادی از کیت‌های یادگیری STEM و ،اب‌بازی‌های تعاملی، از جمله پخش‌کننده صوتی بدون صفحه نمایش Yoto و کیف پول رمزنگاری Pigzbe کار کرده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2023/05/10/pentagram-designs-ambessa-play-flashlight-kit-child-refugees/