دسته‌ها
اخبار

پل چوبی DL-Atelier بر فراز قلعه چینی معلق است


«آشوب یک نردبان است» اشاره DL-Atelier به دیوار بزرگ است

شرکت معماری چینی DL-Atelier سه پروژه مرتبط با هم برای Xiaoxi B&B در Huairou طراحی می کند. پکن، واقع در نزدیکی چیندیوار بزرگ سازه ها به شکل روستایی در نظر گرفته می شوند هتل ها به جای B&B های سنتی. هدف این معماری ایجاد یک تجربه زندگی منحصربفرد از «دور شدن از زندگی روزمره» و ایجاد سبک زندگی «اینجا و اکنون» برای کاربران بازدیدکننده است.

طراحی از «ساختمان خانه» معمولی منحرف شده است، بلکه شبیه یک «پارک موضوعی» است که یک بازی متقابل بین واقعیت و خیال را فراهم می‌کند. ویژگی‌های خانه‌های موجود حفظ می‌شوند، در حالی که ،د جدید متشکل از سه ژست کوچک معماری، حس “خطر” را در طول ساخت و ساز با تقلید از شخصیت قوی و میراث جاذبه‌های معروف دیوار بزرگ ساخته شده در دوران مینگ ایجاد می‌کند. سلسله.

پل چوبی خم شده توسط آتلیه DL بر فراز قلعه تاریخی چینی معلق است
شکاف پل عابر پیاده | همه تصاویر توسط ©Zhuyumeng مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد

،ابه های تاریخی و آنتن های پر هرج و مرج از طراحی خبر می دهند

«آشوب یک نردبان است» در زیر دیوار بزرگ در قلعه ارداوگوان، که در حال حاضر در وضعیتی ویران قرار دارد، مکان تاریخی مهمی است که به ،وان دژی برای پایتخت عمل می‌کرد. در حالی که بقایای بنای اولیه مانند آجرهای پراکنده و پی های سنگی مخفی هنوز در محل دیده می شود، ساخت اخیر خانه های جدید و ظهور انفجاری B&B های متعدد در این منطقه باعث تغییرات قابل توجهی در ظاهر روستا شده است. سایت پروژه دارای ویرانه های تاریخی و مجموعه ای از آنتن ها است که به سختی می توان آنها را نادیده گرفت. علیرغم نظم و ترتیب نامنظم آنها، این دو ساختار شکل زیبایی شناختی مش،ی از تشکل های تنش زا در بالای روستا دارند. در حالی که رابطه بین دو نوع شناسی متضاد است، یکی مانع می شود در حالی که دیگری ارتباط برقرار می کند، آنها به طور همزمان در یک زمینه ی،ان رخ می دهند.

گروه معماری از قصد اصلی دیوار بزرگ برای به نمایش گذاشتن یک ژست قدرتمند شکل گرفته برای مقاومت در برابر خطر و نشان دادن عبور از روی کوه ها و رودخانه ها، برای طراحی یک پل عابر پیاده که بر فراز ساختمان های موجود قرار دارد، نشأت می گیرد. اقامتگاه در تعامل پیچیده ای با محیط اطراف خود است و سازه را از سطح زمین جدا می کند و پیوندی در هم تنیده برای گردشگران و ،نان به ،وان موجودیت سوم ایجاد می کند که دیوار بزرگ و آنتن ها را به هم متصل می کند و در سراسر ساختمان ها می گذرد.

پل چوبی خم شده توسط آتلیه DL بر فراز قلعه تاریخی چینی معلق است
سازه در بالای روستا معلق است

سازه چوبی بر روی ساختمان های موجود استوار است

تیم پروژه ساختار اصلی را حفظ کرده و سوله ای را که مرکز حیاط را مسدود کرده بود ت،یب می کند. پس از لایروبی، حیاط کشیده به تدریج از غرب به شرق به صورت پلک، پایین می آید. رستور، که در سمت خیابان قرار دارد در زیر زمین نیمه پنهان می ایستد و امکان دید مستقیم تری از دیوار بزرگ را از داخل حیاط فراهم می کند و همچنین ارتباطات بصری بین فضاهای داخلی و خارجی ایجاد می کند.

ساختمان اصلی حجم کم را تشکیل می دهد و چارچوب چوبی اولیه را حفظ می کند و سقف بلند شده در ضلع ج،ی نور و سایه های طبیعی را از درختان اطراف در داخل سازه می آورد. این پل عابر پیاده 30 متر طول دارد و در بالای ساختمان ها و حیاط واقع شده است. یک طرف رو به دیوار بزرگ در خط ا،اس کوه است و طرف دیگر به بقایای بافت شهر متصل می شود. قلعه ای که زم، در امتداد جاده باست، وجود داشت با یک سازه چوبی مثلثی شفاف جایگزین شده است. پنجره های بزرگ در دو طرف رستوران غرق شده، تداوم بصری بین فضای داخلی و خارجی را فراهم می کند. قطب‌های بلند و آنتن‌های در هم تنیده دیوار بزرگ و ساختمان‌های اطراف را در هم می‌گیرند، در حالی که پل عابر پیاده با شبکه به صورت موازی یا رو در رو در تعامل است.

پل چوبی خم شده توسط آتلیه DL بر فراز قلعه تاریخی چینی معلق است
رستوران در کنار خیابان غرق شده است

پل چوبی خم شده توسط آتلیه DL بر فراز قلعه تاریخی چینی معلق است
پل عابر پیاده با دیوار بزرگ مرتبط است


منبع: https://www.designboom.com/architecture/bending-wooden-bridge-dl-atelier-historical-،ese-fortress-beijing-05-01-2023/