دسته‌ها
اخبار

وورل یونگ ساختمان چدنی نیویورک را برای پروژه های کانال بازسازی می کند


استودیوی معماری Worrell Yeung یک ساختمان تاریخی چدنی در سوهو را برای یک سازمان هنری به نام C، Projects بازسازی کرده است که میزبان نمایشگاه‌هایی «در فضای بی‌تردید شهر نیویورک» است.

این بنای دیدنی پنج طبقه که بین سوهو و ترایبکا قرار دارد، در سال 1900 به ،وان یک مرکز تولید ساخته شد که دارای نمای سفید تزئینی، پنجره‌های دوبل آویزان و ،وجی آتش‌سوزی خارجی است که همگی نمونه‌ای از محله هستند.

نمای بیرونی ساختمان های چدنی مسکن پروژه های کانال
ورل یونگ دو طبقه پایینی یک ساختمان برجسته را بازسازی کرد تا خانه ای برای پروژه های کانال ایجاد کند.

سطوح خیابان و زیرزمین آن توسط بازسازی شده است ورل یونگ برای ایجاد خانه برای پروژه های کانال، یک سازمان غیرانتفاعی هنری که میزبان نمایشگاه ها، گفت،ا، نمایش ها، کتابخو، ها و نمایش هایی برای جامعه است.

استودیو مراقب بود تا آنجا که ممکن است شخصیت ساختمان را حفظ کند و ویژگی های موجود مانند سنگ تراشی اصلی و رادیاتورهای بخار را برجسته کند و در صورت ،وم آنها را بازسازی کند.

پانل های برنزی پتینه شده در آستانه ورود قرار گرفته اند
پانل های برنزی پتینه کاری شده آستانه ورود جدید را می پوشانند

بازدیدکنندگان از یک آستانه ورودی جدید در خیابان کانال وارد می‌شوند، جایی که پانل‌های برنزی پتینه‌شده دیوارهای بلند را در فضایی قرار می‌دهند که برای لحظه‌ای م، در نظر گرفته شده است.

یک پله کوتاه، فضای اصلی گا،ی است – یک اتاق بزرگ، باز و انعطاف پذیر که می تواند مطابق با نیازهای سازمان برنامه ریزی شود.

فضای اصلی گا،ی توسط پنجره‌ها احاطه شده است و جزئیات تاریخی را به نمایش می‌گذارد
فضای اصلی گا،ی توسط پنجره‌ها احاطه شده است و جزئیات تاریخی را به نمایش می‌گذارد

ججون یونگ، یکی از بنیانگذاران ورل یونگ، گفت: ما پایه را طوری طراحی کردیم که مجموعه ای از فضاها باشد که فشرده و منبسط شوند، فرو بریزند و باز شوند و بین تاریکی و روشنایی حرکت کنند.

این اتاق که توسط 14 پنجره بزرگ از دو طرف احاطه شده است و سقف هایی به ارتفاع بیش از 13 فوت (چهار متر) دارد، پر نور و جادار است.

یک راه پله به فضای بیشتری در سطح زیرزمین منتهی می شود
یک راه پله به فضای بیشتری در سطح زیرزمین منتهی می شود

کف های بلوط سفید جدید تکمیل کننده جزئیات صنعتی هستند، از جمله پنج ستون چدنی و پنج ستون فولادی فلنج پهن که در معرض دید قرار گرفتند و بازسازی شدند.

م، وورل، یکی دیگر از بنیانگذاران ورل یونگ، گفت: «همانطور که به هنرمندان یک پلتفرم متمایز ارائه می‌کنیم، می‌خواستیم بینندگان هنر را در فضای بی‌نظیر شهر نیویورک تجربه کنند.

فضای کتابخانه با قفسه های چرخان
یک منطقه کتابخانه با چرخش قفسه های کف تا سقف تشکیل شده است

ورل گفت: «عابران نمایشگاه‌هایی را از خیابان از طریق دیوارهای پنجره‌ای در امتداد خیابان‌های کانال و ووستر تماشا می‌کنند و بازدیدکنندگان در فضای داخلی می‌توانند آثار هنری با بافت شهر را در پس‌زمینه مشاهده کنند.

همچنین در طبقه همکف دفاتر خصوصی برای متصدیان و یک سرویس بهداشتی عمومی نارنجی روشن وجود دارد.

از فضای تاریک سرداب برای نمایش فیلم استفاده می شود
از فضای تاریک سرداب برای نمایش فیلم استفاده می شود

در کنار یک میز پذیرایی ایستاده توسط هنرمند Zachary Tuabe، پلک، به سطح زیرزمین منتهی می‌شود، که ردپایی بسیار کوچک‌تری دارد.

تاریک تر و محصورتر، فضای زیرزمین دارای آجرکاری های اصلی، سنگ تراشی و تیرچه های سقفی چوبی است و فضای نمایشگاهی بسیار متفاوتی را فراهم می کند که برای نمایش فیلم من، است.

آشپزخانه نارنجی
یک آشپزخانه نارنجی روشن در یک طاقچه قرار گرفته است

نور از رنده های فولادی پیاده رو یک انتهای فضا را روشن می کند، جایی که یک منطقه کتابخانه با قفسه بندی از کف تا سقف ایجاد می شود که در صورت ،وم می چرخد.

یک ،مت انباری در یک طاقچه پشت مجموعه ای از درهای اصطبل پنهان شده است و کاملاً نارنجی روشن است تا با سرویس بهداشتی طبقه بالا مطابقت داشته باشد.

یونگ می‌گوید: «ما می‌خواستیم هنرمندان با مک، روبرو شوند که بی‌طرفی کافی برای کارشان فراهم می‌کند، اما این مکان نیز به‌طور مشخص از منطقه چدن سوهو جدا نیست».

“این یک نوع شناسی ساختمان منحصر به فرد برای شهر نیویورک است و یک بافت لایه ای غنی است که در آن به نمایش گذاشته می شود.”

حمام عمومی نارنجی
یک سرویس بهداشتی عمومی در سطح بالایی با آشپزخانه مطابقت دارد

پروژه های کانال در سپتامبر 2022 با نمایشگاهی با ،وان دعا که توسط مدیر هنری و متصدی ارشد سامر گاتری برگزار شد، به روی عموم باز شد.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمند ،ن بانکوک و نیویورک به نمایش گذاشته شد کوراکریت آرونانوندچایو هنرمند و فیلمساز آمریکایی ال، گوویچ.

نمای بیرونی ساختمان پروژه کانال در شب
این ساختمان در گوشه خیابان کانال و ووستر، بین سوهو و ترایبکا واقع شده است

Worrell Yeung در سال 2015 تاسیس شد و روی پروژه های مختلفی در نیویورک و اطراف آن کار کرده است.

این استودیو اخیراً یک خانه دریاچه‌ای پوشیده از چوب را با هواپیماهای سقف‌دار در کانکتیکات تکمیل کرده است، در حالی که تلاش‌های گذشته شامل بازسازی همپتونز، آپارتمان زیر شیرو، چلسی و پنت‌هاوس در ساختمان برج ساعت دامبو بوده است.

عکاسی توسط و کوبوتا.


اعتبار پروژه:

معماری و طراحی داخلی: ورل یونگ
تیم پروژه ورل یونگ: م، ورل، بنیانگذار و مدیر اصلی؛ ججون یونگ، بنیانگذار و اصلی؛ Beatriz de Una Bóveda، مدیر پروژه؛ یونچائو لی، طراح پروژه
مهندس سازه: سیلمن (جف اسمیت، نیک لانچلوتی)
طراح نور: کارگاه نورپردازی (داگ راسل، استیون اسپینوزا)
مهندس نماینده پارلمان اروپا: جک گرین آسوشیتس (،ی گرین)
تسریع کننده / مشاور کد: معماری آنزالون (جیمز انزالو)
پیمانکار: Hugo Construction (هوگو چنگ، کنگ لئونگ)


منبع: https://www.dezeen.com/2023/04/09/worrell-yeung-c،-projects-cast-iron-building-renovation-new-york/