دسته‌ها
اخبار

هفت نمایش غیر متعارف و قابل توجه از هفته مد لندن


لباس‌هایی که شبیه کیف‌های حمل سوپرمارکت در جی دبلیو اندرسون هستند و لباسی که با چاقو در دیلارا فاندیک اوغلو تزیین شده است، از جمله موارد برجسته در هفته مد لندن این فصل بود.

از 16 تا 21 فوریه طراحان مجموعه‌های لباس ،نه خود را در سرتاسر شهر برای فصل پاییز زمستان 2023 ارائه ،د که به طراح و فعال مد بریت،ایی Dame Vivienne Westwood اختصاص داشت که در دسامبر 2022 درگذشت.

فصل پاییز زمستان 2023 در هفته مد لندن میزبان مجموعه‌های موردانتظار مانند اولین مجموعه د،ل لی در باربری و ارائه‌های بزرگ و همکاری‌هایی مانند Moncler Genius بود که مرسدس بنز از یک خودروی ک، G با ژاکت پف رونمایی کرد.

هفت شوی غیر متعارف و قابل توجه از هفته مد لندن را بخو،د:


شوی جی دبلیو اندرسون با لباس کیف تسکو

جی دبلیو اندرسون

همکاری با مایکل کلارک رقصنده و طراح رقص اسکاتلندی را دید جی دبلیو اندرسون نمایش خود را در محل هنرهای نمایشی و کنسرت The Round،use در کامدن اجرا کنید.

در حالی که قصیده‌های کلارک در سرتاسر نمایش ظاهر می‌شد، با استفاده از ژاکت‌ها، ژاکت‌ها و تفسیرهای مجدد از لباس‌های او، اندرسون همچنین نگاه‌هایی را از آرشیو 15 ساله برندش که کمی به‌روزرس، شده بود، نمایان کرد.

مدل‌ها علاوه بر قطعات ارجاعی، کفش‌هایی به شکل پنجه حیوانات می‌پوشیدند. لباسی که شبیه کیف های حامل Tesco بود نیز در باند فرود ظاهر شد.


نمایش مووالولا در هفته مد لندن

موالولا

موالولا آ،ین مجموعه پاییز زمستان 2023 خود را با ،وان تاریک وب در یک فضای هنری غارنشین و زیرزمینی در مریل بون ارائه کرد.

این مجموعه شامل شلوارهای کمری با برش های کشاله ران بود که با کمربند روی ران مدل ها بسته می شد و ژاکت هایی که با گرافیتی پوشانده شده بودند. چرم با گرافیک ترومپ لوئیل پاشیده شد، در حالی که هودی ها با آرم “MoWA” تزئین شده بودند که کالاهای فروشگاه هدیه موزه هنر مدرن را تقلید می کرد.

این برند در مورد این مجموعه در یادداشت‌های خود می‌گوید: «گروهی از هکرها – مراقبان زیرزمینی که برای تضعیف قانون و نظم تحمیلی شرکت‌ها می‌جنگند – ظاهری ورزشی دارند که روحیه مخالفت را در بر می‌گیرد».


نمایش باربری در هفته مد لندن

باربری

به من،ت اولین مجموعه د،ل لی برای خانه مد بریت،ا Burberry، طراح این نمایش را در پارک کنینگتون در چادری که از چادرهای طراحی شده توسط توماس باربری در قرن 19 و 20 الهام گرفته شده بود، به نمایش گذاشت.

امضا باربری چک‌ها در رنگ‌های عمیق بنفش، قرمز و آبی در خیاطی، لباس بافتنی و کت ارائه می‌شدند و مدل‌ها کلاه‌های بافتنی جدیدی به سر می‌،د، از جمله کلاهی که روی سر اردک نقره‌ای اپل یارد ساخته شده بود.

طرح شوالیه سوارکاری باربری، که اخیراً به ،وان لوگوی جدید این برند به ،وان بخشی از برند تجاری لی، رونمایی شد، لباس هایی را تزئین کرد.


لباس چاقو در هفته مد لندن توسط دیلارا فیندیک اوغلو
ع، از روری جیمز است

دیلارا فیندیک اوغلو

طراح مد ،ی-بریت،ایی دیلارا فیندیک اوغلواین نمایش در مرکز میراث و هنر شرق لندن، یک کلیسای قدیمی قرن نوزدهمی که تبدیل به مرکز اجتماعی شده بود، با ،وان تعظیم کلیسای تثلیث مقدس برگزار شد.

فیندیک اوغلو سال گذشته پس از دستگیری و مرگ مهسا امینی در ایران که اعتراض جه، را برانگیخت، کار روی این مجموعه را آغاز کرد. در این مجموعه، شبح‌های گوتیک پوشیده شده با چاقوها و گیره‌های مو نشان داده شده بود – اشاره‌ای به این واقعیت که اعتراضات ایران شاهد بود که ،ن موهای خود را در اعتراض به قو،ن اخلاقی کشور کوتاه می‌،د.

“چرا بدن زن در همه چیز جای سوال دارد؟” فیندیک اوغلو پس از نمایش گفت. “چرا اینقدر از آن استثمار می شود؟ همیشه یک موضوع است: او چه بپوشد؟ چه چیزی نباید بپوشد؟ این رقص کوچک انقلاب من است تا در واقع بدن شما را به تصرف خود درآورم.”


نمایش Talia Byre در هفته مد لندن

تالیا بایر

طراحی و فروشگاه شراب Lant Street Wines در Southwark به ،وان محیطی برای آن خدمت کرده است تالیا بایرنمایش پاییز زمستان 2023. در سراسر مجموعه، بایر از روش‌های چاپ صفحه روی پشم استفاده می‌کرد و لباس‌ها از پارچه‌های فنی ضدآب و هوا در رنگ‌هایی ساخته می‌شد که به آثار نقاش آمریکایی اشاره دارد. هلن فرانکتا،.

در یادداشت‌های نمایش آمده است: «نمایش در شراب‌های خیابان لانت در ساوت‌وارک اتفاق می‌افتد، جایی که فضای داخلی صمیمی جرمین گالاچر محیطی ایده‌آل برای مشاهده ضدقهرمان در عمل فراهم می‌کند.

“چه ،ی گفته است که زندگی همه چیز در مورد همنوایی و زنگ عروسی است؟ این فصل، تالیا بایر یک ضرب المثل انگشت وسط را به انتظارات ناشی از سنت می رساند.”


کانر آیوز

به من،ت اولین روز از هفته مد لندن، طراح مد آمریکایی کانر آیوز مجموعه سالی یکبار خود را در هتل The Old Selfridges، یک فضای رویداد جعبه سفید در مرکز لندن ارائه کرد. مجموعه ای که ماگنولیا نام داشت، بازتابی از دوران جو، او بود که در آن او کهن ال،ا و شخصیت های متفاوتی را از فرهنگ پاپ و ارجاعات مد به تصویر کشید.

تی‌شرت‌های قدیمی را دید که به لباس‌هایی با برش‌های جانبی، ست‌های دو تکه پوشیده از سواروسکی، هودی‌های ک،یک تزئین‌شده در حاشیه، و دامن‌های حاشیه‌دار روان ساخته‌شده از روسری‌های پیانویی نوساز، بازسازی شدند. کلاه‌های کل مجموعه توسط استیون جونز، میلینر بریت،ایی ساخته شده است.


16 آرلینگتون در هفته مد لندن

16 آرلینگتون

تفاله های قهوه بازیافت شده کف برند بریت،ایی-ایتالیایی را پوشانده است 16 آرلینگتونفضای نمایش در بلومزبری. این مجموعه با ،وان Wake، بر ایده “ظهور از اعماق، آمدن به سطح” و “بیداری برای دنیای جدید” متمرکز بود.

با بیرون آمدن مدل‌ها از پشت دیوارهای تاریک فضای نمایشگاه، که با پولک‌ها، پرها و لباس‌های یونیفرم دختر دانش‌آموزی ایتالیایی تزئین شده بودند، رد پا در کف پوشیده از قهوه معطر ردیابی شد.




منبع: https://www.dezeen.com/2023/02/24/unconventional-noteworthy-s،ws-london-fa،on-week-roundups/